Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Magnus Hansen

#31
Lading av Tesla / Sv: Lading på Gardermoen Parkering
torsdag 13. juli 2023, klokken 10:03
P-plassene er merket med striper og det er helt normalt med plass. I høysesong er alt utsolgt og fullt og du kan jo ha uflaks at det er trangt. Når jeg parkerte der sist kjørte jeg en stund rundt før jeg fant det som sannsynligvis var den ene plassen som var ledig (som jeg hadde reservert)
#32
Sitat fra: overlay på fredag 13. januar 2023, klokken 07:58
Regnet med at de kom til å justere ned etter nyttår når momsen kom på og rushet til å få ut ny bil før nyttår var over, men ikke at de satt ned så mye. Dette vil nok holde nybil leveringen gående

Det vil i alle fall holde markedsandelen oppe! Det er vel noen konkurrenter som svetter litt i dag..
#33
Begynte å lure på om det kom en liten justering snart, men dette var jo helt ekstremt!
#34
Svekket etterspørsel i Norge er i alle fall ikke i seg selv nok for reduserte priser. Da er det bare å sende bilene et annet sted.
#35
Blir et veldig interessant år for Tesla (og resten av bilbransjen). Redusert kjøpekraft grunnet renter og inflasjon bør logisk sett gi redusert etterspørsel etter nye biler. Kanskje det endelig fører til reduserte priser? 😊
#36
Tesla / Sv: Tesla aksjer
tirsdag 27. desember 2022, klokken 23:25
#37
Tesla / Sv: Tesla aksjer
fredag 16. desember 2022, klokken 21:08
Jeg var aksjonær når Musk beskyldte denne dykkeren formå være pedofil. Får litt samme følelse nå. Han graver stadig dypere hull for seg selv med oppførselen sin. Mulig han er veldig stresset over det han rotet seg inn i.
#38
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
fredag 25. november 2022, klokken 16:22
Når Oslo vest Lysaker/Fornebu først dukket opp sto det Q1/2022. Nå er det Q4/2023. Lurer på om de bare slenger ut noen vage ønsker og ambisjoner om nye stasjoner før de i det hele tatt har begynt å gjøre en jobb på å finne lokasjon...?
#39
«Oslo vest» sto tidligere på Lysaker. Nå står det Nesbru.
#40
Ser det ble påstått på Twitter at køen er helt borte i Kina. Bør gi mulighet for flere biler til europa
#41
Tesla / Sv: Dagens tips for å unngå kjøpesenterbulker
tirsdag 02. august 2022, klokken 09:09
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. august 2022, klokken 01:32
Kona hans ble flau, og gikk sin vei da mannen hennes pakket inn bilen i bobleplast. Jeg skjønner henne veldig godt. Dette grenser jo til hysteri, og for meg er bilen en bruksgjenstand. Riper og bulker er ikke verdens undergang, og fikses ofte raskt og billig hos "Smart Repair".

Hvis du hadde hatt så avslappet forhold til dette så kunne vel bare beholdt småbulkene og dratt over ripene med en lakkpenn. Det må jo være mulig å skjønne at tusenlapper på smart repair også er sure penger selv om det er mye billigere enn å lakke opp et større område.
#42
Lading av Tesla / Sv: Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??
søndag 17. juli 2022, klokken 22:53
Hva konkret er fordommen her? Det er vel godt kjent at Enova har gitt de kommersielle aktørene betydelige pengebeløp for å etablere hurtigladere?
#43
Lading av Tesla / Sv: Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??
lørdag 16. juli 2022, klokken 16:46
Kanskje man burde unngått  å åpne disse tradisjonelle laderne for andre enn Tesla? Kun åpnet  «bensinstasjonladerne». Der hvor det er kombinasjon av de to ladetypene så kunne man jo bare hengt opp noen tydelige skilt
#44
Lading av Tesla / Sv: Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??
lørdag 16. juli 2022, klokken 13:31
Nå blander du kortene her. Hvis Tesla ønsker å lage ladere på kommunal eiendom, så kan jo kommunen sette de kravene de vil. Bygger de på privat eiendom må de forholde seg til byggesøknaden på lik linje med alle andre søknader. I den grad tiltaket et ansett søknadspliktig. Som det kanskje ikke er hvis parkeringssplassene allerede er etablert.

Ellers er jeg enig i at Tesla ikke kommer til å reversere åpningen. Med prisøkningene vi har sett så er det åpenbart at Tesla nå ønsket å tjene penger på lading.
#45
Lading av Tesla / Sv: Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??
lørdag 16. juli 2022, klokken 08:55
Sitat fra: hELgenen på fredag 15. juli 2022, klokken 23:33
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 15. juli 2022, klokken 23:24
Sitat fra: hELgenen på fredag 15. juli 2022, klokken 23:09.

Og det virker som mange tror at en saksbehandler bare skal behandle saker etter plan og bygningsloven.
Vel - det er feil! Kommunen kan også lage egne forskrifter som definerer ulike krav til f.eks en ladestasjon.
Og her kan forslag gjerne komme fra ansatte i kommunen like mye som f.eks innbyggere i kommunen.


Litt bakgrunnsinfo fra regjeringen :


Hele utsnittet viser til hjemler i plan og bygningsloven. Kommuner kan komme med lokale forskrifter så lenge de er i tråd med plan og bygningsloven. De kan ikke finne på masse kreativt tull som det ikke finnes hjemmel i loven for. At en kommune skulle nekte Tesla og bygge ladestasjoner fordi de ikke har lange nok kabler vil jeg påstå de ikke har hjemmel for. Bygges det derimot på kommunal grunn, så må det jo lages en avtale og da kan de jo kreve «hva som helst». Det er full avtalefrihet. De kan kreve 10m kabler og ladestasjoner i lokal furu. Dog er det ikke sikkert Tesla hadde vært interessert i å signere en slik avtale.

Ingen her som.snakker om kreativ tull foruten det man eventuelt tolker i eget hode fordi man er imot noe.

Utforming av ladeplassen slik at alle ladestolper kan brukes samtidig uavhengig av ladeportens plassering er ikke tull,men fornuftig og godt innenfor det kommune kan sette som krav i egen forskrift.

Det er ikke slik jeg leser pbl. Dessuten må dette gjøres på regulering eller plannivå og det er ingenting som kan gjøres av saksbehandler i byggesak hvis ikke dette er gjort på forhånd. De kan ikke «tenke utenfor boksen» slik du påstår. De må forholde seg til lover og regler som alle andre
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA