Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lirekassa

#511
De teller kanskje med frunk'en når de regner ut bagasjeplassen?

#512
Sitat fra: la7rpa på mandag 11. juni 2018, klokken 12:46
Niro har ett baggasjerom som er 75cm dypt på phev utgaven. Men nå blir vel EV utgaven litt lengre,men vet ikke om det gir noe på baggasjerommet

Hvor mye er det snakk om? Har de egentlig sluppet dimensjonene på EV-utgaven ennå?
#513
Sitat fra: Myrvang på torsdag 07. juni 2018, klokken 23:10
Sitat fra: lirekassa på torsdag 07. juni 2018, klokken 23:07
Sitat fra: Myrvang på torsdag 07. juni 2018, klokken 17:08
Sitat fra: lirekassa på torsdag 07. juni 2018, klokken 16:08
Vekten vil jo bli en del mindre, men vil tro 204hk kontra 135hk fortsatt utgjør noe.

135hk er jo i utgangspunktet mer enn nok da, og det vil nok også reflekteres i prisen - tror du ikke? Jeg er fortsatt skeptisk til om de tar inn 39,2kwh-utgaven, i hvert fall i første omgang.

Står vel at begge vesjonene kommer til Norge.

Hvor da?
Fikk sms med link til denne i dag. Se 2. avsnitt.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lest i største ydmykhet, takk for oppklaring. Lurer på hvordan fordelingen vil være til å begynne med - håper 64kwh er klar fra dag 1.

Sitat fra: Zuexi på torsdag 07. juni 2018, klokken 23:25


Er det forskjeller på 150 vs 100 kW ladestasjoner, siden de skriver at bilen støtter 150 kW, men bare kan ta i mot 100 kW?

Virker ikke det som begrepsforvirring? At motoren er 150kw og batteriet støtter 100kw maks ladehastighet...?
#514
Sitat fra: Myrvang på torsdag 07. juni 2018, klokken 17:08
Sitat fra: lirekassa på torsdag 07. juni 2018, klokken 16:08
Vekten vil jo bli en del mindre, men vil tro 204hk kontra 135hk fortsatt utgjør noe.

135hk er jo i utgangspunktet mer enn nok da, og det vil nok også reflekteres i prisen - tror du ikke? Jeg er fortsatt skeptisk til om de tar inn 39,2kwh-utgaven, i hvert fall i første omgang.

Står vel at begge vesjonene kommer til Norge.

Hvor da?
#515
Vekten vil jo bli en del mindre, men vil tro 204hk kontra 135hk fortsatt utgjør noe.

135hk er jo i utgangspunktet mer enn nok da, og det vil nok også reflekteres i prisen - tror du ikke? Jeg er fortsatt skeptisk til om de tar inn 39,2kwh-utgaven, i hvert fall i første omgang.
#516
Kia Niro EV / Sv: Endelig felles venteliste hos Kia!
torsdag 07. juni 2018, klokken 15:28
Sitat fra: Ahm på torsdag 07. juni 2018, klokken 14:51
Er veldig spent på hvor mange de får levert i 2019, har kønummer rundt 2000 så håper på før sommeren...
Blir enten denne eller Model 3, alt etter hvilken som blir tilgjengelig først.

Står mellom de to for meg også, men har vel egentlig landet på at M3 LR (som jeg føler jeg må ha) blir for dyr ift. hva jeg antar Niro vil koste.
#517
De må ha blandet motoreffekten med ladingen, og synser om hengerfeste. Ikke altfor mye nytt sånn sett, men kjekt å få sett interiøret og få litt mer detaljer rundt det og bagasjeplass. Synes for øvrig de kunne spritet opp litt lysene bak, men ingenting hittil skremmer meg vekk fra å gjennomføre kjøpet :)

November passer bra!
#518
Kia Niro EV / Sv: Hva tror dere blir prisen?
torsdag 31. mai 2018, klokken 15:25
Jeg tror Niro kommer til å legge seg litt over selv om det egentlig ikke er særlig grunn til det. Startpris 345 900,- :)
#519
Model 3 / Sv: You You Xue har totalvraket bilen, med AP på!
onsdag 30. mai 2018, klokken 09:58
Sitat fra: Agmuns på onsdag 30. mai 2018, klokken 09:12
Sitat fra: daktari på tirsdag 29. mai 2018, klokken 23:32
Det var en test fra februar. Du vet vi fikk en stor oppdatering slutten av mars? Sjekk noen andre videoer. Helt annerledes nå. Men du bør holde i rattet.
Så da er det greit at det i beste fall er høy risiko for ulykke og verste fall livsfarlig? Jeg er ferdig med dette oppdateringsracet. Det er kjent at AP2 er (var?) helt apekatt sammenlignet med AP1. Tesla er et teknologiselskap som utrolig nok ikke henger med i de raske svingene teknologien tar ...

Regner med denne som kolliderte på AP i går også var oppdatert: https://www.cnbc.com/2018/05/29/tesla-in-autopilot-mode-hit-a-parked-california-police-car.html

Det er det vel beviselig når mennesker styrer selv også. Hvor høy risikoen er går det sikkert an å regne ut, men vi hører jo ikke om så mange ulykker kontra hvor mange Teslaer det er på veien globalt i den daglige trafikken.

Musk selv er helt sikkert ikke fornøyd og dette er jo også 'work in progress'. Selv tror jeg selvstyrende biler basert kun på kameraer aldri vil bli helt autonome, og at man må ta i bruk annen teknologi ved siden av (GPS/5G...).
#520
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
mandag 28. mai 2018, klokken 10:20
Lett å falle for fristelsen ift. at de har så mange interessenter, men de får konkurrent i Leaf 60kwh, og må kunne levere i raskere takt enn de klarer med Ioniq for å kunne ha denne luksusen.

Fremstår vinglete og lite 'samlet' at de ikke klarer å enes om pris etter så lang tid.
#521
Kia Niro EV / Sv: Hva tror dere blir prisen?
tirsdag 15. mai 2018, klokken 13:37
Sitat fra: maraxion på tirsdag 15. mai 2018, klokken 03:40
Siste jeg hørte var at Hyundai vurderte å kun hente inn Kona med den store batteripakka til Norge. Og bare droppe den lille pakka. Og på den måten vært i et eget segment, og ta markedsandeler før Niro kommer.
Gir mening det når de lanserer i nærheten av leaf 2.

Samtidig tror jeg at når de senere tar batteripakka fra niroen inn i ioniqen(siden de har samme base), blir ioniqen en fantastisk bil!

Da snakker du om 40kwh til Ioniq eller? Niro kommer jo med 64kwh også, og selv om det er mulig de har samme platform, så tror jeg ikke plasseringen av batteriet blir den samme. Dråpeformen til Ioniq vil fortsatt være energieffektiv, men større batteripakke medfører også økt vekt - så noe av vinninga går opp i spinninga.

Når det gjelder Hyundai Kona 64kwh, så har Hyundai Norge bekreftet at de kun tar inn denne.
#522
Kia Niro EV / Sv: Hjemmelader
søndag 13. mai 2018, klokken 10:01
Det er hybridutgaven, ja.
#523
Kia Niro EV / Sv: Hva tror dere blir prisen?
fredag 11. mai 2018, klokken 14:20
350K for 64kwh forblir min spådom. Tror også de ikke kommer med 40kwh her til lands, i hvert fall vil det drøye en god stund.
#524
Kia Niro EV / Sv: Forhåndsbestilling og innbytte
fredag 04. mai 2018, klokken 16:41
Sant nok, og hvis det er 5% å spare, så er jo det faktisk litt!
#525
Kia Niro EV / Sv: Forhåndsbestilling og innbytte
fredag 04. mai 2018, klokken 09:36
Kommer fra bondeslekt et par generasjoner tilbake, men tror jeg ville følt det litt spesielt å smelle i bordet med medlemskap i bondelaget/agrol midt i Oslogryta :)

Vanskelig modell å få prutet noe særlig på kanskje, i alle fall om interessen tar seg opp litt utover nå.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA