Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ventle

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: "batterisikringen må byttes snart"
onsdag 04. oktober 2023, klokken 10:42
Gode nyheter. Først, sitat Roger Kolbu på facebook:
SitatTesla har nå endret sitt standpunkt, og går nå med på å inkludere et rutinemessig bytte av pyro-sikringen i batterigarantien!

Jeg la inn forespørsel om refusjon i appen, og har nå fått beløpet refundert  :D
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: "batterisikringen må byttes snart"
søndag 01. oktober 2023, klokken 08:55
Fikk sikringen byttet på 2016-mod S90D for tre uker siden for 3178,50 hos Tesla Trondheim. Nå har noen satt ut et rykte på TOCN-gruppa på facebook om at dette skal dekkes av 8 års batterigaranti. Noen som vet noe mer håndfast om dette?
#3
Nytt utstyr ved Alvdal SuC, bla. betongfundamenter til 20 stolper.

 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skruer til takstativ model s - Thule 3153
tirsdag 08. februar 2022, klokken 10:52
Du kan kjøpe de løse, men de er så dyre at det er egentlig like greit å kjøpe et nytt festekit (det gjorde jeg da en av boltene ble strippet).

Boltene har varenummer 50870 (de korte som skal foran) og 51327 (de lange som skal bak).

Autoload ser ut til å ha begge på lager:
https://www.autoload.no/produkt/reservedeler/thule-reservedeler-1/bolt-m6-thread-rod-70mm
https://www.autoload.no/produkt/reservedeler/thule-reservedeler-1/sp-50870-special-bolt-rapid-xt
#5
Lading av Tesla / Er SuC Dombås blitt CCS-only?
onsdag 02. februar 2022, klokken 16:13
Ifølge Teslas nettsider er det nå bare CCS-kompatible (v3) ladere på Dombås. Er dette riktig? Er v2-laderne fjernet?

https://www.tesla.com/findus/location/supercharger/dombassupercharger
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lading av Model S 90D på supercharger
onsdag 22. desember 2021, klokken 13:39
At Dombås har blitt CCS-only må vel være en feil i kartet? Rart om dette har blitt forbigått i stillhet, i hvertfall.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: pris på nytt batteri
onsdag 01. september 2021, klokken 18:07
Det er faktisk sånn at man kan reklamere på mislykket reparasjonsforsøk (som ble utført innenfor reklamasjonsfristen) etter at den (opprinnelige) absolutte reklamasjonsfristen er utløpt. Dette følger av rettspraksis som ble etablert av høyesterett i Rt. 2013 s. 865, den såkalte "rustdommen". I praksis betyr dette at det løper ny reklamasjonsfrist på det som er (forsøkt) utbedret.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/hr/hr-2013-01261-a.html&emne=2013-06-13*,%20*-2013-06-13&&

https://www.jusstorget.no/reklamasjons-og-foreldelsesreglene-etter-at-selger-har-forsokt-utbedring-2/

https://www.raugland.no/2013/09/25/reklamasjon-i-forbrukerkjop-ved-mislykket-utbedring-av-mangel/
#8
At lyden forsvinner har løst seg med restart av MCU (hold inne hjulene på rattet) hos meg. Skjedde flere ganger en kort periode, men lenge siden sist nå. Trolig en bug i en bestemt software-versjon.
#9
Bilen er beleilig nok fem år og to måneder gammel, så nei :(
#10
Fasit så langt er at det tilsynelatende kun var lekkasje i ventilblokken som fordeler trykket fra kompressoren til hver av de fire hjørnene. Kostet 5915 å skifte inkludert arbeid og diagnose.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
torsdag 27. mai 2021, klokken 08:49
Hvis man har god kunnskap om elektronikk er det en veldig grundig gjennomgang av hva som faktisk ble endret i den famøse software-oppgraderingen, og noen gode teorier om hvorfor, her:
https://skie.net/skynet/projects/tesla/view_post/23_Explaining+Changes+post-firmware+2019.16+Regarding+Range+Loss

Det er mulig den er postet tidligere her i tråden, jeg ble i hvertfall gjort oppmerksom på den ett eller annet sted her på forumet.
#12
Sitat fra: Fastlane83 på lørdag 22. mai 2021, klokken 15:58
Bilen synker ned foran på venstre side i løpet av natten. Hever seg som normalt når jeg starter den. Ingen feilmelding, ulyder eller påpakning etter nylig NAF test. Er det luftpute som er lekk tro? Evt hva kan det være og hva koster det å utbedre dette? Model S 85D 2015 mod. Gått 130 000 km

Har bilen inne hos Tesla Grorud akkurat nå på grunn av nesten det samme (hos meg er det begge sider bak som synker sammen, og det tar litt lengre tid enn bare over natten, nærmere 2-3 døgn). Har ikke fått prisen enda.
#13
Sitat fra: alda på mandag 01. februar 2021, klokken 12:51
Sliter väldigt med att backspeglarna fryser fast om dagen, antingen ut- eller infällda..... Och jaa - jag vet att det rekommenderas att slå av autofold på vintern, men parkeringsplats i ny bolig är så trång att speglarna måste fällas för att bilen ska få plats...

Någon som har ett tips på vad man kan göra för att förhindra fastfrysning? Något medel man kan spraya på/i leden?

Jeg hadde problem med dette, som jeg klaget på til servicesenteret. Det de gjorde var å fjerne noe filt som ligger mellom speilene og armen de er montert på. Tesla har visstnok sluttet å montere denne filten på nyere biler.

Jeg har ikke hatt problem med fastfrosne speil etter dette (to vintere siden).
#14
Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 22. desember 2020, klokken 19:49
Grindalsmoen Vest ved Elverum er nå i gang:
Utstyr til 24 stk V3 plasser.

Kommer denne til å erstatte laderne ved Elgstua? Eller skal de leve videre side om side med den nye stasjonen?
#15
Fikk byttet håndtak for halvannen uke siden av mobile service (tilknyttet Oslo North). 2016 S90D gått 128.000 kilometer. Var ikke noe spørsmål om at dette skulle dekkes som reklamasjon - damen som ringte meg opp før besøket sa dette uten at jeg trengte å spørre engang.

Og det skulle jo bare mangle. Dørhåndtaket på en bil skal selvfølgelig vare mye lengre enn to år - normalt holder de hele bilens levetid.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA