Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Burns

#1
i-Pace / Enkeltlåsing, alarm m.m
onsdag 18. desember 2019, klokken 09:58
Har tidligere tenkt at ved enkeltlåsing så skulle det være mulig at noen sitter inni bilen uten at alarmen går. Det stemmer for så vidt, men om noen forsøker å åpne døren innen i fra så begynner bilen å ule.

Har ved to anledninger blitt oppringt fra Jaguar mens jeg var en kjapp tur inne i butikken, med en bil som uler utenfor og lettere stressede barn inne i bilen.

Noen måte å unngå dette på, eller må man da la bilen stå ulåst? Eventuelt få barna til å forstå/huske at de ikke må åpne dørene...
#2
i-Pace / Sv: Vinteregenskaper
torsdag 12. desember 2019, klokken 13:24
Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 30. november 2019, klokken 18:44

- Vinduspusser vanskelig å få helt ren for is og blir dermed ikke helt effektiv.
- Nederste del av frontrute der vinduspusser er parkert er dårlig oppvarmet slik at pusser kan fryse fast.

Sett vindusviskerinstillingen til vintermodus, så blir dette langt bedre.

Velges via rattmenyen.
#3
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
tirsdag 03. desember 2019, klokken 14:21
Mener at jeg har lest at Insignia ønsket å kjøre oppdatering på egne demobiler og teste før de rullet ut til kunder.

Erfaringsmessig kan jo det være en god tilnærming, selv om man selvfølgelig burde forvente at releasene er grundig testet av Jaguar før de rulles ut.
#4
i-Pace / Sv: Batterivarming
onsdag 20. november 2019, klokken 09:57
Leste artikkel om nye Ford Mach-E og bet meg merke i denne uttalelsen:
"– Jo mer stabilt rundt 20 grader batteriet holder seg, jo bedre. Batteriet er i en metallboks, klimatisert. Dersom utetemperaturen faller til -10 eller -20 grader celsius, vil det beste være å parkere bilen inne. Dersom du ikke har mulighet til det, vil det nest beste være å lade bilen over natten, uavhengig av om du faktisk må lade. Da holder batteriet seg til enhver tid rundt 20 grader, forteller Tonn."

https://www.tu.no/artikler/ingen-varmepumpe-i-el-mustangen-dersom-det-virkelig-hadde-gjort-en-forskjell-ville-vi-inkludert-det-sier-ford/479210

Noen som har noen tanker rundt dette? Jeg har foreløpig kun ladet ved behov.  Hva mener Jaguar - bra å lade daglig gjennom vintersesongen?
#5
i-Pace / Sv: Ny 100kW oppdatering (H216)
onsdag 05. juni 2019, klokken 12:42
Ionity og i-pace har vel så langt vært en ganske dårlig match, og kun unntaksvis har noen sett 100kW mot i-pace i korte perioder.

Denne grafen fra Fastnet viser godt ladehastighet for de ulike bilene som kan lade på høyere effekt enn 50kW:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/115015420127-175-kW-fast-chargers

e-Tron er i en egen klasse foreløpig når det gjelder ladehastighet, og I-pace har mye å gå på... Så blir det spennende å se om forbedringer i batteristyringen via softwareendringer kan gjøre betydelige forbedringer for i-pace.
#6
BMW i3 / Sv: GPS Sporing skrur seg av...
onsdag 15. mai 2019, klokken 09:43
Sitat fra: Jarv!s på tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:01
Hei.
Flere som har opplevd at GPS sporing skrur seg av i bilen, og du må gå i undermenyen selv for å aktivere den igjen.
Utrolig irriterende, fant ikke noe gode svar på nettet.
Har samme problemet. Fant du noen løsning på dette?
#7
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
torsdag 20. desember 2018, klokken 11:53
Sitat fra: Tellus på torsdag 20. desember 2018, klokken 10:15
I følge i-pace forumet i UK så kommer det en OTA oppdatering i dag for å adressere problemet med sorte skjermer.
Vi får krysse fingrene. Har foreløpig ikke hatt dette problemet, men tenker på det stadig vekk  ???
Dette er vel ingen OTA-oppdatering. Har du sorte skjermer får du ikke lastet inn denne.
#8
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
søndag 18. november 2018, klokken 18:43
App'en får ikke lenger kontakt med bilen. Noen andre som har problemer med dette? Noen tips?
#9
i-Pace / Sv: Lading.
mandag 05. november 2018, klokken 11:18
Sitat fra: JohnPGriff på søndag 04. november 2018, klokken 10:31
Hei Taben, takk for bekreftelse om appen. Ikke imponert at en bil til 850 000 jeg må opp om natten til å stanse lading!

Igår lading var satt på vent og etter noen minuter lading begynt igjen uten at jeg hadde gjørt noen ting.  Kan ikke "Pre-Condition" uten lading og inntil videre må akseptere bilen vil lade hver gang til 100% hvis jeg vil "Pre-Condition".

Jaguar, skjerp dere, dette må fikes nå, dette er en skam!!!

Er det ikke såpass stor buffer i toppen at viktigheten av å stoppe lading før 100% er begrenset?

Ellers så kan du vel sette den opp med lading i X-timer? Hvis du vet ladehastighet på hjemmeladeren vet du ca hvor mange timer lading som behøves for å nå ca. 80%.
#10
i-Pace / Sv: I-Pace får offisiell MPGe rating
fredag 19. oktober 2018, klokken 09:18
Sitat fra: 1000kwh på fredag 19. oktober 2018, klokken 08:30
Forbruket for elbilene blir litt oversett siden vi i Norge i alle fall betaler forholdsvis lite for strømmen. Man klager for det meste på rekkevidden.

Men også bruk av strøm setter et avtrykk på jordkloden og det koster mer å lade en bil som bruker mer strøm. Ikke imponerende.
For all del - forbruket til i-pace er noe høyere enn forventet og det er litt skuffende. Men nå er det nå en gang en tung "sportsbil" med firehjulstrekk.

Virker som mange har et urealistisk forhold til forbruk. Blir som å kjøpe seg en Porsche Cayenne og klage på at den bruker mer bensin enn en Avensis.
#11
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
torsdag 18. oktober 2018, klokken 14:47
I denne videoen er det en sjef fra jaguarsystemet (globalt) som referer til 386km (240miles) som den praktiske rekkevidden,men at kollegaer har tynt ut opp til 435km i bruk.

https://www.youtube.com/watch?v=f-XSnZVvr-8&feature=youtu.be
#14
i-Pace / Sv: iPace rekkevidde - day to day drive vs long range travel?
fredag 28. september 2018, klokken 20:41
Sitat fra: Nasatech på fredag 28. september 2018, klokken 20:38
Sitat fra: Burns på fredag 28. september 2018, klokken 18:14

Not really a lot of there, is there? Teslabjørn blasting down to German roads in 200 is'nt really a great measure of speed. The few numbers I have seen from real customers seems closer to acceptable, but then only based on shorter trips.

Sikkert ikke alle som er klar over dette, men det første Bjørn gjorde da han fikk ny Model X var å reise til Tyskland og kjøre på autobanen, så dette er absolutt ikke noe han gjør for å være kjip mot Jaguar ;)
Neida, og det var heller ikke poenget, bare at som mål på rekkevidde blir denne kjøringen av mindre verdi.
#15
i-Pace / Sv: iPace rekkevidde - day to day drive vs long range travel?
fredag 28. september 2018, klokken 18:14
Sitat fra: Jeronan på fredag 28. september 2018, klokken 16:41
Sitat fra: Burns på fredag 28. september 2018, klokken 10:38
Sitat fra: Jeronan på fredag 28. september 2018, klokken 10:33
Sadly the new reality now, that there is no difference with the final production car with latest software update.

OK, based on which tests are you drawing that unequivocal conclusion?
Uhh.....read the last couple pages of this discussion? The first consumers have taken delivery of the I-Pace now and Bjørn Nyland is currently testing the I-Pace with final software.

Not really a lot of facts there, is there? Teslabjørn blasting down to German roads in 200 is'nt really a great measure of range. The few numbers I have seen from real customers seems closer to acceptable, but then only based on shorter trips.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA