Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Marius Kotsbak

#16
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Plug & charge
tirsdag 12. april 2022, klokken 12:09
Diskusjonen har vel låst seg fast i mas om bankterminal. I tillegg til at liten andel av elbilbestanden i Norge har støttet det til nå antagelig får få modeller dette lagt inn i ettertid. Produsentene vil heller lokke til salg av nye modeller med dette.
#17
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Ladeklubben
onsdag 30. mars 2022, klokken 13:52
Er vel primært at nye brukere skal slippe å registrere seg og putte inn ladebrikke hos alle operatørene.
#18
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Nye BKK ladestasjoner
mandag 21. mars 2022, klokken 11:14
Sitat fra: Bolfus på mandag 09. mars 2020, klokken 23:56
Sitat fra: P.A.A på mandag 09. mars 2020, klokken 17:58
Oppdal trenger sårt ladestasjoner
Enig, Oppdal er en no-brainer.

Ikke BKK, men Mer har åpnet både hurtigladere og lynladere på Oppdal ved Burger King nå. Og så åpner snart Circle K lynladere på Oppdal, så da er det kanskje nok kapasitet der for en stund.
#19
Fikk dette svaret av operatøren (E-verket i Røros):

===========

Hei,

Prisen på lading blir beregnet ut ifra de til enhver tid gjeldende strømkostnadene for prisområde for Østlandet, som vi tilhører.

I tillegg har vi satt en minuttpris for å omløp på ladestasjonen og få utnyttet kapasiteten på ladestasjonen best mulig, til alle hotellets kunders beste.

Med vennlig hilsen

Ren Røros AS

===========
#20
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 3 barneseter i baksetet?
mandag 14. mars 2022, klokken 23:20
Det er ganske smalt da. Ikke regn med at noen av dem kan bruke isofix. Uten går det kanskje akkurat om de ikke er brede. Fins nok bedre elbiler på dette området.
#21
Isåfall ikke så farlig at det ikke er Chademo der. Det er vel en sted man gjerne tilbringer en hel dag og dermed er destinasjonslading på AC fint (men kanskje ikke mange nok?).
#22
Sjekke om vilkårene for de 2 siste årene er like kanskje? Uten noe maksgrenser o.l. Og om batterigarantien er som vanlig. Står ikke noe om pris. Med potensielt ekstra utfordringer her så bør den være lavere enn en vanlig norsk bil. Husk også at 40kWt ikke skal på langturer før Rapidgate blir et problem, men til bykjøring og mellomlange turer fungerer den bra (utenom ustabil app).
#23
Ja, det er jo det, men i høytidene har hurtigladestedene i området stor pågang, så da blir det ladekø. Lærdom til neste gang er å lade om det er noe ledig på vei dit, og deretter ikke være koblet til lenger enn man trenger å lade, og iallefall ikke over natta om den blir fulladet i mellomtiden.
#24
Er der i vinterferien. Det er Charge365/Ren Røros som driver ja: https://portal.charge365.no/lade-kart/70bcff0e-3fe9-403f-86d1-f5a4535bd3ed

Prisene er rimelig horrible:

Priser (alle priser er inkludert MVA)
Per kWh   kr 4.20
Minuttpris kr 0.40

og minner mer om huriglading på DC enn semihurtig på AC. I tillegg går det 24 kr. pr time selv etter ladingen er ferdig. Gir riktignok opptil 22kW, så det blir litt billigere om man har rask ombordlader og er god på å stoppe lading i tide. Man kan sette opp SMS-varsel ved fulladet bil om man ikke har mulighet til det fra bilen.

Vet ikke om det er høye strømpriser eller ønske om rask nedbetaling av anlegget som er grunnen. Evt. bare å melke markedet før det blir god dekning i området. Det var fullt både hos Domus og i Ålen i vinterferien, så køfritt har man kanskje ikke mange alternativer. Nå var alle 10 uttakene i bruk da vi kom også, men rotasjonen var god, det skulle bare mangle med den tidsprisingen de har.
#25
Det stemmer nok, men man risikerer at forhandler skylder alle problemer på manglende service, så man risikerer krangling og evt. rettsak ved å droppe det. Reklamasjonsrett går ikke på slitasjedeler
#26
Du mister garantien om du ikke tar service ja. Alternativt kan man ta det hos 3part ala Mekonomen mye billigere uten å miste den. Ikke regn med smøring av bremser da, så det kan føre til at disse må skiftes før.
#27
Det hørtes umiddelbart dyrt ut. Er det mer som gjøres der enn på år 2?
#28
Her ser jeg mest rant/sutring over mer eller mindre problemer.

Men at det er ulike måter å betale for lading ser jeg ikke problemet med. Noen som lader mye ønsker abonnement for lavere priser pr lading (ala månedskort på buss/tog), mens andre lader så mye at de vil betale for en dyrere bil som har billigere lading i hele levetiden, mens andre merker leverer billig lading bare et år. Det er bare ulike måter å betale for kostnadene med ladestedene .
#29
Nissan / Sv: Innelåste nøkler
søndag 30. januar 2022, klokken 21:45
Er vel ikke verre enn at sensoren som detekterer at nøkkelen er inni bilen ikke alltid lykkes. Kanskje det er noe metall i jakka som stopper noe av signalene?
#30
Nissan / Sv: Kjøpe denne bruktimporterte Leaf’en?
søndag 30. januar 2022, klokken 19:22
Ser ut som den er solgt, men så vel ikke så verst ut. Bare sjekke at den ikke er fra USA og at den har varme i sete og ratt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA