Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Surrehue

#31
På de kaldeste dagene så må hun nok en liten tur innom OBS på Foksrød for en liten lading, men ellers går det, dersom hun kjører asketisk, men så er spørsmålet om hun hele tiden vil kjøre asketisk. Gå i stede for 2013 modell eller nyere. De skal gå 2-3 mil lenger en 2011-12 modellene. For meg hadde de 2 milene betydd en helt annen hverdag, da jeg ofte kommer hjem med under 3 km rekkkevidde igjenn. Nå begynner det å bli mildere og da har hun et halvt år på å lære seg å kjøre økonomisk, så kjøp en 2013 eller nyer og prøv. Går det ikke, så selg den, da har dere hatt billig bil i 6 mnd. Dersom det er arbeidsgivers ladeplasser, så kan man jo avtale at man bytter i løpet av dagen. Med 1 time lading så bør det gå, å kjøre frem og tilbake selv med 2011 modell.
#32
Sitat fra: leafnor på mandag 14. januar 2019, klokken 16:51
Uansett overpriset eller ei, en kollega bestilte i går og får sin i september. Selger fortalte de hadde solgt 2000 stk nå, ut av de 3000 som Norge får. Så oppfordringen om ikke å kjøpe har ikke nådd frem, og vil man ha en så er det på tide opp av sofaen og tegne kontrakt. For snart er det tomt.
Hadde pris tillegget for 62Kwh vært mer edruelige 50.000 så hadde de sikkert allerede solgt 5000. Vi planlegger å ta turen innom BNH neste uke, ta en prøvetur og så be om å få depositumet tilbake. Føler dette er som da MIEV'en ble kjøpt for 8 år siden, da Mitsubishi skulle ha ca 260k for Miev med vinterhjul. (vi kjøpte uten) Vi kan klare å vente et år eller to til før vi får Elbil nr 2. For 400k kan vi få både ny ZOE og MIEV (Beklager eventuelle skrivefeil i dette innlegget)
#33
Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 12. desember 2018, klokken 13:09
Hei kjære kunde!

Denne mailen blir sendt til deg som har satt deg på interesseliste på Nye Leaf 2019 med lengre rekkevidde.
Pr. dags dato har vi foreløpig ingen ytterligere informasjon fra Nissan å gi dere.

Birger N Haug AS får tilgang på ca. 300 biler i første runde, og her vil de som har reservert/forhåndsbetalt kr. 10 000 stå først i køen for informasjon og mulighet til å bestille bil.
Er du interessert i å reservere/forhåndsbetale kr. 10 000 så klikk på linken under:

https://www.bnh.no/nettbutikk/nye-leaf/reserver
Kan jeg da tolke dette som om de har mindre enn 300 personer som har forhåndsbetalt 10.000 for å få denne bilen tidlig? Vil dette si at vi som betalte 10.000kr i august i fjor, kan forvente å få vår 60Kwh i Mai?
#34
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kwh lansering når?
onsdag 21. november 2018, klokken 21:02
O'hoy dette var langt over det jeg hadde forventet. Det er fruen som skal ha denne og hun sa umiddelbart at da var det ikke aktuelt. Jeg hadde forventet (håpet på) en pris mellom 325k og 350k. Med 400k får vi klare oss med de 5 bilene vi har. Men vi får vente på den offisielle lanseringen og uttalelsene fra importør.
Skal vi heller bytte ut og kjøpe ny Miev? De 3 milene en ny går kontra vår 2011 modell, er akkurat det som skal til for å komme seg T/R Drammen, Lillestrøm og en vei til hytta.
Når man tenker over det er det ikke så ille i forhold til vår Miev, som, for 8 år siden skulle koste rett under 260k dersom vi hadde tatt med vinterhjul.
#35
Sitat fra: engolf på fredag 16. november 2018, klokken 15:35
Under det stora svarta locket där bak, på höger sida i färdriktningen.
Etter som det er ett stort svart av plast på høyre side, så er det riktige å si at det sitter under motorlokket og der sitter det til høyre og ser ut som en 12v vannpumpe.

Motoren går og slangen sitter på så da må det være noe annet.
For øvrig brakk 3 av de 4 skruene som holder motorlokket på plass. Dermed må jeg borre opp og gjenge opp. Foreløpig har jeg brekt 3 bor og 1stk 6mm gjengetapp. I tilegg får jeg ikke justert det ene baksete så da måtte det ut, så jeg kommer til med drillen.
#36
Sitat fra: engolf på lørdag 29. september 2018, klokken 11:31
Det är förmodligen fel på vakuumpumpen. Kontrollera att slangen som går till pumpen inte har hoppat av först:) Den sitter under det stora svarta locket bak i bagagerummet på höger sida.
Jeg har det samme problemet. Sitter den under det store svarte plastedekselet på høyre side i bagasjerommet. Eller sitter den på høyre side nede i motor rommet?
#37
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: "Håpløst" med hurtiglading på tur
fredag 19. oktober 2018, klokken 21:36
Etter 2,5 år med 2011 modell Miev har man etter hvert opparbeidet seg nerver av stål når det gjelder rekkevidde angst. Vi har aldri hurtigladet, men ladet på kjøpesenter og andre steder der det er gratis. I høstferien lånte vi opphavets 30kwh Leaf for å kjøre fra Bærum til hytta uten strøm, på fjellet litt nord for Vinstra. Litt tilfeldig ble det bare ladet på Fortum. Første stopp var IKEA Ringsaker, 2 av de 3 laderne var opptatt, men vi fikk, uten problemer koblet oss til den 3dje og ladet til 93% Dette var vår aller første hurtiglading så vi var litt spente. Neste stopp var på Statoil ved Vinstra, for å være sikre på å komme oss både opp til hytta på 900moh og ett stykke på vei hjemover. Her fikk vi det ikke til på første vi prøvde, men måtte flytte bilen til naboplassen, da virket den. Etter 3 dager på hytta kjørte vi hjemover, første ladestopp var Kiwi i Øyer. Nok en gang måtte vi prøve 2 forskjellige kontakter før vi fikk ladet, ladet til 81%. Så bar det videre til CC martn i Gjøvik. Nok en gang fikk vi det ikke til på første, men flyttet bilen og fikk det til på andre. Ladet til 83%. Vi skjønte at vi akkurat ikke ville rekke hjem, så vi stoppet på Lygna, men der klarte vi ikke å lade det i det hele tatt. Dermed fortsatte ferden mot Bærum. Jeg var ikke klar over at det var lader på Rema Gjelleråsen, så vi stoppet på McD Sogn. Hadde 13km igjenn og det er 17km hjem til Lommedalen. Den ene laderen var ute av drift, det stod en Tesla på en saktelader og en Leaf på den ene som virket. Da Tesla'n kjørte prøvde vi den, men fikk det ikke til. Så ble hurtigladeren ledig og vi prøvde den, men heller ikke da fikk vi det til. Endte opp med å måtte ringe Fortum, som da startet den for oss. Etter 5 min måtte vi ringe tilbake for å stoppe den. På denne turen var vi innom 6 ladere, på 4 av dem fikk vi ladet og på 1 på første forsøk. På de 2 siste fikk vi ikke ladet. på "normal" måten. Min far på 76år ringte Fortum for å sjekke hvorfor og fikk beskjed at de hadde endret systemet for betaling, slik at vi ikke fikk ladet. Man måtte nå dessuten ha en app for å føle med på hvor mye penger man har på brikken. Min far har ikke data på sitt mobil abonnement og har derfor selvfølgelig ingen app på sin telefon. Han mener også at han aldri har fått noe informasjon om at de har endret betalings systemet til forskuddsbetaling. Han har for øvrig vært kunde hos Fortum siden han kjøpte Miev'en vi har overtatt for 7,5 år siden. Han var ikke særlig fornøyd med å plutselig ikke kunne lade. Og for vår del, som hurtigladet for første gang, var vi ikke særlig imponert over å måtte prøve flere ladere på 3 av 4 ganger vi fikk ladet. Fortum var dermed en stor skuffelse. Vi har planer om å kjøpe 60kwh Leaf rett etter påske, så ladeangsten skulle ikke bli så påtrengende og det er bare denne hytta vi ikke har strøm. Til våre 3 andre hytter vil vi kunne kjøre uten ladestopp og har strøm på hytta. 
#38
Fuktighet/is i en ABS sensor eller tilsvarende, som gjør at den tror den spinner og derfor kutter som antispinn. Etter at den har stått litt inne på et verksted så har det tørket opp og feilen er borte. Kommer kanskje tilbake i ekstremt regnvær eller når det blir vinter.
Bare et tips, har aldri opplevd det på min.....
#39
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kwh lansering når?
mandag 16. april 2018, klokken 17:51
Sitat fra: emurof på søndag 15. april 2018, klokken 02:52
Er det noen oppdatering på 60kwh-versjonen?

Når og hvor kunne man sette seg på venteliste da 2018-modellen ble lansert?
Hos nærmeste Nissan forhandler. Vi betalte depositum på 10.000kr i August men venter på 60kwh. Vi håper vi står såpass langt frem på lista at vi kan få den neste vinter, men vil ikke ha den før tidligst uka etter påske.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA