Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Egil Fonn på søndag 15. januar 2023, klokken 17:01
Ruter fryser i blant fast slik at de ikke går tilstrekkelig ned når døren åpnes. Spesielt bak ruten kan da legger seg utenpå gummilist når døren lukkes. Om dette skjer kan snø og vann drive inn i bilen. Trikset for å få ruten under pakningen når den er fastfrosset er å holde døren litt igjen å skyve inn toppen av ruten mens døren lukkes.
Sitat fra: Hallgrim86 på fredag 25. februar 2022, klokken 10:12Sitat fra: Svolar på fredag 25. februar 2022, klokken 08:10
Kjørte tur retur Oslo området til Rauland.
ix 40
20 tommer
continental piggfri
Føre opp: (800-900 meter opp) tørr asfalt/vinterveier med snø /is 204 wh/km 36% rest etter 221.2 km 1 stopp på veien. Startet med kaldbil. Temp ca -5. 20 inne og 22 bak til ungene. Full bil. fulgte trafikken (normal hastighet)
Føre ned: (800-900 meter ned) våt asfalt med slush og snø 176 wh/km. Startet med kaldbil. Temp 1 grad.20 inne og 22 bak til ungene. Full bil.(normal hastighet)
Veldig imponert over at bilen bruker såpass lite.
Dette er gode nyheter, jeg kjører mye av den samme strekningen de gangene jeg skal på hytta. Du får bedre resultater enn meg i iX3, det er kult.
Hvordan fungerte varmen oppover? Merket du noe til plutselige fall i temperatur?
Hvordan synes du bilen fungerer på isete underlag?
Sitat fra: turfsurf på fredag 25. februar 2022, klokken 09:52Sitat fra: Svolar på fredag 25. februar 2022, klokken 08:10Bra lavt dette, men hvordan var kjøringen?
Veldig imponert over at bilen bruker såpass lite.
Avhengig av hvilken vei og hvordan jeg kjører til hytta har jeg alt fra 180-270Wh/km med I-Pacen.
Kjørte du mye motorvei, og hva var farten i så fall? Og hva var snittfart? Noen forbikjøringer?