Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - engolf

#1
Är inte helt säker, men menar att standardmodellen inte har dubbelgolv i bagaget.
#2
Mii electric / Sv: Forskjeller på standard -og "launch"edition ?
torsdag 02. mars 2023, klokken 21:35
Jag menar att launch-edition också har dubbelgolv i bagagerummet, eluppvärmd vindruta, ambient-belysning i instrumentpanelen och regnsensor.
#3
Har du gått igenom alla säkringar?
Det finns en säkringsbox under ratten, och en i motorrummet.
Gör det, så bör du ladda 12v batteriet, radera felkoderna och försöka igen.
#4
Vet inte hur det är med andra märken, men har haft Mii i snart tre år, och appen är gratis.
#5
Det kan vara en eller flera svaga celler, och att skillnaden i spänningen mellan modulerna blir för stor.
Du måste läsa ut spänningen under belastning.
#6
Jag hade hört med elbilmek: https://www.elbilmek.no/
#7
e-up! / Sv: Ulyd foran, E-up
fredag 20. januar 2023, klokken 16:44
Hjullager ska hålla betydligt länge än 60K, men levetiden kan förkortas drastiskt om bromsarna ligger på (värmegång som kokar hjullagret), och eller felaktig hjulinställning.
#8
Om det är slitna bromsklossar är det nog enkel och ganska billig fix.
Knirking vid t ex farthinder kan vara foringar till stabstaget, och/eller stötdämpare.
#9
Kommer ljudet från framaxeln?
I så fall är det troligtvis den mekaniska slitagevarslingen om att bromsklossarna är utslitna. Framklossar ha en liten metalltapp som kommer i kontakt med bromsskivan när klossen är utsliten, och det lagar ett högt och obehagligt ljud vid inbromsning.
#10
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Fix för P1A15
søndag 01. januar 2023, klokken 13:17
Otroligt bra reparation!

#11
Isoleringen kommer göra att du också har värme under färd, och inte bara när bilen står stilla.
Under de tre åren jag hade en trilling använde jag dieselvärmaren och upplevde att jag fick bra värme med stillastående bil (också i låga hastigheter), men i högre hastigheter blev värmen reducerad. Detta berodde på att slangarna till/från dieselvärmaren inte var isolerade, och efter att jag isolerade dessa fick jag betydligt bättre värme i bilen oavsett hastighet.

#12
I USA har imiev annat utseende på både främre och bakre stötfångare (tror det beror på andra regler än i europa), och dessa har gula sidomarkeringljus. Men så länge du handlar på den europeiska marknaden ska delarna vara lika.
#13
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Åpne panser?
tirsdag 06. desember 2022, klokken 21:08
Kan hända låset har frusit. Sätt biln i ett varmt garage, kan också testa spraya wd40 (eller liknande) under huven där låset sitter.
#14
Jag menade att du uppnår en viss effekt, då värmeförlusten genom behållaren är nog ganska stor.
Men vill du verkligen uppnå en märkbar skillnad måste allt av slangar mellan värmaren, behållaren och värmapaketet isoleras gott. Om man tar en titt på alla slangar där under förstår man att kanske ca hälften av effekten försvinner innan värmen når kupén.
#15
Du får säkert en liten effekt av det, det är ju trots alla ganska stor yta som kan förlora en del värme.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA