Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Svolar

#151
Model 3 / Sv: Innebygd Dashcam i Model 3
tirsdag 23. april 2019, klokken 14:03
Ja,

Ser at soc har gått ned med 3% på ett døgn.
Utenom vampire drain så er vel det i overkant.
Sentrymode er aktivert


Sent from my iPhone using Tapatalk
#152
Model 3 / Sv: Innebygd Dashcam i Model 3
mandag 22. april 2019, klokken 22:02
Satte inn en ext hd ssd sak. Den fant disken å begynte å recorde med en gang.
Litt tidlig å se om dette går, men det er en 1TB så de burde jo holde en liten stund. :)

Usikker på hvor mye strøm denne drar i forhold til en usb flash drive.
#153
Elbiler i media / Sv: Diesel er mest miljøvennlig
lørdag 20. april 2019, klokken 22:55
Sitat fra: Jørund på lørdag 20. april 2019, klokken 22:09
Sitat fra: Svolar på lørdag 20. april 2019, klokken 19:42
Olje finnes ikke uten en ganske omfattende leteboring. Helt fra seismikk og exploration boring til utbygging, tank transport etc. Det er en svært lang prosess før oljen kommer til raffineriet.

Sant nok men leting etter tungmetaller og etablering av produksjonskjeden rundt utvinning og prosessering av malmen går av seg selv uten utslipp til luft og vann?

Det er klart.

Slik det kommer frem i studien så starter regnskapet fra oljekilden men motstykket blir regnet hele veien...
Skjeve data


Sent from my iPhone using Tapatalk
#154
Elbiler i media / Sv: Diesel er mest miljøvennlig
lørdag 20. april 2019, klokken 19:42
Olje finnes ikke uten en ganske omfattende leteboring. Helt fra seismikk og exploration boring til utbygging, tank transport etc. Det er en svært lang prosess før oljen kommer til raffineriet.

En annen ting er den lokale forurensning med kalde dieselmotorer.

Jeg tror det om noen tiår kommer til å se tilbake på tiden med å bruke dieselbiler som sjokkerende. Ja da var det helt greit å spy ut dritt så lenge du ikke fikk det inn i din egen bil. Andre som stod utenfor bilen, ja det er jo deres problem.




Sent from my iPhone using Tapatalk
#155
Lading av Tesla / Hvordan får jeg ut de 3 fase 16amp
onsdag 17. april 2019, klokken 21:53




Hva slags overgang skifteav kontakt ellertil en lader må en ha her. Model 3


Sent from my iPhone using Tapatalk
#156
Model 3 / Sv: Hengerfeste like vell..!!??
mandag 15. april 2019, klokken 22:16
Hvordan vet en hvilken type en har av

PP1N
BB1N
PP2N
PP2T
BB1T
PP1T

er PP1 performance, PP2 LR og BB1 rear wheel drive versjonen?
#157
EQC / Sv: Nyheter om EQC
mandag 15. april 2019, klokken 17:26
Bmw ix3 høres ut som den komplette compliancecar. Da mister en jo mye av fordelen med el bil.

Enig med at BOS kommer til legge lista høyt. Tipper det blir som Audi prismessig og at den dermed blir en flopp. Bos har nesten ikke solgt merc ifjor og nå skal det "endelig" bli bos sin tur til å melke null moms markedet. Trodde de...

Hadde glc plugin hybrid. Aldri mer. Så mye tull med elektronikk og infotainment. Bilen var 100%. Men tydlig at de bare kjøper noe hyllevare


Sent from my iPhone using Tapatalk
#158
EQC / Sv: Nyheter om EQC
lørdag 13. april 2019, klokken 22:36

Når jeg leste i bilnorge artikkelen at bilen skulle ha transmisjon tunnel, da datt jeg litt av. Men for all del, bilen vil nok fungere fint.
Ganske stille her på denne delen av forumet all den tid bilen er forventet i sommer.
Bilnorge skriver 2500 kg som vekt ( dvs e-tron territoriet). Med lavere ladehastighet enn e -tron ser jeg ikke helt oppsiden ( om ikke prisen blir bra da)
Håper ikke Bos dreper bilen helt med prisen ... Er det noen som vet noe hvordan den blir priset? IMO burde den være noe billigere enn Audien .
#159
EQC / Sv: Nyheter om EQC
lørdag 13. april 2019, klokken 18:30


Ser ut som eqc følger samme suksess oppskrift som etron.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=51279

Bygget på en fossilbil GLC, da vet vi at tyngde og liten plassutnyttelse er maksimert. Det å komme med konverterte fossiler i 2019/2020 er helt på jordet.

  ::)
#160

Er det noen som har fått bil denne uken?
Jeg sitter i samme båt med betalt bil, men hører ingenting og vet ingenting.
#161
Lade hjemme / Sv: Ladeboks type 2
onsdag 06. februar 2019, klokken 11:16

Bra at folk følger med her!!!

Hm, jeg måtte uansett endre i forhold til hva jeg hadde tenkt. Det er 3 fas tn nett med 400 volt her, så da måtte de komme tilbake for installere en annen lader senere.

Er det noen som vet om noen gode tilbud på slike ladere slik at lasten blir jevn på 3 fas tn400volt?

#162
Lade hjemme / Ladeboks type 2
mandag 04. februar 2019, klokken 10:15

Fikk et tilbud fra

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=135469471

energi consult med ca 10k for ferdig montert 3,7kw type 2. Høres dette bra ut? Virker som det er nytt firma og litt ukjent boks, men burde være grei skruring?
#163
Audi e-tron / Sv: Import av Audi e-tron
torsdag 31. januar 2019, klokken 19:53
Tviler på om Audi tron blir noen salgssuksess i Tyskland.

- Dyr bil
- 20mil + rekkevidde på autobahn (sammenlignet med andre audier i ca 140-150kmh)

Blir for de spesielt interesserte... (nordmenn :))

#164
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
søndag 20. januar 2019, klokken 20:34
 :+1:
Sitat fra: Orbit på søndag 20. januar 2019, klokken 20:26
Det blir vel 27 mil? (84,6kWh / 31kWh/100km = 273 km)
:+1:
#165
Tviler på at det vil være mer fordelaktig å hente ut mer kw per min enn mindre på disse lynladerene. Trekker du full pupp vil det kanskje koste mer. Så det blir nok omvendt av hva mange etron kjøpere kunne ønsket seg
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA