Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - andre1980

#61
ID.3 / Sv: Leveringstid Id.3
torsdag 15. oktober 2020, klokken 18:33
Bestilte Max 18. september og ble forespeilet levering ca 4 uker etter, da de fant en bil som var ferdig produsert.
Etter 14 dager hadde ingenting skjedd. Fikk da tilbud om en annen som de hadde på plassen. Pga kø på klargjøring mottok jeg denne 13. Oktober.

Kan egentlig ikke klage.
#62
Mottok min ID3 Max i dag.
Tenkte jeg skulle ta en liten kjøretur nå ikveld, men ID3 hadde andre planer.
Står parkert i en trang bakgård, som leder ut til en veldig smal gate, som igjen leder ut til veien.
Det er altså veldig trangt. Jeg er helt avhengig av ryggekamera, men i kveld fant ID3 ut at det skulle den slutte å vise. Får bare svart skjerm. Forsøkte å restarte infotainment ved å holde inne powerknappen, men samme resultat.

Lar nå bilen stå i 10 minutter og ser om det bedrer seg. Hvis ikke så er det rett inn på møller i morgen.

edit:
Ryggekameraet valgte å virke igjen etter 10 minutter.

#63
Hei.

Lurer litt på hvem det er som i det hele tatt vil vurdere å kjøpe denne bilen i dag? En bil med 62kWh batteri som lader på chademo hvor maks er 50-60kWh. Nå tenker jeg på sammenliknet med alle andre biler som har blitt lansert og som bruker CSS.

Hvorfor tviholder Nissan på chademo i europa?

Du må være temmelig glad i Nissan for å kjøpe denne bilen nå.
#64
ID.3 / Sv: VW ID.3 - tråden
tirsdag 29. september 2020, klokken 20:53
Sitat fra: Elmo på tirsdag 29. september 2020, klokken 18:50
Sitat fra: andre1980 på tirsdag 29. september 2020, klokken 15:04
Sitat fra: Havvo på tirsdag 29. september 2020, klokken 13:20
Har bilen OTA?
Software i ID3 er ikke helt ferdig. Den vil få OTA etter en oppdatering på bilen som vil skje estimert i 1. kvartal 2021.

Det vil altså si at den må inn til forhandler og oppdateres via kabel før den får OTA.
Og ang. 1. kvartal  . . . . . kjenner jeg VAG og software rett :o så blir det vel heller 2022

Kanskje du ikke skal være så eplekjekk, og heller underbygge påstanden din med fakta og referanser?
#65
ID.3 / Sv: VW ID.3 - tråden
tirsdag 29. september 2020, klokken 15:04
Sitat fra: Havvo på tirsdag 29. september 2020, klokken 13:20
Jeg har noen spørsmål til ID3/ID4. Beklager å ikke ha fulgt med i timen. Jeg har nå ringt til to ulike VW forhandlere, men ingen av de kunne svare på noen av mine spørsmål.
Har bilen OTA?
Bare wifi eller innebygget simkort?
Navigasjon: Jeg prøvekjørte nettopp ID3. Prøvde å legge inn en kjørerute fra Bergen til Ålesund. Fikk bare opp en god gammeldags navigasjon uten satelittkart og uten gjenværende batteriprosent ved ankomst og forslag til hvor man må stoppe og lade. Spørsmålet er da: Er navigasjonen bare sånn steinalder, eller finnes denne funksjonen? (batteriprosent ved ankomst og beregning av rekkevidde og lading)
Støtter bilen Apple Carplay?
Håper på gode svar.

Hei...
Software i ID3 er ikke helt ferdig. Den vil få OTA etter en oppdatering på bilen som vil skje estimert i 1. kvartal 2021. Dett er 4G kort og forbindelse i bilen. Om dette kan benyttes til Wifi kjenner jeg ikke til (tviler).

Når det kommer til navigasjon å vet jeg ikke hva som skjer etter oppdateringen.

Bilen vil etter oppdateringen også støtte trådløs apple carplay og trådløs android auto (usikker på om android blir støttet av google i Norge, men frem til nå på kablet har det vært måter å komme rundt dette på).
#66
ID.3 / Sv: We-charge prise klare
søndag 27. september 2020, klokken 17:48
Sitat fra: model3citizen på søndag 27. september 2020, klokken 17:38


Ingen månedsavgift   8,40 pr Kwh

79,- pr måned -        4,40 pr Kwh (for ID biler)

189,- pr måned -      1,60 pr Kwh (for ID biler)

https://www.volkswagen.no/no/tilkoblings-og-mobilitetstjeneste/tilkobling/we-charge.html

Du må også lese det med liten skrift:

3) Volkswagen Group Charging GmbH (Elli) tilbyr kjøpere av hurtigladende ID.-modeller (fra 100 kW ladeeffekt avhengig av utstyr) We Charge Go-tariffen uten en månedlig grunnavgift og We Charge Plus-tariffen for NOK 109 per måned i opptil maksimalt tre etterfølgende år. Dette tilbudet gjelder til og med 30.06.2022. Den nevnte tariffen har alltid en avtaleperiode på 12 måneder og kan forlenges med to ytterligere perioder på 12 måneder.
#67
ID.3 / Sv: VW ID.3 - tråden
søndag 27. september 2020, klokken 17:08
#68
ID.3 / Sv: 1st Edition vs Produksjons edition
tirsdag 22. september 2020, klokken 06:34
Jeg kunne velge om jeg ville ha 1st eller ordinær pakke. De ligger inne i systemene til Møller.
#69
ID.3 / Sv: ID3 uten travel assist?
mandag 21. september 2020, klokken 17:21
Det er for meg helt merkelig at de da ikke lister opp denne funksjonen i spec-listen på hjemmesidene sine.
#70
ID.3 / ID3 uten travel assist?
lørdag 19. september 2020, klokken 10:36
Har nettopp signert kontrakt på en 1st Max, men når jeg leser nærmere på spec-lista står det ingenting om Travel Assist. I  denne presentrasjonen, på volkswagen sine egne nettsider (https://www.volkswagen.no/no/elbil/id-magasin/id3/gjennomgang-id3.html) står det at bilen skal være utstyrt med Travel Assist eller "kjøreassistent" som de kaller det her: https://www.volkswagen.no/no/tilkoblings-og-mobilitetstjeneste/assistentsystemer.html

Har jeg misforstått noe her, eller har de reklamert for noe som ikke er fakta?

#71
e-Golf / Sv: Batterikapasitet - Kan dette være riktig da?
onsdag 13. mai 2020, klokken 06:22
Hei.

Høres ut som det jeg opplevde. Hos meg var det feil på en celle som ikke var balansert. Denne ene cella hadde høyere ladespenning enn alle de andre cellene, og når denne ene cella var full, ble det rapportert som om hele batteriet var fullt. Møller skiftet noen batterimoduler, og det hjalp i mitt tilfelle.

Anbefaler deg å kjøpe OBDeleven hvor du kan gå inn og se hver enkelt celle og hvilken spenning de har. Jo mer data du gir til Møller, jo vanskeligere er det for dem å avvise deg.

Etter rep har den lengste turen jeg har kjørt vært på 212 km og da viste GOM 18km igjen.
#72
e-Golf / Sv: Batterikapasitet - Kan dette være riktig da?
mandag 09. mars 2020, klokken 18:24
Hei.

Har nå nettopp fått bilen tilbake fra service hos Møller bil.
Har nå ladet opp til 100% for å sjekke kapasitet, og ODBeleven rapporterer 30300Wh ved 100% lading.
GOM sier 213 km.

Det ble byttet ut noen batterimoduler og cellespenningen er nå jevn. Har ikke testkjørt for å sjekke rekkevidden enda, men satser på at det nå er i orden.

#73
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Skjøteledning over vei
lørdag 29. februar 2020, klokken 10:51
Sitat fra: E_S på fredag 28. februar 2020, klokken 14:24
Luftstrekk høres ut som en plan. Bare husk at gummikabel normalt ikke er beregnet på å henge i mange meter luftstrekk og bære sin egen vekt, så bør henges i en tynn wire. Husk også at kabelen skal minst 5 meter over veibanen.

Dette er feil.
1. Det skal søkes om tillatelse til strekking av kabel over offentlig vei.
2. Hvor skal det strekkes fra og til? Mellom eksisterende stolper? Hvem eier i så fall stolpene? Hvordan har du tenkt å få en slik tillatelse? Dersom det er Telestolpe vil ikke Telenor gi noen tillatelse å henge opp strøm i deres stolper.
3. Dersom det skal henges kabel over vei, skal den være minst 6 meter over vei, ikke 5 som beskrevet her.

Hvorfor tror folk at det bare er å ta seg til rette?
#74
e-Golf / Sv: Batterikapasitet - Kan dette være riktig da?
fredag 14. februar 2020, klokken 23:02
Feilen er at en av cellene ( celle 21  har mye høyere spenning enn de resterende 60 eller så... ) batterikapasiteten beregnes på den cellen med høyest verdi, så når celle 21 når 100% eller tilnærmet dette, så oppfatter BMS at batteriet er 100% ladet. De resterende cellene leser jeg er ca på 73-75%. Jeg har ikke fått noe nivåbalansering på hverken min normale ladestasjon hjemme eller ved hurtiglading. Har nå koplet til nødladeren og justert max strøm til 5A som kommer til å stå på over helga og se om den gir noe balansering av cellene etter ordre fra Møller.

Når jeg leser av nivåene på de andre cellene er de mye mindre, men de er større enn 0.02.

#75
e-Golf / Sv: Batterikapasitet - Kan dette være riktig da?
torsdag 13. februar 2020, klokken 16:23
Sitat fra: birkis på torsdag 13. februar 2020, klokken 10:50
Hvordan navigerte du frem til denne infoen?

Hvis du er interessert, kan jeg koble til min i bilen og se hvilke verdier jeg får.

Hei. gå inn i menyen og velg Gateway. Velg så Live data. Søk så opp bokstavene HV for å filtrere bort alt annet. Huk av HV_EM_Energy_information og HV battery charge state. Trykk så på den grønne knappen eller ok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA