Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Motorwatt

#4486
Tesla SW og AP / Sv: Bug og nag! How to succeed without really trying.
tirsdag 17. september 2019, klokken 19:22
Sikkert feil på Autopiloten! Navy vers. AP 2.5? 8)
#4487
Tesla / Sv: Hvorfor har Tesla-sjåfører så dårlig rykte?
tirsdag 17. september 2019, klokken 18:45
Kjørte E18 nordover igår kl. 0830. Politikontroll rett ved Høvik kirke for å sjekke at det var minimum 2 i bilen for kjøring i kollektivfeltet. I stopp-feltet (hvor det bare var plass til 4 biler) stod det 3 stk. Tesla, og en gammel Opel.... 
#4488
Hvis bilen er sovner lett, og er offline, hva skjer da med eventuelle oppdateringer som sendes ut? Tesla sier vel at man bør være tilkoblet LTE/WiFi så ofte som bare mulig for å få disse.
#4489
Tesla SW og AP / Sv: Bug og nag! How to succeed without really trying.
tirsdag 17. september 2019, klokken 16:43
Slagskip er understyrte, trege i bevegelsene, trenger stor plass, har utseende mot seg, og har dårlig akselerasjon. Fregatter derimot....  ;D.
#4490
Tesla SW og AP / Sv: HW 3 i produksjon
tirsdag 17. september 2019, klokken 15:48
Hehe. Skjønner det. Ofte er realitetene vanskelig å forholde seg til....
#4491
Tesla SW og AP / Sv: Bug og nag! How to succeed without really trying.
tirsdag 17. september 2019, klokken 15:41
Etter det jeg forstår har AP1 og AP2 Bosch radar med 160 meters rekkevidde. I AP2.5 sitter det visstnok Continental-radar med rekkevidde fra 170-250 meter (juryen er ute..). I og for seg ikke viktig om det er 170 eller 200 fordi dette er atskillig lenger enn i min 2018 S, og medfører (IMO) unødvendig manuell korrigering. Hvor stor blir avstanden hvis man setter den til 7? 1 kilometer?
#4492
Tesla SW og AP / Sv: HW 3 i produksjon
tirsdag 17. september 2019, klokken 14:12
Sitat fra: JorEl på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:02
Men nå får vi FSDcomputer og alt ordner seg.. :police:
Hva forventer du skal ordne seg?
#4493
Tesla SW og AP / Sv: Bug og nag! How to succeed without really trying.
tirsdag 17. september 2019, klokken 13:55
Har en to måneder gammel X75 som lånebil, og det er en rar opplevelse. I 110 km/t på E18 reduserer den hastigheten når den kommer bak en saktegående bil i samme fil. Det skal den jo gjøre, men denne bilen gjør det når avstanden er 150-200 meter! Og det er med avstandsinnstilling på 1. Min S gjør det ved ca. 50 meters avstand. Med Xen må man hjelpe til med wattpedalen ved hver forbikjøring, og filbytte blir helt merkelig. NoA på denne bilen er helt ubrukelig i forhold til S som heller ikke er noe geni i denne øvelsen.

Med stor fare for å fornærme noen X-eiere må jeg si at S er en mye bedre bil å kjøre, både med og uten bruk av AP/TACC. For meg er det som å kjøre et slagskip i forhold (noe jeg selvsagt har lang erfaring i..) 8)
#4494
OK. De andre innstillingen er stort sett standard som Teslafi anbefaler. Min bil får det ikke til, så har gitt opp og tar heller "tapet".  Men du har TM3, og det er nok der forskjellen ligger.
#4495
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32
tirsdag 17. september 2019, klokken 13:28
Kanskje EM skulle spandere en verdensturné for ansvarlig programmerer fordi "It Never Rains in Southern California"...
#4496
SitatNighttime TeslaFi Sleep Mode
Enabled: [check]
Start Sleeping At: 00:00
End Sleeping At: 06:00
Do not check the vehicle state during Nighttime Sleep Mode:  [ikkje check]

Deep Sleep Mode
Enabled: [check]
Start Sleeping At: 01:00
End Sleeping At: 05:00
Do not check the vehicle state during Deep Sleep Mode: [ikkje check]

Logisk at den vil sove med disse to innstillingene, og spesielt den siste. Men "sover" den på dagtid?
#4497
Tesla SW og AP / Sv: HW 3 i produksjon
tirsdag 17. september 2019, klokken 13:10
Recap EM:

Desember 2015: "We're going to end up with complete autonomy, and I think we will have complete autonomy in approximately two years." -

Januar 2016: "In ~2 years, summon should work anywhere connected by land & not blocked by borders, eg you're in LA and the car is in NY" -

Juni 2016: ""I really consider autonomous driving a solved problem," he said. "I think we are probably less than two years away." -

Mars 2017: "I think that is about two years" -

November 2018: "Tesla advanced Summon ready in ~6 weeks! Just an over-the-air software upgrade, so will work on all cars made in past 2 years (Autopilot hardware V2+)"

Juli 2019: "...later in 2019 it will recognize stop signs and traffic lights, and do "automatic driving" on city streets"



Og vi litt naive ønsker oss bare skiltlesing og en AP som oppfører seg som folk (les vanlige sjåfører)
#4498
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32
tirsdag 17. september 2019, klokken 12:37
Sitat fra: thbo på onsdag 11. september 2019, klokken 08:08
2019.32.2.1 ute nå. Jeg er fortsatt på 2019.28.3.1 og begynner å se et mønster i at jeg kun får versjoner med 4 ledd (selvom jeg har på advanced-knappen).
Ikke umulig. Regner med at dette er utgaver som har det meste fikset innen denne versjonen.
#4499
Tesla SW og AP / Sv: Europa og FSD
mandag 16. september 2019, klokken 15:20
Muligens en god idé. Men det var en som uttalte seg i media om autonom kjøring fra en eller annen offentlig institusjon. Finn navnet hans, og prøv å kontakte. Tar du oppgaven, emmern?
#4500
Tesla SW og AP / Sv: HW 3 i produksjon
mandag 16. september 2019, klokken 14:02
Dine antagelser er alt for optimistiske, og mine kanskje litt for pessimistiske. Noe midt i mellom muligens. Uansett har jeg neppe Teslaen min den dagen det blir aktuelt. Men neste eier kan kanskje dra nytte av min FSD-investering.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA