Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Turbato

Sider: 1 ... 4 5 [6]
76
Hyundai KONA / Sv: Hyundai Kona Electric for store personer
« på: Fredag 22. Juni 2018, klokken 12:06 »
Da er i så fall soltak med en gang mye mer interessant, for i forsetet er det rikelig med takhøyde.

77
Hyundai KONA / Sv: Hyundai Kona Electric for store personer
« på: Fredag 22. Juni 2018, klokken 06:45 »
Prøvekjørte bensinversjonen i går. Den hadde ikke soltak, som ville ha senket takhøyden med 4 cm(?). Med soltak ville hodet mitt ha berørt taket i baksetet. Er 183 cm.

78
Hyundai KONA / Sv: Hyundai vil ikke!
« på: Torsdag 21. Juni 2018, klokken 20:07 »
Kan det da tenkes at de drøyer produksjonen på bestilte biler i påvente av lavere batteripriser?

79
Hyundai KONA / Sv: (Poll) Signert kontrakt?
« på: Torsdag 21. Juni 2018, klokken 19:57 »
Grønn?

80
Hyundai KONA / Sv: (Poll) Signert kontrakt?
« på: Torsdag 21. Juni 2018, klokken 08:50 »
Om man da kommer 2 juli og vil "shoppe" Kona, så får man sikkert beskjed om at ok.. Leveringsdato xx.xx.2020.... Lurer på hvor mange som faktisk gidder å kjøpe på ordinært salg...

Jeg er en av dem. Late to the party. Bilforhandleren har så langt sagt at man nok må påregne halvannet års ventetid. Antar at anslaget ikke er med bakgrunn i faktiske bestillingstall.

81
Hyundai KONA / Sv: Reklamevideo av Kona
« på: Onsdag 20. Juni 2018, klokken 17:11 »
Mer nydelig landskap enn nydelig bil, men forfriskende å se mer levende bilder av bilen generelt. Søkki den er flott

82
Hyundai KONA / Sv: Når kan jeg forvente og få Kona mi i hus?
« på: Mandag 18. Juni 2018, klokken 16:42 »
Jeg er fysen på Hyundai Kona Electric, men rakk ikke ventelisten. Beskjed fra forhandler i dag er at ved bestilling i dag (les: 2. juli) vil leveringstiden være på rundt halvannet år. Aner ikke om dette er basert på 17. juni-bestillingene.

83
Flere gode argumenter å ta med seg inn i dialog med styret her. Takk!

Har dem på gli med tanke på utvidelse, men det blir så jeg må bestille bil med tro på – heller enn med garanti for – å få ladeplass i den andre enden.

84
... og nå har første beboer (ikke i styret) gitt beskjed om at han ønsker å bytte til elbil-p-plass fordi han høyst sannsynlig får elbil på mandag. Sukk. Forståelig favorisering av folk som allerede eier bil.

85
Uten å spørre resten av beboerne vil jeg tro det er meget sannsynlig at andre oppgraderer til elbil etter hvert. Det er vel nettopp derfor styret nøler med å gi bort elbilplass til en som ikke skal ha en bil der i et år. Dagens to elbilplasser er p-plasser ved husveggen, de øvrige p-plassene er ute på gårdsplassen og vil kreve mer mikkmakk å etablere. For all del ingen umulighet, men en dyrere investering det ironisk nok kan være vanskelig å få styre med på siden det er plasser ledig.  :P

86
Jeg befinner meg nå i en slags catch-22 i mitt eget borettslag.

Jeg har ingen egen bil i dag, men bruker bilkollektivet aktivt, med biler til ethvert formål stående i parkeringshus i nærheten. Nå som jeg får samboer, ser jeg at bruken kommer til å ta seg opp, særlig med lengre helge- og ferieturer, og da blir det mest fornuftig og fleksibelt å kjøpe egen bil. Siden jeg er fast bestemt på at dette må være en elbil, krever våre typiske kjøreturer en bil med rekkevidde utover det dagens modeller tilbyr (ekskl. Tesla). Jeg har foreløpig siktet meg inn på en Hyundai Kona Electric.

I mitt lille borettslag er det ti parkeringsplasser, som tildeles av styret. To av plassene er utstyrt for elbillading, noe som ble bygget for noen år siden fordi en daværende beboer (og styremedlem) hadde elbil. Ingen av disse plassene er i dag i bruk. Det er heller ingen venteliste på p-plasser generelt.

Derimot er det venteliste på elbiler for tiden. Jeg har ikke engang reservasjonsnummer for Konaen, så det kan ta lang tid før bilen blir levert. Jeg har forespurt styret om å bli tildelt en av elbilplassene, men parkeringsreglene tilsier at plasser kun skal tildeles folk som eier bil. Det er fullt forståelig at man vil forbeholde p-plassene til beboere som faktisk har en bil å sette der. Samtidig er jeg avhengig av å vite når jeg bestiller bilen at jeg faktisk har ladeplass til den når den en gang blir levert.

En tullete jukseløsning hadde vært å skaffe en brukt elbil for å plassere der i mellomtiden, men det fremstår for meg som idiotisk all den tid den elbilen ikke vil egne seg for langturene våre - det er jo grunnen til at jeg vil ha Konaen i utgangspunktet. Jeg forstår at de ikke vil gi én av borettslagets to elbilplasser til en som ikke engang har elbil, mye kan jo skje med beboeres etterspørsel etter lademulighet i året som kommer, men dagens lange ventelister på nybil gjør det vanskelig for meg å finne en god løsning.

Så der står saken for øyeblikket. Jeg kan ikke bestille bilen uten p-plass, og jeg får ikke p-plass uten bil. Er det noen som har gode argumenter jeg kan bruke overfor styret?

87
Kia Niro EV / Sv: Hengerfeste, 451 liter bagasjerom og 150 kw hurtiglading
« på: Tirsdag 12. Juni 2018, klokken 15:11 »
Low in the body, med "beneath the trunk floor" som eksempel, altså ikke utelukkende under bagasjeromsgulvet slik den norske oversettelsen begrenser det til. Slik tolker jeg det.

Sider: 1 ... 4 5 [6]