Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Eyvind Bernhardsen

#31
Det ville jo vært fint! Noen som har prøvd?
#32
i-Pace / Sv: 15% økt rekkevidde for 9000 kr
torsdag 09. mai 2019, klokken 22:01
Batterioppdateringen fortjener kanskje en egen tråd?
#33
Sitat fra: Amatøren på torsdag 09. mai 2019, klokken 21:33
Dropp epost.

Logg inn på EON.

Gå til "Kundportal" der kan du bestille RFID.

Har prøvd det ("Ändra mina kunduppgifter" -> "RFID detaljer"), men der fant jeg ingen mulighet til å bestille kort, bare brikken jeg har registrert hos Circle K.

Jeg får sende dem en mail.
#34
Sitat fra: Amatøren på torsdag 09. mai 2019, klokken 20:04
På EON Sverige din side:

Beställ ett laddkort

Hm. Den siden sier bare at mobilnummer og epostadresse allerede er i bruk, antakelig fordi jeg allerede er registrert gjennom Circle K (jeg får logget inn på eondrive.eon.se med brukernavn og passord derfra).

Går det ikke an å bestille ladekort når man allerede er registrert?
#35
Sitat fra: Amoss på torsdag 09. mai 2019, klokken 01:16
Sitat fra: emurof på onsdag 08. mai 2019, klokken 21:12
Så shorts og longs er bare to sider av samme sak.

Jaha?  Vel, som sagt er ikke jeg en ekspert på dette, men forklar meg da med teskje modus hvordan "long" selger noe de ikke eier? Eller hva de nå gjør som er tilsvarende dette?

Hvis du er "long" kan du låne penger til å kjøpe aksjer med, så håper du at aksjeverdien stiger med mer enn det du betaler i rente for å låne pengene.

Er du "short" låner du aksjer for å "kjøpe" penger, og håper at aksjeverdien synker med mer enn det du må betale for å få låne aksjene.
#36
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
søndag 05. mai 2019, klokken 09:46
Jeg har merket at den bare skrur seg av hvis jeg har hatt setebeltet på. Når jeg for eksempel går ut av bilen for å lukke garasjen etter å ha rygget ut, skrur den seg ikke av. Kan det være det som har skjedd?

Ellers var det noen på ipaceforums.co.uk som rapporterte at bilen hadde sluttet helt å skru seg av når fører forlater den etter en softwareoppdatering (muligens 19A), så det kan hende at hele oppførselen er en bug :)
#37
i-Pace / Sv: Hvordan vet jeg om I-Pacen lader?
lørdag 04. mai 2019, klokken 15:23
AC-lading stopper når du låser opp døren, men starter igjen etter 60s hvis du ikke trekker ut kabelen (i følge instruksjonsboka).

Når du DC-lader må du som Chimp sier låse opp en ekstra gang for å stoppe lading. Forskjellen kommer antakelig av at det gjerne er mer kronglete (og dyrt) å sette i gang hurtiglading etter et avbrudd.
#38
Oi! Det var en... enklere utgave ja.

Spørsmålet er om du får bestilt en bil som er satt opp på den gamle konfiguratoren nå?
#39
i-Pace / Sv: Svar fra Jaguar Norge ang SOTA
fredag 03. mai 2019, klokken 19:56
Sitat fra: xref på fredag 03. mai 2019, klokken 19:11
Jeg synes dog det er veldig rart at SOTA ikke skulle være tilgjengelig når Jaguar Norge skriver følgende til meg på epost:

SitatDet er ikke bare enekelte bileiere som deltar i et prøveprosjekt, det er alle I-PACE i Norge som dekkes av lanseringen av SOTA.

Jeg tror begge deler er riktig: SOTA er tilgjengelig for alle, men den siste versjonen av softwaren er ikke god nok til å rulles ut til alle, så foreløpig er det bare de som er med i prøveprosjektet i UK (og de som har meldt seg som prøvekaniner hos forhandler) som har fått den. I mellomtiden holdes vi andre tilbake på 18C.

Oppsummert: SOTA er tilgjengelig for alle, 19A er et prøveprosjekt.
#40
Sitat fra: Amatøren på onsdag 01. mai 2019, klokken 10:50
Lagt inn link til guide for Clever SMS betaling i første post.

Au. 175 danske kroner for 20 kWh, altså 8,75 pr. kWh (11,34 norske med dagens kurs). Da ser det ut til å være billigere å bruke Plugsurfing, de skal "bare" ha 8,43/kWh.

Takk for innsatsen, forresten! Denne tråden blir nyttig når vi skal på første elbilferie i Danmark i sommer.
#41
i-Pace / Sv: Hvilke ladekabler følger med bilen?
mandag 29. april 2019, klokken 19:59
Sitat fra: xref på mandag 29. april 2019, klokken 19:26
Hvor får jeg eventuelt kjøpt adapter til 16A enfas til juice booster?

https://www.mobilityhouse.com/int_en/adapter-juice-booster-2-3-7kw.html, for eksempel? Takk til RayBomb for link til butikken.
#42
i-Pace / Sv: Hvilke ladekabler følger med bilen?
fredag 26. april 2019, klokken 21:20
Sitat fra: daktari på fredag 26. april 2019, klokken 15:44
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på fredag 26. april 2019, klokken 13:10
Nice. Er det noen som har fått en slik som kan si hvilke plugger som følger med?
Schuko, blå 32A 230 V enfas og rød 400V 32A. 3 adaptere.

Takk. Det kunne vært nyttig å supplere med en forlenger og kanskje 16A adaptere. Ser ut til å være bare Nardo Bil som forhandler i Norge, men det spørs vel om de har noe særlig tilbehør.
#43
i-Pace / Sv: Hvilke ladekabler følger med bilen?
fredag 26. april 2019, klokken 13:10
Sitat fra: xref på fredag 26. april 2019, klokken 12:29
Fikk bekreftelse fra Jaguar på telefon i dag at alle som har bestilt bil før 17 september 2018 har krav på Juice booster.

Nice. Er det noen som har fått en slik som kan si hvilke plugger som følger med?
#44
i-Pace / Sv: Vond lukt fra aircondition + støy
onsdag 24. april 2019, klokken 22:16
Det er ikke alvorlig nok til å kalle inn bilen, så de bare tar oppdateringen neste gang du har den inne for noe annet.
#45
i-Pace / Sv: Hvilke ladekabler følger med bilen?
onsdag 24. april 2019, klokken 22:11
Multifunksjonell på markedsføringsspråk kan jo helt fint bety at den lader både fra Schuko og IEC-plugg. Men strømstyring burde de jo kunne levere som en softwareoppdatering. Jeg lever i håpet :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA