Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rooki3

#31
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
mandag 11. mars 2019, klokken 09:13
Sitat fra: Klykken på fredag 22. februar 2019, klokken 11:05
Konfigurer ekstraknappen på nøkkelen til å starte klimatisering i bilen. :)

Hvor er det best beskrevet hvordan jeg konfigurerer denne knappen? Er det noen som har prøvd å konfigurere den til å direktestarte forvarmeren her?
#32
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
mandag 11. mars 2019, klokken 08:12
Det at noen syter mere enn andre kan vel komme av at forvarmingsfunksjonen er viktigere for noen. Hvis du står i varm garasje hjemme og på jobb er det vel ikke så mye å syte om, men hvis du må skrape is og sitte i en iskald bil er det vel lov å syte litt?
Jeg er i hvert fall drit lei av å sitte å vente på kontakt med server i flere minutter. I dag måtte jeg logge inn med brukernavn og passord og vente for å få melding om at tiden har gått ut.
Noe av grunnen til at jeg kjøpte bilen var nettopp å kunne forvarme. Nå er jeg ganske lei av at det ikke funker. De skal få dårlig score neste gang de spør om jeg vil anbefale appen til andre.
#33
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
fredag 22. februar 2019, klokken 11:00
Nå har jeg holdt på i 25 minutter med å prøve å starte oppvarming, men må bare gi opp og gå ut i kald bil og skrape vinduer. Dette er noe dritt...
#34
Lading av Tesla / Sv: Lading av TM3 med Salto 503
torsdag 21. februar 2019, klokken 18:50
Takker, da bør ikke lading være et problem :+1:
#35
Lading av Tesla / Lading av TM3 med Salto 503
torsdag 21. februar 2019, klokken 16:11
Hei, jeg vurderer å kjøpe Tesla Model 3 og har allerede en lader (Salto 503) med 3,5 kW og 16 Ah sikring. Det jeg lurer på er da hvor lang rekkevidde jeg får ved å lade over natten i f.eks. 8 timer?
I da har jeg BMW i3 og den lader helt opp i løpet av 8 timer. Vil en Tesla M3 også lade ca 2 mil i timen, altså 16 mil på 8 timer?
Og vil det være noen forskjell på ladehastighet i eldre Model S vs Model 3?
#37
Lade hjemme / Sv: Rimelig og bra ladestasjon
tirsdag 16. oktober 2018, klokken 13:31
Ville dere vært betenkt med å bestille ladeboks med fast kabel? Vil kabel type 2 vare??
#38
Lade hjemme / Sv: Rimelig og bra ladestasjon
torsdag 11. oktober 2018, klokken 21:19
Sitat fra: elektrolux på mandag 08. oktober 2018, klokken 17:25
Tja. Ikke vanlig stikkontakt, men i alle fall det som trenges før et slikt stikk:

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-2-koblingsboks-med-10a-sikring-og-b-vern?tm=annet-utstyr

Ja det var jo grei pris. Kan den brukes etter en 16 Ah sikring med vanlig jordfeilbryter, eller må jeg bytte til sikring uten jordfeilbryter?
Har dere noen partnere (installatører)i Oslo/Bærum?
#39
Lade hjemme / Sv: Rimelig og bra ladestasjon
mandag 08. oktober 2018, klokken 16:50
Finnes det ikke en vanlig stikkkontakt med Dc-vern i samme enhet? Det hadde jo vært praktisk når man allerede har ladekabel med kladd.
#40
Lade hjemme / Sv: Rimelig og bra ladestasjon
fredag 05. oktober 2018, klokken 14:53
Sitat fra: Orbit på onsdag 19. september 2018, klokken 20:49
Dersom du har IT strømnett (eller av andre grunner bare kobler opp 1-fas), ville jeg ikke valgt kombinasjonen av TWC og i3. TWC har en strømlekkasje som får i3'en til å kontinuerlig prøve å bytte fra 1-fas til 3-fas lading. Mer om dette her (og i blogg lenket fra den tråden).

Har selv opplevd dette på Tesla destination chargers, dvs offentlige TWC. Ble så mye klikking at jeg droppet lading der, for ikke å slite ut reléet (uten at jeg forstod den gang hva som fikk det til bokstavelig talt å klikke for bilen).

Dersom du har TN-nett, og kobler opp 3-fas lading, er TWC+i3 ikke noe problem.

Hvordan vet jeg om jeg har IT- nett eller TN-nett?
#41
Lade hjemme / Sv: Rimelig og bra ladestasjon
onsdag 26. september 2018, klokken 21:02
Jeg ser at det er mere komfortabelt med fastmontert kabel kontra å ha en løs kabel hengende med fare for å bli stjålet.
I mitt tilfelle har jeg nå fått tilbud om vanlig stikk og 10 Ah til 8400,-
Eller ny Garo ladestasjon og 20 Ah til ca 18.000,-. Altså nesten 10k dyrere, så det er derfor jeg vurderer vanlig stikk.
#42
Lade hjemme / Sv: Rimelig og bra ladestasjon
tirsdag 25. september 2018, klokken 08:43
Hva er egentlig fordelen med å montere egen lader i forhold til en vanlig stikkontakt med jordfeilbryter innenfor?
Det er billigere og kontakten kan jo brukes til andre ting som høytrykksspyler, motorvarmer osv.
Har dere noen gode argumenter for lader?
#43
Lade hjemme / Sv: Rimelig og bra ladestasjon
mandag 24. september 2018, klokken 13:56
Takk for det :+1:
#44
Lade hjemme / Sv: Rimelig og bra ladestasjon
torsdag 20. september 2018, klokken 14:51
Takk for det, jeg mener også og ha sett pakkepris på dette til under 15k.
#45
Lade hjemme / Sv: Rimelig og bra ladestasjon
torsdag 20. september 2018, klokken 10:58
Nei, bare at det er et DC-filter som sitter i bl.a. nye Garo ladestasjoner og Wallb-e.
I flg. elekrikkeren er dette noe som kommer på markedet nå (istedet for Jordfeilbryter type B).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA