Sitat fra: samotholt på torsdag 08. februar 2018, klokken 20:24
Som eksempler kan man jo se på andre elbiler. E-golf ønsker ikke VAG/forhandlere å selge i Tyskland. i3 ønsker ikke BMW å selge over dammen/Canada (iflg. Model 3 Owners Club). Bolt/Ampera-e?
Dette kan ikke sammenlignes. e-Golf er en "compliance car". Den selges stort sett bare i Norge, den er ikke særlig interessant andre steder. Det er ingen satsning fra VW, det er noe de må gjøre.
i3 er en satsning, og den markedsføres og selges i USA så vidt jeg vet.
Bolt er det vel ikke noe problem med? Ampera-e er en annen sak, der er det ene at GM USA prioriterer produksjon i hjemmemarkedet (av compliance årsaker), og den andre er at Opel er solgt til PSA.
Har du noensinne sett VW slå på stortromma internasjonalt med e-Golf? Har de i det hele tatt markedsført den?
Se det i forhold til hva de nå gjør med de modellene som kommer. Det er big deal, og det er full satsning. Audi sier selv at en tredel av bilene de selger vil være ladbare innen 2025. De har lovet tre modeller før 2020, og det skal være volummodeller, ikke "compliance" biler. Jeg ser ikke en eneste fornuftig grunn til å sette spørsmålstegn ved om dette er ekte eller bløff.