Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - roger1111

#16
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
lørdag 15. desember 2018, klokken 10:44
Sitat fra: ThomasEL på onsdag 12. desember 2018, klokken 08:59
Ser at Joltus bil lader til 487 GIDS og 98,6% SOC....

Jeg blir ikke helt klok på hva som bestemmer hvor høyt bilen lader på 2018-modellen. På 2015 modellen var det en direkte sammenheng med SOH og hvor mange GIDS den ville lade. Hadde man 100% SOH, ja så fikk man 280 GIDS (som var maks på 24kWt-batteriet)
Kan ikke dette være avhengig av spenningen på enkeltceller? Det er jo små forskjeller på spenningen mellom cellene, og for ikke å skade de som har høyest spenning stopper ladingen før batteriet er "fullt".
#17
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kW kan bestilles nå!
onsdag 28. november 2018, klokken 12:14
Sitat fra: torlie på onsdag 28. november 2018, klokken 08:40
Spent på hva som skjer når mva blir innført om noen år. Vil fortsatt folk kjøpe en Leaf, Niro, Kona til 460-500k?

Om "noen år" står vel valget uansett mellom en eller annen utslippsfri bil.
#18
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Regen stopper plutselig
torsdag 08. november 2018, klokken 12:12
Sitat fra: ThomasEL på torsdag 08. november 2018, klokken 10:17
Sitat fra: Joltus på torsdag 08. november 2018, klokken 10:03
Byttet om og bilen er en helt annen bil!

Så nå skal eg på test tur med verksmesteren.

Så med sommerdekk er alt som det skal være?
Det er i så fall veldig likt med erfaringene jeg gjorde med 2015-modellen. Men underlig at det ikke hjalp noe å endre dekktrykk.
Det skal også sies at dette trøbbelet på min bil gradvis avtok etter hvert som vinterdekkene ble brukt en del. Andre og tredje vinter var problemet betraktelig redusert. Så har nok noe med gummiblandingen.

(På min nye 2018 modell har kun merket at regen slipper et par ganger - så ikke samme erfaringsgrunnlag her)

Regen vil vel også være avhengig av friksjonen mellom dekk og underlag. Med sommerdekk er det bedre grep/høyre friksjon enn vinterdekk (på sommerføre). Kanskje en faktor bilen bruker når den skal beregne styrken på regen.
#19
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ny app til nye leaf
onsdag 24. oktober 2018, klokken 21:20
Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 24. oktober 2018, klokken 14:05
Sitat fra: hemi på onsdag 08. august 2018, klokken 10:25
Jeg blir litt paff når noen mener man sitter godt i leafen,
har hatt bmw 5 og 7 med komfortseter, 1 med sport, 3 med sport, i3, mercedes GL, landcruiser og tja en haug annet, leafen er vel desidert værste setene noen sinne er min konklusjon.  :o

Du får bli så paff du vil. Jeg sitter godt i Leafen. Det finnes andre biler som har bedre sittekomfort, og det kunne gjerne vært tiltbart sete og lengdejusterbart ratt, men jeg kjører mye med Leafen og sitter godt med mine 1,91, det samme gjør fruen som er 10 cm lavere.

Mvh

Ole Irgens

Hvilken modell har du Ole? Du er klar over at det er stor forskjell på setene i Tekna i forhold til de andre modellene? Jeg skulle ønske at det var Tekna seter i alle modellene.  >:(
#20
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Starte lading umiddelbart + Charge Timer
onsdag 05. september 2018, klokken 12:21
Trykk på denne knappen for å ikke bruke timeren.
#21
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ladetid
torsdag 30. august 2018, klokken 21:13
@mdeekay. Tried setting the timer as you suggested this evening, but can not get it to work. I want 100% SOC at 06:00 but when I turn off the car the display say charge now - fri 11:50, and when I connect the charging cable it starts charging right away. If I turn og 100% has priority it uses the charging start end time.
#22
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ladetid
torsdag 30. august 2018, klokken 12:01
@mdeekay. How do you program that the car should charge to 100% at a specified time? It is not possible to leave out the start charge time as you could with Leaf version 1. So charging will start when the time reaches the start time and finish when the time reaches the end time or earlier if 100% charge is reached. I have not found out how you can charge to 100% at a specified time.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA