Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - GreenEyez

#226
Zoe / Sv: Tregt bruktmarked for Zoe?
søndag 07. april 2019, klokken 08:49
Jeg har nettopp lagt ut min til salgs. Tror mange vil sammenligne prisen jeg har satt opp mot reklamene fra Renault om at du kan få en for 215 000 kr.

I tillegg får ikke en bruktkjøperen ladestasjon montert med på kjøpet.

Dessuten har det kommet en sprekere 110-hester at jeg kjøpte min 90-hester.

At Tesla spyr ut Model 3 hjelper heller ikke.

Selv om man må legge på 10 000 kr til vinterdekk og ca 25 000 kr opp til Intens på kampanjeprisen nå, så havner man på ca 250 000 kr ny. For at bruktkjøperen skal føle at det er et godt kjøp, så må bruktprisen være under laveste nybilpris.

Om jeg i beste fall får solgt for 200 000 kr, så er tapet mitt 70 000 kr på snart ett år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#227
Zoe / Sv: Svinnfaktor ved hjemmelading?
søndag 07. april 2019, klokken 08:33
Du trenger en egen teller til den kursen du bruker til å lade bilen. Da slipper du faktorutregningen din.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#228
Tesla SW og AP / Sv: AP-FSD forklart
fredag 05. april 2019, klokken 10:45
Hvis jeg bestilte Model 3 den 5/12-18 og betalte 42 000 kr for Enhanced Autopilot, og fikk bilen utlevert i slutten av mars 19, har jeg da Stop Traffic Sign, Automatic City Street Driving og Full Self Driving?
#229
DS 3 Crossback E-Tense / Sv: DS 3 Crossback
torsdag 04. april 2019, klokken 07:05
Plass nr. 6hundreettellerannet kommer til å bli ledig etterhvert når (ikke hvis) jeg får tatt meg bryet med å kansellere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#230
Reserverte 31/3-16, bestilte 5/12-18, gjorde ingen endringer etter dette, fikk en telefon i februar en gang om levering i mars, fikk en final invoice etterhvert med dato 21/3, dukket bare opp den dagen for så å bli avvist, fikk telefon dagen etter på en fredag om henting på mandag 25/3, men avtalte henting onsdag 27/3.

Og fornøyd så langt med bilen.
#231
Zoe / Sv: Kan Zoe være noe for oss, tro?
torsdag 21. mars 2019, klokken 00:19
*liker*

Men tok det fire måneder før dere kjøpte?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#232
Model 3 / Sv: Forsikringstilbud - LR AWD
mandag 18. februar 2019, klokken 20:52
Er det noen som har sjekket ut Tribe forsikring?
#233
Model 3 / Sv: Forsikringstilbud - LR AWD
lørdag 02. februar 2019, klokken 20:00
Tilbud jeg fikk fra Codan:

ca. 18 000 kr

16000 km
8000 kr eg.and.
70 % 3. året
#234
Model 3 / Sv: Model 3 perf - forsikring
lørdag 02. februar 2019, klokken 11:13
Fikk pris på ca. 20 000 kr fra Codan for 16 000 km 70% 3.året 8000 kr eg.andel.
#235
Model 3 / Sv: Referral på Model 3
lørdag 02. februar 2019, klokken 11:05
Jeg har ikke fått svar på referralmailen min, men han som vervet meg har fått meg opp på siden sin.

Er det 6 eller 9 måneder gratis superlading? Hvor kom dette med 9 måneder opp fra?
#236
Jeg har aldri fått noen av laderne til å fungere via appen. En gang mente kundebehandleren hos InCharge at kredittkortet mitt måtte være sperret for bruk i utlandet.

I etterkant skaffet jeg meg ladebrikke fra InCharge. Denne fungerte raskt og utmerket. På en av stolpene i midten.

Idag prøvde jeg på de to stolpene helt til venstre. Det grønne lyset blinket ikke engang da jeg tok frem brikka. Prøvde appen på en av de to også. Ingen reaksjon, kun gult lys.

Prøvde da brikka på en av stolpene i midten. Jeg var der sent på kvelden, så heldigvis var de fleste ledige. Den fungerte med en gang.

Kundebehandleren sa at de er klar over at det er noe galt med stolpene og at de følger med på de. Men de bør da gjøre noe med det også.

Så stolpene i midten er de man skal sikte seg på 


Sent from my iPhone using Tapatalk
#237
Takk for svar, virker som Nokian er det man skal gå for. Bra jeg valgte det da.

Når det gjelder dere som ser på pakker fra finn.no og andre forhandlere: Utifra det jeg har lest så er prisen på 15 000 kr for 18" Tesla-felger og dekk bra. Hvorfor skal dere ta sjansen på å kjøpe ikke-Teslafelger og risikere å bli avvist ved service og reparasjoner...? Skjønner imidlertid at det kan være fornuftig hvis dere vil ha 19" eller 20", da oppveies vel ulempene av prisforskjellen.
#238
Nå har jeg brukt litt tid på å søke og lese meg opp her om vinterdekk til m3, men finner ikke at noen har skrevet om det jeg skal i det følgende.

Jeg fikk telefon fra Tesla med forespørsel om finansiering, hvem sitt navn den skal registreres på, vinterdekk, utleveringsmåned, utleveringssted for hjulene osv. Damen spurte om jeg ville ha vinterdekk, jeg spurte hvilke de tilbyr. Fikk alternativene Nokia og Pirelli. Så jeg spurte hva slags Nokian og Pirelli de tilbyr. Det var tydeligvis et spørsmål som damen ikke hadde fått tidligere. (Det er noen andre i forumet her som lurte på om de som blir satt til å ringe, er nye i jobben og ikke har fått opplæring). Hun sa at hun ikke forsto spørsmålet. Så jeg måtte forklare henne at du forteller meg at det er Nokian eller Pirelli jeg kan velge mellom, men hva slags Nokian eller Pirelli tilbyr du? Er det Nokian Hakkapellitta eller? Det var tydeligvis litt komlisert spørsmål, for jeg ble bedt om å vente, og så ble jeg satt på høyttaler, og fikk beskjed om å gjenta spørsmålet mitt (tydeligvis for en annen som hørte på) og etter å ha mutet samtalen, svarte hun at det var R2 først, for deretter å korrigere seg og si at det var R3. Hvilken type Pirelli vinterdekk de tilbyr, det fikk jeg ikke svar på.

Så, spørsmålet mitt: Noen som vet hvilken type Pirelli vinterdekk Tesla tilbyr til m3?

Jeg har lest her at folk er fornøyd med R3. Men føler at jeg ikke har fått foreta et reelt valg, når jeg valgte R3 fordi jeg ikke aner hva slags Pirelli de tilbyr, og jeg kan ikke finne at noen har skrevet om det på forumet.
#239
Min erfaring er at med varmt batteri/vær bruker en 22 kW-lader ca. 02:25 t å lade opp fra ca. 10 %. Ved noen få minusgrader, kald bil og enda noen prosenter igjen på batteriet, ca. 30-33 %, så har jeg måttet la bilen lade i 04:20 t til 04:50 min på den samme 22 kW-laderen. Så virker som det minimum blir en fordobling av ladetidene i kaldt vær med kald bil med en R90.
#240
Zoe / Sv: Ladetid nå på flexilader
lørdag 12. januar 2019, klokken 23:39
Ligger noe i det dere sier om at man må ha kjørt et godt stykke for å ha en optimal ladetemperatur på batteriet. Kom fra svenskehandel istad, bilen sto ca 20 min ute i -8 grader, for deretter å bli satt på en 22 kW lader. Med 11 % igjen på batteriet tilsvarende 21 km rekkevidde, skulle den i -8 grader bruke 2:25 t på å lade helt opp. Det er akkurat det samme, om ikke 5 minutter mer enn det den gjorde på sommeren også.

Hmmm...kanskje det da er duket for en ny København-tur med Zoe....  8)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA