Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kåre Knatten

#286
Vinkelen på kameraene endres etter kjøringen. Kjøres det fort på landevei blir fokuset flyttet, slik at en ser lengre bakover og motsatt når hastigheten reduseres. Ved rygging blir fokuset lagt langs siden av bilen, slik at du ser nærområdet. Dette blir beskrevet i en kjøredemo fra København.
Det kan regnes og regnes vedrørende rekkevidde og det kan være mange meninger om dette er gimmikk eller ikke, men det viktigste, fra min side, er at de reduserer bredden på bilen med 15 cm. Så får håpe at de ikke blir for dyre  :) Speilene er forøvrig godkjent i Europa og Japan, ikke i US og Kina.
#287
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
onsdag 18. juli 2018, klokken 18:53
Amerikansk lovverk godkjenner kun flate speil, ikke buet eller med blindsone engang. Så her må lovverket endres før kameraspeil kan leveres.
#288
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
mandag 09. juli 2018, klokken 10:01
Anbefaler noen å se videoen av interiøret, "dingsen" kan ikke beveges, den er bare en håndleddstøtte. Det er en liten hendel under som beveges for å velge drive/revers. I tillegg til en knapp for park.
#289
Kan være enig i det siste, at hybrid er en enklere måte å få ned forbruket på. Ref. de nye Audi-modellene som kommer med letthybrid, som har en maksimal driftstid på 40 sekunder. Men uansett er det vanskelig å få ned utslippene, så lenge bilene blir større og tyngre. Selv om pensjonistene kjører rundt i Toyota Yaris, er det de store bilene som selger på verdensmarkedene og her ligge utfordringen. Rene elbiler vil hjelpe stort på gjennomsnittlig utslipp, da det er markeder hvor det er helt utopi å selge elbiler i overskuelig fremtid, jeg tenker bla.på land hvor de ikke har fått belysningsstrøm ennå. Derfor kan økonomidirektøren sove så dårlig han vil, bare markedsdirektøren får solgt sin produksjon og håpe på så lite tap som mulig :)
#290
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
torsdag 05. juli 2018, klokken 18:26
Nå er telleren kommet tilbake på e-tron siden, har jeg regner riktig blir det presentasjon 17 sep kl 2000 (norsk tid)
#291
Nå brenner en ny biltransport med el-biler på E6 i Østfold - ikke Tesla denne gangen heldigvis - men det er vel de samme elendige transportørene.
https://www.nrk.no/ostfold/biltransport-med-elbiler-brenner-pa-e6-1.14113890
#292
En kommentar til pris på e-tron. Det ligger et interessant interjuv med en amerikaner på Youtube. Påstand om pris er at produsentene må sette en pris som kundene vil betale på el-biler, fordi de er avhengig å få ned fosil-forbruket på sin totale bilproduksjon i henhold til nye krav. Derfor må de selge eller "gi bort" elbiler til en pris som markedet vil betale, slik at elbil andelen blir stor nok til å få det gjennomsnittlige forbruket ned. Dette gjelder selvsagt alle produsenter, som også produserer fosilbiler i stort antall. Med andre ord er det kjøpers marked på elbiler.
#293
Audi e-tron / Sv: Bagasjerom foran?
lørdag 30. juni 2018, klokken 10:19
Har lest et annet sted at det vil bli et "bagasjerom" foran på rundt 60 liter. Sikkert til "ladeskrammel". Eneste fornuftige sted å plassere slike ting.
#294
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
lørdag 30. juni 2018, klokken 10:11
Nå er det vel slik at Audi Summit i Belgia ble avlyst pga. at CEO ble arrestert 18 juni, i forbindelse med dieseljukset. Derfor ble det ikke noe møte, slik at e-tron kunne avdukles. Nærmeste større arrangement/begivenhet som var tilgjengelig, blir i følge Electrek, San Francisco 17. september. I følge Audi, har dette ingen innvirkning på produksjon og leveringstidspunkt på bilene til kunder (vi som har ventet lenge)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA