Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rocklobster

#1
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
onsdag 08. november 2023, klokken 12:56
Sitat fra: Mobileum på onsdag 08. november 2023, klokken 12:01Det er det flere her i Norge som også har fått, men de må undertegne en NDA som hindrer dem i å gå ut med det.
Det er litt teit å gå med på en NDA. Det var jo akkurat det han i England nektet på og det er jo nyheten her. Håper fremgangsmåten kan automatiseres og eller publiseres så det blir litt mer press på Tesla
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2023.26.1
fredag 21. juli 2023, klokken 23:39
Sitat fra: Handyman på torsdag 20. juli 2023, klokken 21:45Jeg fikk nå 2023.20.9 og hadde .20.8. Jeg holder meg altså fortsatt på FSD-beta stien, mens .26.1 ikke er FSD-beta. hmmm.
Har fått 2023.26.1 og har FSD. Finnes FSD -beta i Norge?
#3
Model Y / Sv: Girskift til Drive
tirsdag 18. april 2023, klokken 20:46
Jeg har resignert og har nå lurt meg selv til å tro at det er dobbel-tapp på girspak for å sette bilen i drive. Som det jo i praksis er. Hadde ikke klart å leve med at jeg må sitte å vente på at bilen skal bli klar til å kjøre hver gang... 8)
Den burde startet sikkerhetssjekk hver gang man satte seg i forsetet og ikke ventet på bremsepedal IMHO.
#4
Model Y / Sv: Model Y LR Acceleration Boost
søndag 10. juli 2022, klokken 17:27
Så toppfarten er altså begrenset når man kjøper acceleration boost. Mulig det er pga typegodkjenning eller noe ?
Og så en liten konspirasjonsteori: Når jeg skulle forsikre bilen virket det som det var samme premie for performance og long range, mulig det er for å ta høyde for en Evt. Acceleration boost oppgradering ? Kan ikke skjønne annet enn at en bil med performance oppgradering må ha høyere skaderisiko og derav høyere premie.
#5
Model Y / Sv: Model Y LR Acceleration Boost
søndag 10. juli 2022, klokken 11:54
Påvirker ikke de ekstra kreftene toppfarten?
#6
Sitat fra: Sandvika på fredag 13. mai 2022, klokken 18:30
Regnestykket er riktig, men vi snakker om  en økning fra 680 til 720, dvs drøye 5% avgift som kommer i tillegg, om man synes det er deal breaker så er det på tide med realitetsorientering.
Joda, men dette er jo bare den siste i en rekke prisøkninger. Ikke det at det spiller noen rolle hva den kostet for et år siden egentlig. Prisen synker nok uansett ikke ila det neste året med mindre økonomien krasjer helt.
#7
Sitat fra: DagfinnN på fredag 13. mai 2022, klokken 13:08
Sitat fra: Rocklobster på fredag 13. mai 2022, klokken 10:44
Sitat fra: Thob på fredag 13. mai 2022, klokken 08:21
Sitat fra: Rocklobster på fredag 13. mai 2022, klokken 07:54
Min spec på Y LR vil med de nye prisene og det nye avgiftsregimet koste 721.500 fra nyttår. Det er rimelig heftig synes jeg. Pun intended.

Tror ikke Tesla prioriterer å pushe en billigere std utgave til Norge så lenge de sliter med prod både i Kina og  Tyskland.

Hvordan kom du frem til den prisen? Husk at det bare er mva på sum over 500'
Sette opp tilsvarende bil med dagens pris, så legge til mva. på beløp over 500k. Da fikk jeg den prisen. Med full mva på alt ville det jo fort blitt 850k.
TMY hvit med sort inne, 19" dekk + vinter. Hengerfeste innkludert.
Pris 599 312, så moms på beløpet over 500 som blir 24 140. Totalsum 623 452
Så her har du nok regnet feil.
Begge har nok regnet riktig. Vi har bare forskjellige regnestykker :)
#8
Sitat fra: Thob på fredag 13. mai 2022, klokken 08:21
Sitat fra: Rocklobster på fredag 13. mai 2022, klokken 07:54
Min spec på Y LR vil med de nye prisene og det nye avgiftsregimet koste 721.500 fra nyttår. Det er rimelig heftig synes jeg. Pun intended.

Tror ikke Tesla prioriterer å pushe en billigere std utgave til Norge så lenge de sliter med prod både i Kina og  Tyskland.

Hvordan kom du frem til den prisen? Husk at det bare er mva på sum over 500'
Sette opp tilsvarende bil med dagens pris, så legge til mva. på beløp over 500k. Da fikk jeg den prisen. Med full mva på alt ville det jo fort blitt 850k.
#9
Min spec på Y LR vil med de nye prisene og det nye avgiftsregimet koste 721.500 fra nyttår. Det er rimelig heftig synes jeg. Pun intended.

Tror ikke Tesla prioriterer å pushe en billigere std utgave til Norge så lenge de sliter med prod både i Kina og  Tyskland.
#10
FSD går opp 25% i pris med dette budsjettet...
#11
"Utsolgt" for kvartalet også.
#12
Sitat fra: gunnarPH på onsdag 09. mars 2022, klokken 09:20

Hei. Takk for deling. Medlidenhet. Var det et venterom eller lignende der? Typ. Slik at man kan ta med PC og jobbe, dersom man også er uheldig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan sitte inne på varemessa i Tesla "lounge". Sofa langs veggen ellers tomt. Kaffe hvis du er heldig, ellers nada. Satt der en drøy time selv under den første forsinkelsen. Vil jo påpeke at de aller fleste bare kom og hentet bil som avtalt, var bare jeg som var max uheldig.

Som jeg også var forrige gang i Drammen da jeg etter en liten normal forsinkelse og ha inspisert bilen grundig signerte kontrakten for overtagelse og skulle kjøre hjem bare for å oppleve at hovedbatteriet i bilen var defekt, så den fyrte av en haug feilmeldinger og nektet å kjøre en eneste centimeter. Måtte krangle meg til lånebil for å komme meg hjem etter å ha ventet i timevis på at de feilsøkte, og fikk tildelt ny bil igjen etter en måned med lånebil. Klok av skade tok jeg ikke med noen av barna denne gangen, og det var lurt !
#13
Sitat fra: Fjeldern på tirsdag 08. mars 2022, klokken 19:51
Sitat fra: Rocklobster på tirsdag 08. mars 2022, klokken 19:37
Da fikk jeg bilen etter fire og en halv time på Norges varemesse. Sto igjen sammen med fem seks andre til det stengte og det kom noen fra servicesenteret på Karihaugen og brøyt opp bilene våre så vi fikk kjørt hjem. Måtte vente til de andre hadde fått bilene sine og dratt. Fikk ikke lov å ta bilder heller. Ble en ganske spesiell utlevering og en lang dag.

Brøyt opp bilene?
Var det noen grunn til at du ikke fikk bilen på klokkeslettet som du skulle?

Ja ganske lett å bryte opp. Så det er jo greit å vite. Ikke noen grunn til den første forsinkelsen annet enn at den ikke var ferdig vasket og klar i tide. Når den endelig var klar var det en bug som gjorde at bilene sluttet å kommunisere med omverden og bare kunne åpnes med nøkkelkortene, som lå inne i bilen. Alle ble tilbudt å få tildelt ny bil hvis vi ikke ville ha en ny bil som allerede var brutt opp. Tror alle bare ville hjem etter timesvis utenfor varemessa med kaos, ingen mat og bare gammel kald kaffe  til trøst.
#14
Da fikk jeg bilen etter fire og en halv time på Norges varemesse. Sto igjen sammen med fem seks andre til det stengte og det kom noen fra servicesenteret på Karihaugen og brøyt opp bilene våre så vi fikk kjørt hjem. Måtte vente til de andre hadde fått bilene sine og dratt. Fikk ikke lov å ta bilder heller. Ble en ganske spesiell utlevering og en lang dag.
#15
Sitter på Lillestrøm og venter nå. Utlevering blir minst en og halv time forsinket. Håper ikke det betyr at de trengte å fikse noe i siste liten.
Nå er bilen her, men jeg og en del andre får ikke åpnet bilene våre, ganske kaotisk her nå. 2 timer og tretti  minutter forsinket så langt. Får veldig god tid til å inspisere utsiden da.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA