Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kåre Knatten

#31
Audi e-tron / Sv: plassering av bombrikke på e tron
onsdag 18. mars 2020, klokken 09:26
Hva er problemet, en liten sort(hvis du lakkerer) brikke i vindu. Når en ser de stygge felgene som blir levert med bilen.
#32
Bortsett fra det, forsvant alle historiske kjøredata ved oppdatering til 3.16
#33
Kjørte til hytta forrige uke i regnvær med E55, ikke skiboks. 100 % ved start, 19,7 mil til hytta 600 høydemeter, resterende rekkevidde ved ankomst 60 km.
#34
Audi e-tron / Sv: Hvordan starte og stoppe lading i appen?
torsdag 13. februar 2020, klokken 16:53
Start og stopp av lading gjør jeg fra App'en til ladestasjonen, hvis jeg ikke vil at bilen skal lade til oppsatt lademål.
#35
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron SSP 675
onsdag 05. februar 2020, klokken 18:48
Mye om innslagspunktene for varmepumpe osv. Men skjønner ikke helt dette;

SitatThe optimum temperature for the high-voltage battery is between approx. 25 °C and approx. 35 °C. It is cooled at temperatures above approx. 35 °C.

SitatThe high-voltage battery is heated at temperatures below approx.
-10 °C.

Oversatt til godt norsk, ideelle temperatur for batteriet er mellom 25 og 35 grader. Ved temperatur under - 10 varmes batteriet og over 35 kjøles det. Andre temperaturavvik benyttes ikke batterikapasitet til temperaturregulering av batteriet, kost/effekten er for lav.
#36
Som styreformann i sameie, ville jeg gått inn for refusjon av dine tidligere utgifter til installasjon, siden dette var i samsvar med tidligere vedtak.
#37
Elbilfradraget på kr. 60000,- er inkl i prisen og blir utbetalt etter 6 måneder, for at ikke den svenske staten skal subsidiere eksport av nye biler.
#38
Slik jeg leser nyheten, er det ikke reduksjon i produksjon, men manglende beregnet produksjonsøkning.
#39
Audi e-tron / Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
tirsdag 21. januar 2020, klokken 10:14
Støy i induksjonstopp samtidig med lading av E-tron, er en intens during som er uavhengig av høy/lav effekt eller 1-fase 230v/3-fase 400V. Jeg har begge typer.
#40
Jeg bor ikke i Oslo og må ta Bastøferjen for å komme til hytta. Her får jeg mer enn nok pause og ingen lademulighet. Skulle jeg stoppe ennå en gang for å lade på veien, blir det en lang hyttetur med masse pausetid. Kunne godt ha motorene til 50, men ikke uten batteripakken til 55.
#41
Audi e-tron / Sv: Lakk, kvalitet og beskyttelse
onsdag 08. januar 2020, klokken 23:50
Jeg betalte kr. 4140,- eks moms inkl montering. I følge kundemottaler på verkstedet bruker de forholdsvis lang tid på monteringen.
#42
Tålmodigheten lenge leve. Jeg satt meg på venteliste i april 2017, reservasjonsnummer 68X, bestilte i mars 2019 og fikk levert i oktober 2019. Samtidig ble markedet fyllt oppmed ferdig spesifiserte biler, som kunne kjøpes av hvemsomhelst, uten å stå på reservasjonsliste. 🤪
#43
Audi e-tron / Sv: e-Tron som hyttebil
torsdag 19. desember 2019, klokken 09:40
Jeg har 21 mil, pluss ferje Moss/Horten og 700 høydemeter, fra Fredrikstad til hytta. Har som regel 15-20 % igjen på oppvei og mer på hjemveien. Aldri ladet en gang på vei, selv om jeg startet på 90 %, men samtidig hadde jeg aldri kjøpt en 50.
#44
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
fredag 06. desember 2019, klokken 20:07
Innsparingen går fortere, da jeg normalt går til butikken på beina.🚶‍♂️ Forresten er det vanskelig å få forbruket under 3,0 kWh/mil. Har heldigvis 55.
#45
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
fredag 06. desember 2019, klokken 11:56
Jeg ville få frem at på småturer er oppvarming av kupé den store synderen. Jeg greier godt et par km  uten at jeg forsøker å varme opp hele bilen. Greier meg med varme i stolen, i tillegg har jeg frostfri garasje (varmekabeler på 3 grader).
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA