Fikk pris på en E-tron 60S facelift tilsvarende utstyrt den jeg har i dag og den stiger da med ca 90k+/- så tilkommer moms og vektavgift i tillegg.. Så totalen for min egen del blir opp 250k+/-. Da lever jeg foreløpig greit videre med den jeg har😉
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: AJ82 på onsdag 27. november 2019, klokken 15:01Sitat fra: AudiTron på onsdag 27. november 2019, klokken 14:28Sitat fra: AJ82 på onsdag 27. november 2019, klokken 13:57Sitat fra: No-name på onsdag 27. november 2019, klokken 13:36
Sportback? Gratulerer! Selv venter jeg på tilbud fra min Audi forhandler..
Sportback ja. Blir spennende det. Blir vel ikke akkurat noen stor overgang da. Noen som har lyst på en Galaxy Blue 55 som kun har gått 4500km?
A.J.
Gratulerer 👍 pris snakker vi og utstyr?
Er det en edition one?
Ikke Ed. One. Tror ikke den er tilgjengelig i Norge. Selger nevnte ihvertfall ingenting om det, men ble S-Line eksteriør. Pris rundt 860k med vinterhjul, men utstyr og farge kan endres fremover til bil evt går i lås for produksjon.
A.J.
Sitat fra: AJ82 på onsdag 27. november 2019, klokken 13:57Sitat fra: No-name på onsdag 27. november 2019, klokken 13:36
Sportback? Gratulerer! Selv venter jeg på tilbud fra min Audi forhandler..
Sportback ja. Blir spennende det. Blir vel ikke akkurat noen stor overgang da. Noen som har lyst på en Galaxy Blue 55 som kun har gått 4500km?
A.J.
Sitat fra: chargedup på torsdag 07. november 2019, klokken 17:04
Garantien gjelder ikke i annet land enn USA. Fabrikkgaranti fra Audi gjelder altså ikke i en annen verdensdel.
I praksis vil det si at dersom du kjøper en ny Audi i USA vil garantien bortfalle idet du tar den med til Norge, det samme gjelder dersom du tar en norsk Audi med til USA. Les fabrikkgaranti under punkt 10 her: https://www.audi.no/no/web/no/kundeinformasjon/garanti.html
"Krav på grunnlag av denne garantien kan bare gjøres gjeldende hos autoriserte Audi-serviceforhandler i EØS-området og i Sveits."
Alle bilprodusenter (som jeg har sjekket ila livet) gjør det på denne måten. Det blir gjort fordi en USA bil tilfredstiller kravene i USA (og dermed har noen andre deler enn i EU som igjen er forskjellig fra Asia, selv om alle ser like ut), det gjør det lettere å kunne differensiere priser (med garantibortfall hindrer man enkel eksportering og kan ta ca X i EU og Y i USA), enklere med garanti (som fabrikken ofte kjøper som en forsikringsavtale i det respektive markedet) osv. De fleste bilprodusenter ville nok også helst hatt bortfall av garanti i hvert enkelt land i EU/EØS også, ettersom produsent/importør da kunne tatt seg ekstremt godt betalt, feks for elbil i Norge, men kan ikke pga fri handel osv. Dersom feks en knapp på rattet ryker på en USA bil kan Møller si at denne delen kan ikke vi skaffe fordi den har USA delenummer (tviler på at de gjør det, ettersom de vet å ta seg godt betalt), dersom den er fra EU kan de ikke si det samme pga lover og regler. Produsentene er normalt sett pliktig å skaffe reservedeler 10 år etter salg av en maskin/bil til og i et EU land (med visse forbehold), men i USA gjelder andre regler.
Så og si alle bruktbilforhandlere (bortsett fra de som tar inn amcar, spesielle biler eller eldre biler og veteraner) importerer fra EU land og ikke USA, selv om noen biler er priset mye lavere i USA enn i EU. Vil tippe at absolutt alle E-tron og I-pace som er importert til Norge hittil er fra EU.
De fleste er nok enig i at risikoen er litt for stor pga garanti, og alle andre ting (treglading/ombygging, hurtiglading/ombygging, oppdateringer (vil Møller oppdatere bilen når programvaren har ulikt "delenr"?), app (virker denne i Norge), kart, DAB osv) gjør at risikoen blir alt for stor i forhold til summen man sparer.
Hadde dollaren vært nede på 5-6 hadde pipa vært en annen Vær også obs på at bilen må ha vært registrert i minst seks måneder i USA for å slippe ombygging/papirarbeid ( https://www.dinside.no/motor/drommebilen-et-hakk-naermere/67651059 )
Sitat fra: chargedup på torsdag 07. november 2019, klokken 13:48Sitat fra: AudiTron på torsdag 07. november 2019, klokken 12:52Sakset fra garantivilkår på Audi i USA (https://www.audiusa.com/myaudi/warranty): Is my warranty valid outside the United States?
Angående garantier er det 8 år på batteri/el.motor i USA også. Men du mister reklamasjonsretten etter bilen er 2 år gammel(fabrikkgaranti).
The warranty is only applicable in the United States. An authorized Audi dealer in any other country has no obligation to provide warranty service to your vehicle.
Dvs at garantien på en US Audi kun gjelder i USA, samme om det er 2, 4 eller 8 års garanti. De fleste bilene som blir levert i en verdensdel har kun garanti i den verdensdelen, dette er helt normalt.Dersom det er snakk om like mye å spare (trådstarter sa vel ca 130' i besparelse fra USA uten garanti i forhold til Norsk pris) fra Tyskland/Sverige (der garantien gjelder i hele Europa), er vel konklusjonen ganske klar?
Misforstod teksten din! Skjønner det da slik at det ikke lenger er noe å spare på import fra Tyskland/Sverige?