Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Svolar

#16
Takk for tipset!
#17
BMW iX / Sv: lading på 3 fas 230v anlegg
lørdag 08. januar 2022, klokken 15:12
Sitat fra: Jan E-28 på lørdag 25. desember 2021, klokken 23:37
Registrerer, og setter opp rett konfigurasjon? Eller som i3 der den tar lading, men samtidig gir økt fare for brann/skade siden et rele står å slår hele tiden?

#18
Brukererfaring Ladeutstyr / Easee ladeboks fjerner scheduled charging
lørdag 08. januar 2022, klokken 15:07

Problemet med slike Internett tilkoblete produkter er at slik som Tesla og nå også Easee nerfer produktene via Internett til dårligere funksjon.

Før kun en ha laderen til å starte kl 1 på natten. Nå må en ha en godkjent leverandør.  :-1: :-1: :-1:
#19
BMW iX / Ingen nettdekning
søndag 26. desember 2021, klokken 19:48

Hvor mange er det som har dette problemet? Jeg får ikke bilen på nett og det virker helt håpløst med forhandleren som ikke skjønner noe. Det er ikke mulig å koble seg opp på wifi nett hjemme?
#20
BMW iX / Sv: lading på 3 fas 230v anlegg
torsdag 23. desember 2021, klokken 18:54
God nyhet: ix registrerer > 3 fase IT nett. 😊. Men lade på det vil den ikke...
#21
BMW / Sv: Bmw message
søndag 19. desember 2021, klokken 19:29

Kan en resette kontoen fra bilen?
#22
BMW / Bmw message
søndag 19. desember 2021, klokken 15:34

Når en skal legge til bilen til my BMW  appen, så kommer det ikke noen sikkerhetskoden til bilen på bmw message. Hva er det som er feil?
#23
BMW iX / Sv: Rekkevidde iX40 og 50 - synsing og erfaringer velkommen
lørdag 18. desember 2021, klokken 22:48


Kjørte en tur idag(2-4 grader), blanding av b motorvei (90-100) og 60. Litt våt asfalt. Ikke noe mye vind. Omtrent samme høyde på start og slutt, med svært varierende topografi.
Hadde bilen på middels ac, noe som jeg justerte ned mot svak mot slutten siden det er mer enn nok luft. Satt fint med skjorte og 19.5 grader på grunn av varmen som kommer fra de andre stedene.

ca 215 wh/km.

Det vil si er ganske bra vurdert hvor stor doningen egentlig er.
#24
BMW iX / Sv: Noen som har bestilt xDrive40 og er bekymret for noe ?
tirsdag 23. november 2021, klokken 21:21

Litt bekymret for

-kort rekkevidde i kombinasjon med litt treig lading
-Om bilen vil kjennes litt daff på grunn av hk/vekt
-At laserlysene blir så rå som jeg håper på
-Om det kommer masse eller bare få updates som "fikser" bugs
#25
BMW iX / Sv: Produksjonsuke og levering av iX
tirsdag 16. november 2021, klokken 07:02
Når fikk dere vite VIN på bilen?
#26
BMW iX / Sv: Potensielle showstoppere
fredag 05. november 2021, klokken 22:39

Hvordan er det med slik Lane keeping assist på BMW, helt nye BMWer (2021), går det an å permanent skru den av eller er den på ved hver oppstart?
#27
BMW iX / Sv: Tester av iX
onsdag 03. november 2021, klokken 22:08

Som sikkert mange andre er det fully charged versjonen som gjelder (ble det solgt noen andre?) der disse krystallknappene er med. Noen som tenker folie eller lignende for å få vekk blitz effekten?
#28
BMW iX / Sv: Produksjonsuke og levering av iX
onsdag 03. november 2021, klokken 10:18
VIN på den som ble registert i Norge i Oktober er :
WBY11CF07NCH58838
#29
BMW iX / Sv: Produksjonsuke og levering av iX
søndag 31. oktober 2021, klokken 19:27

Jeg fikk muligens en av de siste som gikk med i bestilling til fabrikk på tirs 26.10, men likevel fikk jeg levering innen året.
Hvordan er det mulig? Utrolig kjapp produksjon og leveringstid...
#30
BMW iX / Sv: Tester av iX
søndag 31. oktober 2021, klokken 16:55


Kommer ikke utenom at det er svært stort sprang mellom ix40 og ix50. 76 kwh til 115 kwh. Det hadde vært rom for å gi ix40 10kwh mer uten at en kanabaliserer for mye?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA