Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - GreenEyez

#271
Hyundai KONA / Sv: Selge eller beholde Konaen
torsdag 08. november 2018, klokken 23:32
Hva gikk Konaen for. Hvormye ble fortjenesten?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#272
Poenget mitt var ikke å initiere en diskusjon om IT/TN. Poenget er at det er jæskla spesielt at en forumadministrator, fullstendig ubegrunnet, fraråder folk å kjøpe Zoe hvis de har fellesgarasje.

Hvor er denne Lars Krogenæs, han blir stadig slaktet for formuleringene sine, han har jo helt skygget banen! Hvem skal man snakke med for å banke vett i huet hans? Christina Bu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#273
Zoe / Sv: Ny på forum - Ny Zoe
torsdag 08. november 2018, klokken 11:53
Hvis du kjøper ladebøtte kan du sikre deg mot at noen skulle stjele investeringen din på denne måten f.eks:




Sent from my iPhone using Tapatalk
#274
Lading i Sverige og Danmark / Sv: E.on ladekort Sverige
tirsdag 30. oktober 2018, klokken 10:53
Sitat fra: GreenEyez på søndag 12. august 2018, klokken 01:54


Incharge sitt ladekort kan bestilles til Norge. Går fint det.

Prøvde igjen. Går ikke, det kreves svensk personnummer.
[/quote]

La inn bestilling på InCharge ladebrikke. Det krevdes svensk personnummer og postnummer. Jeg fiklet litt med å legge inn postnummeret som personnummer og ekstra nuller foran postnummeret.

Etter et par dager kom det i posten, med riktig angitt postnummer og land.

Så så jeg på sidene deres at de har lagt til en tekst som angir at man skal ringe de dersom man ikke har svensk personnummer.

Bedre med brikke enn knot med app. Var på Nordby for to uker siden og måtte ringe og be Vattenfall fjernstarte en lader som hadde hengt seg opp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#275
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 30. mars 2017, klokken 09:13
Renault Zoe kan ikke lades på strømnettet vi har i Norge.  Bor du et sted med fellesgarasje blir ting mer komplisert og rådet er da å droppe ZOE.
Lars

[...]

PS! Dette innlegget er ikke skrevet for å fraråde folk å kjøpe ZOE, men for å få folk til å sette seg inn i problemstillingen. Det er mange på elbilforumet som har erfart at Renault sine forhandlere ikke forteller så mye om at bilen trenger egen transformator i garasjen fordi den ikke kan lades på IT nettet som vi har i Norge.

På den ene siden skrives det at hvis du har fellesgarasje så dropp å kjøpe Zoe, på den andre siden skrives det at innlegget ikke er skrevet for å fraråde folk å kjøpe Zoe....

Jeg bor et sted med fellesgarasje, og kjøpe Zoe som første el-bil, uten helt å ha klart for meg hva IT, TN, type 2 på offentlige ladestasjoner men som likevel ikke lader Zoe innebærer... Men det har gått helt fint. Inngikk avtale med de andre sameierne av fellesgarasjen om installering, bruk og fakturering av strøm.

At noen har fellesgarasje er ikke en problemstilling som tilsier at folk bør frarådes el-bil, og jeg kan ikke skjønne at denne problemstillingen blir større med Zoe, elektrikeren skal kun montere en transformator i tillegg.

PS! Jeg har ikke giddet å lese alle 11 sidene i denne tråden, men iom at dette innlegget er pinnet, så bør den ovennevnte frarådningen slettes, den er ikke verdig å ha på elbilforum.no
#276
Zoe / Sv: Installasjon podpoint
lørdag 27. oktober 2018, klokken 10:57
Hos meg var det Helseth Elektro, som holder til i Bærum tror jeg.

Det var en ung kar de sendte, jeg var ikke kjempeimponert over løsningene hans i forhold til ønskene mine.
#277
Zoe / Sv: Toppfart Zoe R90
lørdag 27. oktober 2018, klokken 10:55
Sitat fra: Up_&_Away på søndag 21. oktober 2018, klokken 17:44
Det er en video på youtube hvor de tester e-up, leaf og bmw på bane. Her er det full gass og bilene går ca 20% av oppgitt rekkevidde (norsk snutt).

Tror noen må teste Zoe også på Rudskogen ;)
#278
Zoe / Sv: Toppfart Zoe R90
lørdag 27. oktober 2018, klokken 10:53
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 22. oktober 2018, klokken 14:49
Sitat fra: GreenEyez på søndag 21. oktober 2018, klokken 02:19
Min erfaring er at rekkevidden er like lang om du kjører i 141 eller 97 km/t, muligens 10 km forskjell.
Kan du utdype den erfaringen der litt?

Du sier at du får like mange kilometer ut av ett fullladet batteri uavhengig av hvilken hastighet du holder...

Da jeg holdt fartsgrensen på 100-110 km/t så klarte jeg ikke mer enn 210 km før jeg måtte lade på vei til Køben (da hadde jeg kanskje 20-30-40 km til å gå på), det samme var tilfellet da jeg kjørte i 96-97 km/t. Da jeg kjørte i et godt stykke over ulovlige hastigheter opp mot toppfarten på vei til harryhandel, så var tilfellet det samme, ville ha klart 200 km.

Så forskjellene er ikke store etter min erfaring.
#279
Byton / Sv: Når reserverte du din Byton?
søndag 21. oktober 2018, klokken 20:24
22. Juli 2018


Sent from my iPhone using Tapatalk
#280
TAYCAN / Sv: Reservasjon av Mission E
søndag 21. oktober 2018, klokken 02:30
Ga Porsche et rentefritt lån idag.

Vet egentlig ikke om jeg har råd til bilen senere (vet forsåvidt ikke om jeg egentlig hadde råd til reservasjonsbeløpet heller...  :blank:) Leste idag at den blir litt dyrere enn billigste Tesla Model S (vet forsåvdt ikke om jeg ville hatt råd til å kjøpe Tesla heller....  :-X) Får se hvor mine impulshandlinger bringer meg hen  8)
#281
Zoe / Toppfart Zoe R90
søndag 21. oktober 2018, klokken 02:19
Hei.

Testen toppfarten idag. Klarte 141 km/t i nedoverbakke, 140 rett frem. Ellers er det 96-97 km/t med ECO-knappen på.

Men sparer man noe på å bruke ECO-knappen og kjøre som en snegle på langturer? Min erfaring er at rekkevidden er like lang om du kjører i 141 eller 97 km/t, muligens 10 km forskjell.
#282
Du har glemt at bilen må være tilkoblet ladekabel for at tidsinnstilt oppvarming skal fungere.
#283
Kjøretips / Sv: Lading i Danmark
tirsdag 09. oktober 2018, klokken 00:58
«The right plug»...er det da en ladekabel med ladekladd...? En hvilken som helst ladekladd fra hvilken som helst produsent...?

Ser at i Danmark har Renault tilbudt en ladekladdkabel til Zoe som de kaller mormorkabel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#284
Kjøretips / Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
søndag 07. oktober 2018, klokken 22:37
Er maks fartsgrense 86 km/t med Zoe240 på Eco-modus?

Sperra er på 96-97 km/t i min R90 med 40kWh-pakke.

Og den klarer i alle fall 210 km motorveikjøring. Eco-modus eller ikke hadde ikke noe å si på sommeren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#285
Kjøretips / Sv: Lading i Danmark
søndag 07. oktober 2018, klokken 22:03
Sitat fra: Zoe240 på mandag 10. september 2018, klokken 14:22


Ved hjelp av et dansk adapter med jording (fra Biltema etc) ladet jeg også via hotellrommets veggkontakt. En annen sak jeg la merke til nå, er at det er svært langt mellom hver utekontakt i Danmark. Norske hoteller, bedrifter, garasjeanlegg etc har flust med dem, men i Danmark fant jeg aldri slike.

@Zoe240 :

Hvordan ladet du via hotellrommets veggkontakt? Brukte du ladebøtte eller Zapcharger portable?

Jeg har en teori om at man kan lade Zoe med vanlig ladekabel med ladekladd i Danmark... Finner ikke svar på det i elbilforum....



Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA