Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Rooki3

#1
Mach-e / Standard Range VS Long Range RWD vs BMW iX3
fredag 15. oktober 2021, klokken 11:46
Jeg vurderer en SR RWD da den er mye rimeligere enn BMW iX3 som jeg også syns er fin. (Finere innvendig syns jeg). Tenker da den rimeligste utgaven til 422.000 pluss utstyr som hengerfeste, gummimatter, vinterhjul og skiluke. Da havner den på ca 460.000,- kontra BMW iX3 til 620.000,-. 160.000 i forskjell altså.
Er det noen som har noe bra å si om Mach-E SR, eller har alle kjøpt LR?
#2
Mach-e / Forvarming og oppdatering
fredag 15. oktober 2021, klokken 11:22
Hei, vurderer å bestille en Mach-E og da dukker det opp noen spørsmål selvfølgelig.
Jeg leser at den ikke kan starte forvarming uten å være tilkoblet strøm. Er det fordi den ikke har varmepumpe?
Hvis systemet trenger oppgradering av en eller annen grunn, må bilen inn på verksted for å kobles opp eller kan den fjernoppdateres som Tesla?
#3
BMW i3 / Feilmelding bremser
torsdag 02. april 2020, klokken 20:06
Har skiftet bremser bak etter melding om at jeg burde det (det står vel at jeg skal ta kontakt med verkstedet da).
Hvordan får jeg bort feilmeldinga igjen? Jeg mistenker at sensoren må skiftes, men regner med at meldinga blir stående? Og hvor har dere kjøpt sensor?
#4
BMW i3 / Hjullager
tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:00
Er det noen her som har skifta hjullager på i3'n sin. I tilfelle, hvor langt hadde den gått da?
Andre biler jeg har hatt har måtte skifte mellom 150 og 200 tusen km.
#5
BMW i3 / Service
lørdag 20. april 2019, klokken 14:48
Jeg skal snart ha bilen på service nå, men jeg må også ha den på EU kontroll for første gang. Så da lurer jeg på hva de gjør på service som de ikke gjør på EU kontrollen? Noen som vet?
#6
Lading av Tesla / Lading av TM3 med Salto 503
torsdag 21. februar 2019, klokken 16:11
Hei, jeg vurderer å kjøpe Tesla Model 3 og har allerede en lader (Salto 503) med 3,5 kW og 16 Ah sikring. Det jeg lurer på er da hvor lang rekkevidde jeg får ved å lade over natten i f.eks. 8 timer?
I da har jeg BMW i3 og den lader helt opp i løpet av 8 timer. Vil en Tesla M3 også lade ca 2 mil i timen, altså 16 mil på 8 timer?
Og vil det være noen forskjell på ladehastighet i eldre Model S vs Model 3?
#7
Lade hjemme / Rimelig og bra ladestasjon
onsdag 19. september 2018, klokken 16:15
Hei, jeg skal ha en ladestasjon utenfor garasjen og lurer på hva som er det beste alternativet nå. Det trenger ikke være hurtiglader, men bør være med jordfeilbryter type B, og den bør være så liten som mulig og helst med kabelen inn på undersiden (for at den ikke skal stikke så langt ut). Bør også kunne gå på en 16 ampere sikring.
Jeg har lest her at Zappi er bra og EcoLite. Sistnevnte har kontakten stikkende rett ut i front, men ellers syns jeg den virker ok. Prisen på begge er vel rett under 7000,-.
Er det noen som har innspill, erfaring? Er de like bra for å lade en BMW i3, eller finnes det noe bedre der ute?
#8
BMW i3 / Eldre i3
søndag 17. juni 2018, klokken 15:33
Jeg har akkurat kjøpt en brukt i3 og lurer på om det er noen som har eldre i3 (2015 og eldre) som har erfart slitasje i noe? F.eks. Hjuloppheng, foringer?
Er det noen som merker stor forskjell mellom ny og en som har gått langt? Og i tilfelle, hvor langt har den gått da?
Jeg vet om bremseklosser og skiver, men er det noen som har skiftet noe annet?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA