Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hrklev

#16
Model 3 / Sv: Fremkommelighet i snø - gadd
torsdag 21. mars 2019, klokken 08:42
Er det mulig å justere/skru av antisladd og antispinn i vanlig model 3, eller er dette kun forbeholdt track mode i performance?
#17
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 order ID
mandag 04. mars 2019, klokken 18:34
Jaja, får legge inn litt penger til Polestar også, da
#18
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 order ID
mandag 04. mars 2019, klokken 11:45
Har det noe som helst å si hva man velger på den konfiguratoren mtp senere bestilling? Er jo veldig lite info....
#19
Model 3 / Model 3 og det unevnelige
torsdag 01. november 2018, klokken 20:05
Heisann

Er på utkikk etter noe for å erstatte fossilbilen, og ettersom kia ikke ser ut til å få ut fingeren med leveranser googlet jeg litt kjapt på Model3. Jeg trenger altså hengerfeste, og bil som ikke er ModelX (både pga pris og "hjerte"). Så jo at det dukka opp div rykter om dette hengerfestet på Model3. Ettersom jeg ikke har sett etter Tesla før så vet jeg heller ikke hvor jeg skal søke for de siste ryktene og nyhetene, så håper dere tåler et kjapt spørsmål selv om jeg vet at spørsmål om hengerfeste utløser mye følelser på forumet.... så da spør jeg dere Tesla-kyndige: Er det avkreftet som fake news? Er det noe som helst hold i det, og finnes det noe om tidspunkt for når det evt skal bekreftes/avkreftes?
Slenger vel inn en reservasjon om det ikke er helt avkreftet, selv om det er i seneste laget :p
#20
BMW i3 / Sv: Fortsatt i3 , 4 år og snart 100’km
onsdag 31. oktober 2018, klokken 08:07
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 31. oktober 2018, klokken 06:52
Satte bilen i N og bremset for et år siden, men så fikk jeg nye software på service i fjor og etter dette har den holdt skivene bak rene uten at jeg trenger å bruke nevnte triks.

Har du noe mer info om dette? Er det lagt inn rutine i SW for å "pusse" skivene? Når var det isåfall dette kom?
#21
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til valg av første elbil!
tirsdag 30. oktober 2018, klokken 22:57
Jeg likte best sittestillingen og utseendet på golfen, alt annet var bedre på i3'en, så jeg endte på den. Litt mer stumpete på dårlig vei er den, men det at den er såpass morsom å kjøre veier mer enn nok opp for det :) Det at den er lagd av karbonfiber, plast og aluminium var også noe av det som tippet vektskåla for meg. Sett bort ifra bremser er det lite/ingenting som ruster nå når saltbøssene inntar veiene...
#22
Kia Niro EV / Sv: Beholder du din FE etter at prisene nå ble kjent?
tirsdag 30. oktober 2018, klokken 22:44
Sitat fra: Myrvang på tirsdag 30. oktober 2018, klokken 21:03
Hadde det vært moms på bilen ville det vært bil til nærmere en halv mill. Det er ikke en liten KIA verdt...

Hybridutgaven Niro koster under 300.000,- mens plug-in koster fra 315.000,- Du kan kjøpe ganske mange liter bensin for mellomlegget, så det økonomiske ved å velge e-Niro er borte. For meg er ikke en KIA drømmebilen på noen som helst måte, men en grei bil med bra rekkevidde til en grei pris hadde vært en bra kombo.

Ikke at jeg er overbegeistret for prisen selv, men å sammenligne en fullspeccet e-niro med en basismodell plug-in blir jo ganske feil. En fullspeccet plug-in med vinterhjul snuser på 400000, så den ligger ikke langt fra E-niroen i pris. Hvis det er noenlunde samme pakker på plug-in og e-niro bør det være mulig å fåmden vesentlig billigere når vi kan specce de selv...

Blir det moms på e-niroen i 2020 blir det jo forsåvidt ganske annerledes :p
#23
Lading / Sv: Leaf Ladetimer over midnatt
lørdag 13. oktober 2018, klokken 17:17
Med tibber så går strømprisen opp og ned hele døgnet. Tror det er et par andre selskaper som tilbyr dette også, uten å være skråsikker. Bruker smartlading fra tibber som selv starter lading i bmw'en når prisen er lav. Setter bare opp tidspunktet den skal være ferdig på morgenen, så ordner de resten.
#24
Kia Niro EV / Sv: Hengerfeste - hva skal til?
mandag 08. oktober 2018, klokken 23:10
Absolutt ikke :) Blir det som avgjør om jeg bytter inn niro hybriden, så er spent på resultatet.
#25
Kia Niro EV / Sv: Hengerfeste - hva skal til?
mandag 08. oktober 2018, klokken 12:28
At det er observert en fossilutgave av nye Soul med hengerfeste betyr vel ikke så mye? Niro hybrid finnes også i dag med hengerfeste...
#26
Kia Niro EV / Sv: 500 km rekkevidde!
fredag 07. september 2018, klokken 23:45
På hybrid-niro blir gabrielsen montert av forhandler, så om de står på båten når det evt er testa ferdig spiller ikke så stor rolle :)
#27
Du skisserer jo selv en vintersituasjon der du etter all småkjøringa har så godt som brukt opp hele batteriet. Hvis denne småkjøringa foregår på kvelden så rekker du jo ikke lade opp batteriet fullt til neste morgen på 3KW, så jeg ville ihvertfall ikke vært i tvil dersom det er mulig å få en kraftigere hjemmelader. Da slipper du å stresse med å komme deg hjem for at bilen må stå X antall timer til lading for å komme seg på jobb dagen etterpå. Det er verdt en god slump penger.
#28
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp! Vi skal kjøpe vår første elbil
mandag 06. august 2018, klokken 14:30
Får greit plass til vogna som vi har baki i3'en vår ihvertfall. Men blir jo ikke plass til så mye annet. Det tror jeg ikke det blir i golfen heller forsåvidt... Var veldig i tvil om i3 vs golf selv. Golfen syns jeg hadde bedre sittestilling (med skinnsetene vel og merke), og større bagasjeplass da. Alle andre av mine kriterier var i favør i3.

Edit: glemte å skrive, men kom vel ganske bra grem: prøv golf med og uten skinnseter. Det er mer enn bare skinnet som er forskjellen tror jeg, jeg innbiller meg ihvertfall at jeg satt mye bedre i skinnsetene :)
#29
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
mandag 16. juli 2018, klokken 13:08
Drar man i håndbrekket når bilen er i bevegelse så virker det som nødbrems (sjekk manualen) Testa denne i god fart og det skrubba ikke bare på bakhjula, for det stopper skikkelig. Det var definitivt ikke bare på ett av forhjulene heller, da hadde man havnet i grøfta. Hvilke hjul som låses når bilen står stille har jeg ikke sjekka.
#30
Beklager at jeg ikke har noe svar til TS, men funker det i det hele tatt uten i3s skjermbredderne, uten å subbe? Link? Begynner jo å nærme seg en normal bredde på et dekk på en småbil da.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA