Hvor og hvilke vinterdekk bør man kjøpe til model x. Noen tips. Takk på forhånd.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Geir_Z på lørdag 03. august 2019, klokken 22:24innen betyr vel dagen før 5 august. Bestilte du hos tesla eller online?
Takk for tipset.
Forsøkte selv å ringe dem i dag, men var litt seint ute. Ringer dem på mandag. Tilbudet gjelder jo innen 5. august.
Sitat fra: espen@stensund.net på lørdag 03. august 2019, klokken 16:38
Har nettopp lagt inn bestiling. Ser man kan velge finansiering mellom Santander og DNB. Er det noe spesielt man må gjøre for å få kampanjerente eller går det av seg selv uansett hvem av de man velger?
Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 06. februar 2019, klokken 17:26
Er vel for det meste 6 setere som har mest rabatt, også regner jeg med at det er konfiger som er tung solgt som får mest rabatt. Slik er det vel i alle bransjer. Det som ingen vil ha settes ned til en pris hvor noen kjøper.
Markerer du kolonnen discount og sorter på den ser du alle bilene med rabatt..
Sitat fra: Hodetelefoner på søndag 03. februar 2019, klokken 17:54
Bilene de tjener penger på dør ikke.
At de på quality control får fyken skjønner vel de fleste? De har ikke gjort noe hittils.
Sitat fra: sinhal på fredag 01. februar 2019, klokken 13:06
Ser Kommentarene om at TM3 er en "nobrainer" uten noen forklaring på hvorfor?
TMS3 holder sikkert stortsett, men har 2 små barn med alt greier som hører med det samt har skaphenger hjemme det hadde vært kjekt å slippe å låne bil av venner når jeg skal bruke den.
Også er jeg redd for at jeg tar ut TM3 og bare kommer til å angre for at jeg ikke tok steget "opp".
Jeg trenger både plassen og hengerfeste en gang iblant. Det er mest frykten for at den skal rase i verdi som er min størke vegring mot å kjøpe en TMX, da den både er mere praktisk og hakket mere premium i mine øyne.
Sitat fra: emmern på onsdag 30. januar 2019, klokken 16:46
Den nye SR er VELDIG mye for pengene i forhold til en gammel 100D, og prisdifferansen fra "gamle" S75D er liten nok til å forsvare den en høyere pris for hva du får. For hvem i all verden superlader til 100%? Du superlader til 80%. Med softwarebegrenset pakke kan du kjøre opp til 100% raskt uten problemer, og det er det alle gjør når de er ute og bruker superladere. Med andre ord: Du vil ha HELT likt bruksmønster med Standard Range softwarebegrenset som med gamle 100D, og HELT samme range i praksis (du bruker ikke de siste 10-20% når du superlader med en ikke-begrenset pakke).
Lokasjoner for å lade er tett nok til at det går med < 75 kWh, så du har bare fordelene med rask lading med tapering bare heeeelt på slutten.
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. januar 2019, klokken 13:58Sitat fra: emmern på onsdag 30. januar 2019, klokken 13:17Tesla endrer seg stadig og kommer hele tiden med noe nytt. En må vurdere om det de selger nå er bra nok. Er det bra kjøper man. Er det ikke bra venter man.
Det har iallefall skremt meg litt fra fremtidige Tesla-kjøp. Selv på laptoper, prosessorer etc så varsles det i forkant om hva som kommer. Hadde mange visst at dette skjedde så hadde nok en del venta til nå. Er litt sucker punch. Denne prisen i forhold til hva du får har mer verdi enn hva du fikk på en 75D med rentekampanje OG gratis superlading. Du skal lade MYE for å få henta inn det man tapte på å kjøpe rett før.
Men sucker punch?
Vi snakker vel fort en ekstrakost på ca 80.000,- for å gå fra 75 til nye Standard range. Med rentekampanjen kunne man spare titusener gjennom låneperioden, og gratis SuC er også verd noen tusenlapper.
Dvs vi snakker fort besparelse på 100.000,- ved å gå for 75D vs SR.
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. januar 2019, klokken 11:57
Om de har dratt av 8% på 100-pakken snakker vi ca 87kWh utnyttbart.
90D hadde ca 81kWh utnyttbart ny, så man får 6kWh ekstra.
I tillegg får man raskere lading på topp, mulighet for å lade helt opp uten å makse cellene.
Mot 75-pakken snakker ca 19kWh ekstra. For hvor mange kroners påslag?
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 30. januar 2019, klokken 11:11resultatet er at 100d som går ned 8k usd er 6k dollar dyrere enn 75d men har ca 51km lengre rekkevidde + mulighten til å oppdatere batteriet etterhvert til 100 som er 92km mer rekkevidde. Så 6k = 50k NOK for en mye bedre opsjon enn det x 75 er/varSitat fra: Ørjan Stv på onsdag 30. januar 2019, klokken 09:52
Tenk på de som nettopp bestilte seg 75 før den gikk utda.. de er vel knapt levert enda...
Den nye SR-utgaven blir jo langt dyrere enn 75kWh-varianten da. Prisen på den nye ser ut til å havne ca. midt mellom 75kWh og 100kWh. Det er fortsatt dyre kWh, og jeg tror det er 100kWh-variantene som evt. vil oppleve mest ekstra verditap. Også fordi den nettopp er satt ned i pris (muligens ikke i Norge, vi får se).