Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Skrukke

#1
Tidlige elbiler: Reva / Sv: lithiumbatteri til reva
søndag 12. juli 2020, klokken 13:55
Neida, det går fint, føles ustabil med det første kanskje, min er 130 kg lettere og angrer ikke.

Sent fra min H8324 via Tapatalk

#2
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Deler til Reva
tirsdag 07. mai 2019, klokken 21:11
Motor og kontroller, er det ac eller dc versjonen du har? Støtdempere bak?
#3
Tidlige elbiler: Reva / Sv: REVA Lithiumbatterier
søndag 23. desember 2018, klokken 09:32
Er ikke 4 volt litt vel mye for Lifepo4?
Mener det er 3.65 volt maks på de.
#4
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Trenger bremseklosser foran (Reva 2009)
tirsdag 04. desember 2018, klokken 15:32
Har det ordnet seg med klosser?
Skiftet hjullager tidligere, og da hadde jeg klossene i handa, de så nye ut, men googlet nummeret på den, og det dukket opp klosser til en Suzuki mene jeg det var. Tror Reva har brukt deler fra disse små Suzukiene, Alto eller noe slikt.
#5
Det går jo helt fint. Etter å holdt på med min en stund ser jeg at det Inderne har laget av overvåkningssystem og ladning er noen skikkelige batteridrepere. Ligger jo hele tiden og skjev belaster batteriene så du er dømt til at det ryker enkelt seller.
Om jeg skulle fortsatt å surre med de bly pakkene hadde jeg vurdert å koblet bort hele ems systemet, ulempen er at du må ha et voltmeter isteden for tankmålern.
#6
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Diesel varmer til Reva ønskes kjøpt
fredag 12. oktober 2018, klokken 12:19
Uten å ha sett en Buddy kan jeg vel si at det er vel ikke så mange merker av de varmerne som brukes på verdensmarkedet. Har du Buddy varmern komplett, passe den jo uansett.
#7
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Diesel varmer til Reva ønskes kjøpt
tirsdag 02. oktober 2018, klokken 13:13
Er det ikke plass til en liten vedovn på dørken i den da? Skikkelig miljøvennlig er det og. Har vurdert det i min i hvertfall  :laugh:  :) . Spøk til side, det ligger en til 2500,- på nett.
https://www.nbfbildeler.no/nbf//Bildeler/--el-biler---mopedbiler--/reva/drivstoffsystem/dieselvarmer/446159804
Håper den virker.
#8
Takker for hurtig svar på min undring. Slik under hånden kan jeg si at de Leaf modulene , jeg har stukket ihop for morro, så har jo de og svulmet litt når de ikke står i press noen år.
For noen høres det kanskje ut som overkill, men legg nu til -36 å jule handel, da er det jo greit å ha litt å gå på. Etter mine beregninger så gir knappe meteren med Leaf batterier 14 kw, om pakken som jeg kjøpte var 24 kw originalt, og det er ikke noe mer en det bør være for oss som ikke har butikken og arbeid rett rundt hjørnet.

Lurer nå fortsatt på kuldeegenskapene til de Leaf batteriene.
Flott tråd dette Caspar, til lykke med prosjektet.
#9
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Har du en REVA tilsalgs?
søndag 26. august 2018, klokken 14:51
Lækkert med Reva deler. Den Ion utgaven, går den og på 48 volt, eller har den 72 volt?
72 volt hadde vært deilig etter å ha kjørt en stund med 57 volt på den. Den er jo en ampere suger så det holder, hadde vært fint å sette ned ampere trekket og øke spenningen, men så va det jo det med ladingen da......
Går å leke meg litt med å lage til en båtmotor med Reva deler.
#10
Takker for målene Offpist. Det ser jo ut til at det går en hel pakke fra en E-up inn i min Reva. Undrer på om de E-up batteriene må ha klem på seg for å ikke poppe seg ut, siden Tyskerne har laget de fine alu rammene til de, eller er det bare for å få de festet på en fornuftig måte?
Du har jo tydelig vis holdt på med både Leaf og Up pakkene, de Up pakkene vet jeg tar og gir strøm selv om de er i -35 grader, men hva med Leaf batteriene, er de like gode eller er det tilført varme som er tingen?
#11
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Reva - våren er her!
torsdag 09. august 2018, klokken 20:21
Selvfølgelig kan jeg det. Det gagner miljøet å ikke bruke bly.....
#12
Takker, ja de ser riktig fine ut. Bygde om en slik pakke til 48 volt nede i Portugal i vår, men glemte å måle størelsen på de pakkene  :'(  :o, ser så utrolig fint sammenskrudd ut.
#13
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Reva - våren er her!
søndag 05. august 2018, klokken 17:16
Nissan Leaf batterier, siden jeg hadde det. Kina bms, ellers alt orginalt. Sendte deg en mail om mere info.
#14
Heia Lastve, har du konvertert Revaen din?
Du skal vite det at om du trekker ut alle kontaktene på den Indiske EMS (var det vel den hete) og du har fylt bilen med litium, eller noe annet, så lader den opp til rett over 57 volt. Alt på bilen, bortsett fra tank målern virker, regen brems virker når du kommer ned mot 54 volt. Lader du over 56,7 volt på min, må du bakke litt med fulle lys og vifta på samt nød blink før bilen går fremover, men da har du en kjapp lett liten bil med rundt 100 km rekkevidde, såfremt du har fylt opp med litium.
#15
Fint bytte det der.  :+1:
Kunne du målt størrelsen på de Up cellene, fysiske mål hxbxl? Hele kassetten.
Har noen Leaf celler som ikke riktig passer inn i mitt bytte, og er usikker på om de Leaf batteriene lar seg lade om vinteren uten varme, noe jeg vet de Up cellene gjør håndfritt. Har kjørt og ladet samboeren sin Up i -36, så de virker garantert.
Lurer på å kjøpe med en Up pakke for litt morro med batterier.
På forhånd takk.
Skrukke
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA