Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - e-Stig

#1
EX30 / Sv: Dårlige frontlys?
tirsdag 21. november 2023, klokken 15:55
Trodde lenge matrix var opsjon for twin performance (se teksten under), men det har kanskje blitt endret underveis. Skulle helst hatt både matrix hovedlys og instrumenter bak rattet.

Lights
You can choose between two types of headlights for the Volvo EX30 Twin Motor Performance. The standard headlights use LED technology. Headlights based on LED Matrix technology are available as an option.
#2
e-Golf / Sv: Ny e-Golf?
tirsdag 28. mars 2023, klokken 09:49
Takker, ut fra bildene ser det ut som det er knapper. Ikke direkte på MMI skjermen som vi er enige om er en uting.
#3
Kommende Audier / Sv: Elektrisk Audi på A3 / ID3 størrelse
mandag 20. mars 2023, klokken 23:35
Sitat fra: Gnist på søndag 10. november 2019, klokken 14:31
Jeg kan ikke skjønne annet enn at Audi må komme med en elektrisk bil basert på MEB i størrelse med A3 / ID3.

Tipper denne bilen er her en gang mellom sommeren 2020 og sommeren 2021.

Eventuelt ikke før i 2027, som det står i denne artikkelen:

https://elbil.no/erstatter-a3-blir-elektrisk/
#4
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
mandag 20. mars 2023, klokken 23:19
Sitat fra: Golfern på søndag 19. mars 2023, klokken 21:32Kan det være at en temp. sensor eller to begynner å bli gåen?

Har garanti fra Møller frem til september, så hadde egentlig passet meg utmerket om det oppstod noe feil her før den tid.

Her er det bare et tidsspørsmål før det blir "krise", ja. Dette må du prøve å få fikset på garantien!
#5
e-Golf / Sv: Ny e-Golf?
lørdag 18. mars 2023, klokken 19:32
Sitat fra: Amatøren på lørdag 18. mars 2023, klokken 08:47
Dessverre har nye Golf fått ødelagt betjeningsvennligheten ved å få ID seriens trafikkfarlige MMI skjerm og har ikke de flotte knappene for klima med mer som e-Golf har.

Er du helt sikker? I en av artiklene står det: "Volkswagen forteller at ID 2.all får separat kontrollpanel for klimaanlegg med opplyste knapper."
#6
e-Golf / Sv: Ny e-Golf?
fredag 17. mars 2023, klokken 15:00
ID.2 nærmer seg Golf. Med WLTP på 45 mil skal den klare bortimot 40 mil selv på vinteren, hvis den leverer på nivå med e-Golf.

https://www.motor.no/bil/vw-viser-fram-id2/244367
#7
e-Golf / Sv: Ingen varsel før nøkkel går tom for batteri
onsdag 15. mars 2023, klokken 16:05
Sitat fra: Quiet-Roch på mandag 13. mars 2023, klokken 09:54Skal det ikke komme et varsel i dashbordet, en stund før batteri i nøkkelen ryker? Det gjør det i 2019-modellen til pappa, men ikke i min 2018-modell. Flere som har opplevd?

Skal tro om dette varierer fra nøkkel til nøkkel? Vi har både en 2018-modell og en 2020-modell og mitt inntrykk er at de fire nøklene oppfører seg forskjellig. Èn av nøklene på 2018-modellen døde helt uten forvarsel. Da var bilen (og nøklene) 2 år gamle. Jeg hadde vært på en kort 40-minutters fjelltur og det var ingen ting som tydet på at batteriet var dårlig. Tilfeldigvis var det bare 1 kilometer å gå til en butikk som hadde riktig batteritype.
#8
ID.5 / Sv: Batterivarmer ID.5 gtx
tirsdag 07. mars 2023, klokken 15:36
Sitat fra: YKarlsen på fredag 03. mars 2023, klokken 08:17
Hvordan aktiveres batterivarmeren på ID.5?

Hvis du har siste versjon av programvaren til ID.5 så blir batteriet varmet opp sammen med kupèen. Forvarming av bilen gjøres enten ved å sette et avreisetidspunkt eller å slå på forvarming fra appen. Går ut fra at forvarming er tilpasset utetemperaturen.
#9
e-Golf / Sv: Ny e-Golf?
onsdag 22. februar 2023, klokken 15:43
Denne artikkelen kom for noen få dager siden. Blir spennende å se om det blir noe av. Vil tro totalpakke handler om hvor mye rekkevidde de klarer å putte inn i en ny e-Golf også. Eller ID. Golf, som det står i artikkelen.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/RGowrd/hevder-golf-blir-ny-og-elektrisk-i-2025
#10
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
lørdag 18. februar 2023, klokken 13:36
Sitat fra: BilOslo123 på fredag 17. februar 2023, klokken 15:21
Hypotesen til Møller er at det er snakk om defekt klimakompressor. Spørsmålet er nå hva man skal gjøre. Betale 20.000-30.000 kroner for ny klima kompressor til en bil som er verdt 80.000? Moro med eGolf...

Syns det var flere gode råd for å tak i en rimeligere kompressor i innlegget over. Går ut fra at 30.000 kroner er for en ny kompressor. I tillegg kan man vel forsvare en viss kostnad hvis bilen for eksempel går i 3 år til. Den som kjøper nybil må mangedoble kostnaden bare i årlig verdifall.
#11
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
fredag 17. februar 2023, klokken 11:30
Sitat fra: Svk på torsdag 26. januar 2023, klokken 09:40

denne sensoren er vel ment å holde bilen sin levetid.


Tror ikke man kan regne med at en sensor holder bilens levetid. Elektronikk har i utgangspunktet bare to års reklamasjonsrett. En 8 år gammel bil har mange potensielle kostnadsbomber som tikker. Bilprodusenten kan ikke lastes for ting som går i stykker etter så lang tid.
#12
e-Golf / Sv: Ny e-Golf?
lørdag 21. januar 2023, klokken 13:24
Moro å holde liv i denne tråden, uansett om e-Golfen gjenoppstår eller ei. Hadde èn av e-Golfene våre på service i går og han i kassa hos Møller gjentok at håpet om ny e-Golf lever fremdeles. Som pendlerbil har e-Golfen vært helt outstanding. Fire mil i landlige omgivelser hver vei til jobben. Etter 83 000 km er gjennomsnittlig forbruk under 15 kWh/100km. Lavt forbruk henger sikkert sammen med e-Golfen er en liten bil, men det er ikke mange elbiler som matcher den på forbruk.

Så blir det alltid snakk om rekkevidde når man kjøper elbil. Skal man på langtur med e-Golf så har man kjøpt feil bil. Trenger man derimot en pendlerbil er e-Golfen det beste valget så lenge jobben ikke ligger lenger unna enn 8-9 mil. Jeg kjenner ingen som har så lang vei til jobben, men de finns sikkert. Da trenger de mer rekkevidde og sannsynligvis ønsker de seg en litt større bil også.

Hvis VW-sjefen ringer meg og spør hva jeg mener så svarer jeg at en ny e-Golf vil være en genistrek.  ;)
#13
ID.5 / Sv: Ventetid og levering ID.5
onsdag 21. desember 2022, klokken 15:50
Hurra!

Strøken oppfølging hele veien her, altså! ;D
#14
ID.3 / Sv: VW ID3 GTX
torsdag 08. desember 2022, klokken 17:43
Ikke så mye å finne om GTX ennå, men det kommer visst en facelift neste år.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/mQKqWE/volkswagen-varsler-ny-id3?utm_source=vgfront&utm_content=hoyrelopet_row4&utm_medium=h-141143

Snakket med en selger på mandag, og han sa at firhjulstrekk på ID.3 er lenger opp og frem.
#15
Ocean / Sv: Ting jeg lurer på
fredag 25. november 2022, klokken 21:47
Er det generelt laber interesse for denne bilen i Norge, siden ingen skriver om den? Eller kommer det for lite informasjon fra Fisker man kan diskutere rundt?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA