Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Nordlands

#436
i-Pace / Sv: Hvilken modell har du bestilt/skal du bestille?
onsdag 07. februar 2018, klokken 17:24
Fikk bekreftet med min selger at de har gått over til at køplass nå gis etter bestillingsdato pga. det er for mange som venter med å bestille. Importør skulle visst ha sendt ut informasjon om dette, men jeg har ikke fått noe. Jeg rykket da vel 100 plasser bak i køen med å bestille nå...
#437
i-Pace / Sv: I-Pace FÅR hengerfeste!
fredag 02. februar 2018, klokken 15:21
Sitat fra: Vind på fredag 02. februar 2018, klokken 12:46
Tilhengerfeste er mva fritt når det er bestillt sammen med bilen, dvs du må ha det på kontrakt.  da kan du jo ikke velge etterpå.  Så ja, ettermonterer man blir det 25% mere...
Det var jo nesten det jeg beskrev, altså bestilt med bilen på kontrakt etc., bare utsatt montering - slik jeg har forstått det vil jo hengerfeste til de første bilene uansett bli "ettermontert" av forhandler. Fant imidlertid en uttalelse fra Skatt Øst nå fra da ladebokser ble unntatt momsfritak hvor det virker implisitt at utstyr som kan gi momsfritak må være påmontert/følge med ved salg.
#438
i-Pace / Sv: I-Pace FÅR hengerfeste!
fredag 02. februar 2018, klokken 12:12
Sitat fra: Vind på fredag 02. februar 2018, klokken 11:09
Det jeg har fått høre er at jeg kan velge å ta med hengerfeste til 19 000 nå, og få det levert i August, eller jeg kan få Jaguar til å ettermontere senere. 

Om man velger å montere det senere kan det bli en annen pris, det vet de ikke enda.
Forstår jeg deg riktig her at det går an å betale for hengerfeste eksl. moms ved levering og så få det montert ved senere anledning når fabrikkmontert løsning er kjent, ev. med mellomlegg dersom den løsningen blir dyrere? Ellers vil det jo mest sannsynlig bli dyrere for ettermontering inkl. moms.
#439
i-Pace / Sv: I-Pace FÅR hengerfeste!
torsdag 01. februar 2018, klokken 23:24
Jeg har forsøkt å høre med forhandler og de vil/kan ikke si sikkert om det blir noe mer enn 750 kg på fabrikkmontert på nåværende tidspunkt. Jeg er også usikker på om det vil være mulig å ettermontere eller oppgradere, selv om det ikke er endring i karosseri, og få økning i vognkort?
#440
i-Pace / Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
onsdag 31. januar 2018, klokken 18:46
Ser nå at Range Rover Sport P400e også har en "multi-function charging cable" og i tillegg en "public charging cable", samt 7 kW on-board charger. I brosjyren for den står det at man også kan bruke 32A industrial type socket.
https://www.landrover.co.uk/Images/Range-Rover-Sport-Brochure-1L4941810CC0BGBEN01P_tcm295-417656.pdf?_ga=2.260259402.633542159.1517420453-1597856475.1517420453
#441
i-Pace / Sv: Finansering I-Pace
onsdag 31. januar 2018, klokken 14:18
Ved opprigning for noen uker siden med første prisinformasjon nevnte selger at de ville tilby finansiering med 3,5 % rente tror jeg det var, altså såvidt dårligere enn det man kan få på billån i bank.

Tesla kjører vel delvis kampanje for å holde salget oppe inntil TM3 kommer, jeg tror ikke Jaguar trenger å tilby noen ekstra insentiver om de ikke øker produksjonen vesentlig og uansett ikke før E-Tron og EQC også er tilgjengelige.
#442
i-Pace / Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
onsdag 31. januar 2018, klokken 14:05
Sitat fra: mariowing på onsdag 31. januar 2018, klokken 13:41
Kom til å tenke på en annen ting; bilen kommer i følge utstyrslisten med
188KB - Multi-function charging cable

Kan det være at vi får en Tesla-lignende løsning her som gjør at man kan bruke laderen også i ulike industrikontakter? Frykter vel at "multi function" bare betyr at man kan regulere strømtrekket, men kan jo håpe at det er noe mer spennende enn det!

Jeg har i hvert fall fått bekreftet fra forhandler at det skal følge med kabel/adapter for både type 2 og vanlig Schuko.
#443
i-Pace / Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
onsdag 31. januar 2018, klokken 10:53
350 km samsvarer med de 220 miles EPA som er tallet jeg har sett, men f.eks. i artikkelen til The Sun sier de "The I-Pace will manage 300 miles per charge, we're assured." - dvs. nærmere 500 km.

Ang. 7.4 kW maks, så synes jeg det er mer enn nok til hjemme-lading - man får jo da nesten fulladet over natten. Derimot om jeg forstår det riktig vil samme begrensning gjelde for type 2 fleksilading slik at det blir et mye dårligere alternativ om CCS er opptatt enn om det hadde vært 22 kW.
#444
i-Pace / Sv: Kostnader Bilhold
mandag 29. januar 2018, klokken 10:44
Tilbud på forsikring fra DNB ~14600 kr.
Ålesund, 20.000 km, egenandel 4000, 70%, Kasko Best - tracker ikke medtatt i tilbud, mulig det gir litt mer rabatt

Gjensidige ville ikke gi tilbud før Jaguar kommer med mer informasjon / typegodkjenning.
Nemi sa de vurderer det som høyrisikobil og da bare gir tilbud til totalkunder med privat garasje.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA