Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - roger1111

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Leaf vs Kona vs Ioniq
onsdag 13. mars 2024, klokken 23:09
Har kjørt 126000 km i min 2018 Leaf N-Connecta 40kWh og den har fungert upåklagelig. Aldri hatt noe feil så den kan anbefales.
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Rimelig elbil god på vinterføre
tirsdag 27. februar 2024, klokken 22:04
Kan også anbefale Leaf. Har kjørt Leaf i 6 år nå og på normalt vinterføre er den veldig god å kjøre. Kjører på Hakka piggdekk da jeg bor i Nord-Norge.
#3
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
tirsdag 27. februar 2024, klokken 21:48
Sitat fra: TJV på tirsdag 27. februar 2024, klokken 21:28Beklager tråden sporet av, men er det sånn at jo mer man vil ha som utstyr jo lengre ventetid er det på nye biler (enda)?
Det var det forhandleren min sa. Jeg venter på en ID.5 GTX med nesten alt av ekstrautstyr. Den ble bestilt i slutten av september og står først nå i Bremerhaven og venter på transport videre.
#4
Elbiler i media / Sv: NAF Vintertest 2023
søndag 12. februar 2023, klokken 10:59
Som en test i forhold til WLTP er jo testen til NAF sånn som de gjennomfører den nå verdiløs. Å kjøre for det meste oppover vil jo så klart gi et resultat som avviker negativt i forhold til WLTP uansett om testen gjennomføres på vinter eller sommer. Hadde stigningen passer 2000 høydemeter ville jo avviket til WLTP vært enda større. Skal NAF forvente at vi kan ta en slik test seriøst må de gjennomføre den mer realistisk. Du kjører jo ikke bare til hytta. Du skal jo hjem igjen også. Dermed burde de hatt en testrute som kjøres begge veier og så brukt gjennomsnittet som et mer realistisk resultat. Hvorfor gir det mest riktig resultat å bare kjøre oppover? Vi burde forvente bedre av NAF!
#5
Registrert: 13.06.2018
Avlest: 09.02.2023
AHr: 104,29
SOH: 90,34%
Hx:123,70%
ODO:100 066 km
#6
ID.4 / Sv: Kjettinger?
tirsdag 09. februar 2021, klokken 12:06
Sitat fra: hemi på tirsdag 09. februar 2021, klokken 08:53
Leaf FWD er ganske håpløs vinterbil, men nye ID4'en din har vel 4x4 ? sleng på pigg i tilegg så slipper du kjetting styret

Høres ikke ut som du har kjørt Leaf. Jeg synes Leaf er en meget god vinterbil. Pga vekten tar den seg mye bedre fram enn en fossilbil i samme størrelse. Spesielt på slaps merker jeg at den lettere kommer gjennom og finner feste.
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Periodisk nøkkelfeil?
fredag 21. august 2020, klokken 08:29
Kan det være batteriet i nøkkelen som begynner å bli dårlig. Jeg byttet selv batteri for ikke så lenge siden.
#8
Sitat fra: Joltus på torsdag 16. april 2020, klokken 09:06
Dette skjedde meg og. Prøv en ting.

Ut i bilen og oppdater navigasjon eller ladestasjoner. Da laster den ned en del data.

Det hjalp ikke meg. Men jeg logget inn på nettsiden You+Nissan og oppdaterte batteristatus der. Når jeg etterpå startet appen fungerte det igjen.
#9
Model Y / Sv: Hengervekt på TMY
tirsdag 17. mars 2020, klokken 08:33
Sitat fra: jlan på søndag 15. mars 2020, klokken 14:29
Sitat fra: Håvar på søndag 15. mars 2020, klokken 14:10
Jeg tror vi er enige om at regelverket rundt tilhenger er unødvendig komplisert :)
Ja, spesielt det punktet om at man kan trekke en tyngre henger med en lettere bil har jeg aldri forstått. Min sønn kunne ikke trekke vår 1000 kg henger med Model X, men med Model 3 er det greit...

Det er jo fordi vogntogvekten skal være maks 3500 kg. Siden model X er tyngre enn model 3 blir jo følgelig hengervekten lavere for model X.
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Løsning på vond sete
søndag 26. januar 2020, klokken 13:51
Fikk samme problemet. Tok en stund før jeg skjønte at det var Leafen. Setene er den tingen jeg er mest misfornøyd med på Leaf. Bruker nå pute i korsryggen for at det ikke skal bli vondt.
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Fjernlysautomatikk og setebeltevarsling
torsdag 19. september 2019, klokken 12:00
Automatisk fjernlys fungerer langt fra optimalt, så det har jeg gitt opp å bruke. Bl.a. brukes ikke fjernlys før farten er over en viss hastighet. Den blender ned når lyset reflekteres fra veistikker og skilt og mange andre tilfeller av nedblending.
Tror bare du skal glemme å bruke denne automatikken.
#12
ODO: 25075
SOH: 95,52%
HX: 121,46

2018 N-Connecta 13 måneder gammel. Bare noen få hurtigladinger. Lader som regel til mellom 80 og 90 %.

Kjørte nettopp E6 nordover fra Narvik, og etter 196 km var det 28% igjen ifølge Leafspy. Skulle dermed tilsi ca 270 km rekkevidde. I bilen var det 2 voksne og 2 barn og feriebagasje. Fulgte trafikken og det gikk i mellom 80 og 90 km/t utenfor tettstedene. Gj.snitt forbruket lå på 135 Wh/km, så er veldig fornøyd med bilen.
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Garasjejekk
tirsdag 16. april 2019, klokken 12:16
Jeg bruker en pute av hardgummi mellom jekken og bilen. Kjøpte den på Biltema.
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Leaf mistet litt fotfeste?
lørdag 16. mars 2019, klokken 10:09
Sitat fra: turfsurf på lørdag 16. mars 2019, klokken 08:33
Leaf er rett og slett ingen spesielt god elbil.
Dette synes jeg blir feil. For mitt bruk er Leaf 40 perfekt. Jeg er veldig fornøyd med bilen. Har nå kjørt 20000 km og det har aldri vært noe tull. Bilen har fungert upåklagelig, så hvor "god" bilen er kommer jo an på bruken. Pris, kvalitet og leveringstid var avgjørende for mitt valg av Leaf.
#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kW kan bestilles nå!
lørdag 15. desember 2018, klokken 11:03
Sitat fra: TM på lørdag 15. desember 2018, klokken 06:47
Det er mye bra med Leaf, men den svikter dessverre på 3 vesentlig områder:

Vedr punkt 1, så må jeg legge en liten pute bak korsryggen for ikke å bli helt "gåen" i ryggen selv etter en halvtimers tur. Setet er absolutt den største svakheten for meg. De andre "manglene" er litt irriterende men til å leve med prisen på bilen tatt i betrakning.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA