Nå er det jo ikke rust som er grunnen til at alle disse komponentene må byttes. De blir slitt ut mekanisk
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitatNow, more layoffs have been finalized through an email from CEO Elon Musk to executives, first reported by The Information, stating that 6-year veteran Rebecca Tinucci, Tesla's Senior Director of EV charging, would be leaving the company on Tuesday, along with nearly all of her 500-person charging team ("a few" employees will be reassigned to other teams, according to The Information
SitatTesla to lay off everyone working on Superchargers, new vehicles
SitatAll of which makes the decision to get rid of senior director of EV charging Rebecca Tinucci—along with her entire team—a bit of a head-scratcher. If I were the driver of a non-Tesla EV expecting to get access to Superchargers this year, I'd probably expect this to result in some friction. Musk told workers that Tesla "will continue to build out some new Supercharger locations, where critical, and finish those currently under construction."
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 02. april 2024, klokken 08:07Når du har elbil må du tenke litt lenger enn til nesetippen, som f.eks å lade opp bilen når du kommer frem til hytta og ikke når alle skal hjem...samt at bilen du velger klarer distansen hjem - hytte.
Sitat fra: vinterdekk på torsdag 19. oktober 2023, klokken 23:19Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 13. oktober 2023, klokken 15:43«Gardermoenløsning» gir Teslaer (og biler med ladeport samme sted) fordel med at det blir kort vei med kabel. Lader i midten vil gi alle like lang vei. Ulempen med «Gardermoenløsning» er at da ender det opp med at folk velger kabel som er nærmest og dermed tar noen feil som skaper dårlig utnyttelse og irritasjon. Med lader i midten er det «umulig» å ta feil. Skulle gjerne visst hva Tesla selv har vurdert dette
Vi får se om dette blir standarden eller unntaket når flere V4 stasjoner blir klare
Min teori er at Tesla med V4 på «Gardermoenløsningen» ønsker å løse problemet med biler som står utenfor oppmerket område. TV2s Broom hadde en god illustrasjon av dette problemet nylig med bilde av to e-tron som opptar fire parkeringsluker fordi de må parkere på skrå pga. korte ladekabler. Mulig at Tesla anser parking over flere luker som ett større problem enn hvilken side bilene lader på, hvem vet..
https://www.tv2.no/broom/na-kan-det-bli-slutt-pa-dette-problemet/16139278/
Sitat fra: geear på lørdag 02. september 2023, klokken 10:55Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 02. september 2023, klokken 10:38Rattutslaget endrer seg ikke med innstilling, kun motstanden (kraften som kreves for å bevege rattet). Tesla har ikke variabel utveksling, som for eksempel BMW og sikkert andre har.Sitat fra: Thalgar på lørdag 02. september 2023, klokken 09:16Teslabjørn demonstrerer komboen blinklys på rattet og norske rundkøyringar. Konklusjonen hans er klar: det er noko fundamentalt feil her.
https://youtu.be/4UOCsbB-KXg?si=6QditYZADr953nyN
Ekstremt store rattutslag? Har han på «comfort»?
Sitat fra: Thalgar på lørdag 02. september 2023, klokken 09:16Teslabjørn demonstrerer komboen blinklys på rattet og norske rundkøyringar. Konklusjonen hans er klar: det er noko fundamentalt feil her.
https://youtu.be/4UOCsbB-KXg?si=6QditYZADr953nyN