Sitat fra: Enlace på lørdag 16. november 2019, klokken 22:261) Ampera-e har 423 km wltp - som er betydelig mindre enn 434 km EPA (som er mer virkelighetsnært.
First Edition med 4x4 har dårlig rekkevidde. Ca 434 km etter Epa måling. Legg til minusgrader og Suv luftmotstand så er maks kjørelengde i 100 km ca. 360 km. Sikkert en velutyrt bil for våre forhold. På kjørelengde med min Ampera. Betydelig mindre km enn min mod 3.
2) First edition har 270 mi, mod 3 har 322 mi - altså drøyt 80 km lenger. AKA knapt 20% lenger.
3) Tap av rekkevidde når man gir flat pedal gjelder for alle biltyper. Nå er kanskje rullemotstand en større del av forbruket for Tesla enn for Ford, og luftmotstand tilsvarende viktigere faktor for forbruket for Ford.
Jeg ville bekymret meg mer for saltsørpe og økt rullemotstand mer enn tap av kjørelengde på grunn av høy hastighet på mine trakter.
Alt avhenger av tilgang til lading og kjørerute. Med over 400 km realistisk rekkevidde krever både mavesekk og blære pause før bilen gjør det. Kjører man Autobahn, kan det bli i overkant hyppige pauser.