Jeg får bare 6 amp (en grønn) på ladekabelen min uansett hva jeg trykker på. Er den begrenset til 6amp på schuko. Type2 kabel har jeg aldri fått til å fungere...
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 25. september 2018, klokken 16:10Sitat fra: TM på mandag 24. september 2018, klokken 07:58Det var synd du skulle sammenligne de to bilene, da Tesla vinner på de fleste punkter:
Når en vanlig Model S med 75kWh batteri har samme veiledende pris som en Audi e-tron med 95kWh, så er det vel grunn til å tro at de fleste vil ønske seg en Audi. Ikke nødvendigvis fordi det er Audi, men store sedaner har jo tradisjonelt ikke vært så populært i Norge. Selv om det er en viss risiko for at det følger noen barnesykdommer med den første elektriske Audi, så har jo Audi et mer utbygd og landsdekkende serviceapparat. Dessuten er det grunn til å forvente høyere kvalitet på materialer og utførelse på en Tysk (Belgisk) Audi enn en amerikansk Tesla.
- Model S har 75kWh og e-tron 95kWh, men Audi har sagt "minst 400km rekkevidde". Model S har over 400km rekkevidde. Gjenstår å se WLTP på e-tron. e-tron har vel 0,27 eller 0,28 luftmotstandskoeffisient + større areal, mens Tesla S vel har 0,24.
- Model S har endelig karret seg opp på Gjennomsnittlig kvalitet på Model S (for et år siden) etter 4 års prøving. Håper Audi klarer bedre. Tydeligvis ikke bare-bare å lage el-bil, men Audi har i hvert fall laget motorer som ikke tar ut for mye hester, så da går det gjerne bedre.
- Model S er ikke en sedan men en kombi (hengsler på bakluken er i taket, så den er like praktisk som en stasjonsvogn når en ser hvor langt bagasjerommet er. Det er dessuten 850 liter bagasjeplass i Tesla mot 660 i e-tron.
- Tesla har innarbeidet et godt ladenettverk, men ser Ionity har begynt. Blir spennende å se priser etterhvert som introduksjonstilbudet (80,- per lading) avsluttes.
- Tesla viser en stor velvilje på service-sentrene (lånebiler osv), men er dårlige på logistikk og deler, pluss for liten kapasitet. VW har vel ikke vært kjent for samme velvilje, men håper en slipper for mange involveringer.
- Audi kan lade fortere om den har tilgang til Ionity-hurtiglader eller tilsvarende
Likevel står jeg i kø på e-tron....etter over 4 år med en Model S...
Sitat fra: georglu på onsdag 19. september 2018, klokken 22:39Sitat fra: Svolar på onsdag 19. september 2018, klokken 16:57
Hva er de største ulempene eller dårligste features?
Sedan form kan jeg leve med
Baksetene er veldig lave
Er hovedlysene bedre enn de var på model s 2013?
Andre ting?
Baksetene i Model 3 ble oppgradert tidligere i år: https://teslamotorsclub.com/blog/2018/06/02/tesla-adds-more-cushion-to-model-3-rear-seat/
Sitat fra: Orbit på onsdag 12. september 2018, klokken 21:02Sitat fra: Orbit på onsdag 30. mai 2018, klokken 08:04
Da har vi i alle fall fått fasit på noen av dimensjonene:
- Bredde: 1935 mm (mest sannsynlig uten sidespeil, dvs 3 cm smalere enn Q7, 4 cm bredere enn Q5
- Lengde: 4901 mm
- Høyde: 1616 mm
- Standard dekk: 255/55R19
- Cd 0.28
- Automatisk senk av luftfjæring med 26mm i >120 km/t
Edit: DinSide har tydeligvis fått tak i høyde, lagt til over. De snakker riktignok også om 0.74 m2 "motstandsflate", men tipper dette er CdA=0.74. Dvs frontareal blir 2.64 m2, noe som gir mer mening i forhold til bredde/høyde.
Jeg har ikke sett noen tall fra Audi på bredde inklusive speil/kamerahus. På Q7 bygger speil 244 mm utover bilbredden. Dersom det blir noenlude tilsvarende på e-tron, blir bredde med vanlige speil ca 218 cm, og 203 med kamerahus. Spekulativt.....vi vet vel dette om en snau uke.