Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Eyvind Bernhardsen

#1
i-Pace / Sv: Bilen min skrur seg av når jeg åpner døren.
tirsdag 01. desember 2020, klokken 09:02
Det er basert på sikkerhetsbeltet. Bilen skrur seg av hvis du tar av sikkerhetsbeltet og åpner døren mens bilen står i park; hvis du ikke har tatt på sikkerhetsbeltet ennå så vil den heller ikke skru seg av.
#2
i-Pace / Sv: Newbie spørsmål - oppkobling mot Internett
mandag 29. juni 2020, klokken 12:34
Internettforbindelsen den snakker om her er til det interne SIMkortet, som ikke er tilgjengelig for eieren og brukes til sporing og nødanrop. Tror det er forhandler som må sette dette opp, men det kan feile selv etter at det er satt opp.

En kjent fiks er å holde knappen til venstre av de to som er bak plastdeksler ved kupelysene i taket, i ti sekunder. Da skal bilen prøve å opprette en forbindelse til incontrol.
#3
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
tirsdag 10. mars 2020, klokken 22:27
Sitat fra: Tellus på tirsdag 10. mars 2020, klokken 21:08
S20A er viss ute. Forhåpentligvis kommer den snart som SOTA.

https://www.ovalnews.com/tag/incontrol-touch-pro

«USB Media will now resume from the track that was playing when the vehicle was shutdown.»

Se der ja!
#4
Jaguar / Sv: Motstridene informasjon fra JLR om lading av Elbil
mandag 16. desember 2019, klokken 19:05
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 16. desember 2019, klokken 18:36
Jaguar får si hva de vil - jeg klattlader stort sett på jobb og holder med mellom 50 og 80%. Wattcat står på 90 % i fall jeg skulle måtte jobbe lenge en kveld eller to på hverandre  :D

På Tech Talken onsdag morgen sa Stephen Boulter at batteriet pr. i dag kun balanseres når det er 100% fullt og tilkoblet en AClader. H264 fikser dette slik at batteriet balanseres uansett batterinivå (men så vidt jeg skjønte fortsatt bare mens det lader på AC).

Opplegget ditt burde med andre ord virke fint når du har installert H264 :)
#5
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
lørdag 14. desember 2019, klokken 20:06
Sitat fra: Tellus på lørdag 14. desember 2019, klokken 19:15
Sjekket i dag. Når jeg går inn på programvareoppdateringsmenyen står det kun noe bla bla tekst. Ikke noen knapp for å sjekke om det er oppdateringer. Vært slik siden jeg fikk 19b. Er knappen form å sjekke oppdatering borte etter 19B eller har jeg en bug trigget av eldgammel telemetriversjon ?

Jeg hadde akkurat samme problem som deg, men i går fikk jeg opp et nytt ikon i statuslinja (en pil som peker ned mot en strek, antar at det skal bety nedlasting), og i dag kom det opp et spørsmål på hjem-skjermen om jeg ville oppdatere til 19C. Da den var ferdig fikk jeg tilbake den vanlige oppdateringsmenyen.
#6
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
mandag 09. desember 2019, klokken 13:11
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 09. desember 2019, klokken 12:48
Opptil 20 km ekstra rekkevidde under spesielle omstendigheter var spinkle greier. Ingen vits i å haste seg inn for å fikse dette.

Det er mer spennede å se at den åpner opp for SOTA til batteristyring og -lader. Kanskje den bebudede økningen i ladehastighet blir første oppdatering?
#7
i-Pace / Sv: Hvordan se lade effekt?
lørdag 09. november 2019, klokken 10:00
Du kan bruke InControl-appen på mobilen, den viser batteriprosent per time. Jeg pleier å gange prosenttallet med 0,82 for å få omtrentlig ladehastighet i kW, men vet ikke hvor nøyaktig det er.
#8
i-Pace / Sv: Matrix til besvær...
mandag 04. november 2019, klokken 12:32
Sitat fra: Kanutten på mandag 04. november 2019, klokken 09:57
Kjørte hjem fra hytta i går kveld og opplevde etter en stund at alle motgående biler begynte å blinke. Fant etterhvert ut at matrix-funksjonen rett og slett hadde sluttet å fungere. Det fungerte som det skulle på starten av turen, men sluttet altså å fungere etter en stund. Er det flere enn meg som opplever dette?

(Nei, jeg hadde ikke manuelt skrudd det av - det skjedde helt uten min innblanding).

Det kan være en feil med bilen din, men jeg har lagt merke til at matrixlysene oppfører seg dårlig hvis kameraet er blokkert av kondens, skitt eller snø. En spyl + sveip med vindusviskerne pleier å løse problemet.
#9
i-Pace / Sv: InControl 19B SOTA incoming!
fredag 20. september 2019, klokken 22:17
Sitat fra: Trapper på fredag 20. september 2019, klokken 16:08
Men, svart skjerm en god periode etter oppstart er ikke bra.
Vet du hvilken versjon av telematikkmodulen du har? InternettetTM sier at løsningen på svarte skjermer er telematikkversjon 16.2.
#10
Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 07. august 2019, klokken 13:51
Vi kan godt ha en regel om at de som ikke ferdes på offentlig vei, ikke kjøper varer på butikker men alt direkte fra produsent, og aldri bestiller på postordre eller via budfirma og heller aldri sitter på med noen en liten tur kan slippe å betale den delen av skatten som brukes til å spleise på veiene våre.

Dette er bare tull. Når noe transporteres over offentlig vei er eventuelle bompenger lastebilene må betale priset inn i transportkostnaden. Busser og drosjer betaler bompenger som tas inn i prisen kunden betaler for reisen. Hvis man "sitter på med noen en liten tur" betaler den man sitter på med bompenger på samme måte som de betaler strøm eller drivstoff (og alle andre bilrelaterte kostnader).

Det er ingen andre enn elbilister (ok, og motorsyklister) som snylter på bompengefinansierte veier.
#11
Grafen er å finne på supportsidene til Fastned: https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360000788848
#12
i-Pace / Sv: Ionity
mandag 15. juli 2019, klokken 08:28
Sitat fra: RayBomb på søndag 14. juli 2019, klokken 23:50
Hvordan blir prisen når du bruker Plugsurfing brikken?

Jeg er ikke Vind men har også testet Ionity med Plugsurfing tre ganger i Danmark i sommer. De fakturerer i NOK og tar seg et solid valutapåslag (5%), men til gjengjeld var det bare én av ladingene som ble registrert så jeg kommer greit ut av det uansett.

Hadde ingen problemer med å starte lading med brikken, men jeg kom aldri over 85kW selv med varmt batteri og start på 25%. Bilen var inne for oppdateringer siste uke i juni, så ladefiksen skal være inne.
#13
i-Pace / Sv: Pro og cons?
søndag 14. juli 2019, klokken 13:44
Jeg vet ikke hvor mye feil det er med Tesla, men mitt inntrykk er at feilene på I-Pace går på software (trege menyer, innstillinger som glemmes) og hurtiglading, mens Tesla har mest problemer med byggekvaliteten.

Sitat fra: JorgenM på søndag 14. juli 2019, klokken 13:11
- bilen kan ikke låses hvis dør er åpen (slik som på BMW etc). Så man må vente til siste ungen har lukket døra og deretter låse, ellers piper bilen og du får all oppmerksomheten utenfor butikken :)

Dette gjør meg sprø også, men pipingen kan du i det minste skru av hvis du finner innstillingen (den er bortgjemt i instrumentpanelmenyen et sted).
#14
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Lynladere i Norge
søndag 14. juli 2019, klokken 11:32
Sitat fra: daktari på søndag 14. juli 2019, klokken 11:10
Tesla-haterne
Sitat fra: daktari på søndag 14. juli 2019, klokken 11:10elbilnoobs

Godt at du ikke har noen fordommer da ::)

Jeg synes det er fint med Teslaer på Ionityladerne, jeg. Greit å slå av en prat og få bekreftet at det ikke bare er oss med andre bilmerker som sliter med variabel ladehastighet og nettløsninger av tvilsom kvalitet (selv om Ionity skal ha at de funker fint når man først får registrert en brikke på rett sted).

Alle de jeg har møtt er dessuten hyggelige folk, så de som henger på nettforumene er heldigvis ikke representative.
#15
i-Pace / Sv: Deezer eller Spotify uten tilkoblet telefon?
tirsdag 18. juni 2019, klokken 20:18
Hm. Jeg ser hva du mener, kan teste det på bilen min når jeg har litt tid. Men hvis de ikke virker uten tilkoblet mobil skjønner jeg ikke vitsen med Incontrol apps i det hele tatt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA