Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Joltus

#31
Dette skjedde meg og. Prøv en ting.

Ut i bilen og oppdater navigasjon eller ladestasjoner. Da laster den ned en del data.
#32
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
torsdag 09. april 2020, klokken 21:29
Håper igrunn rekkevidden på 62kwh er såpass nye bedre at det ikke er tvil 🙈
#33
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
torsdag 09. april 2020, klokken 15:56
Ja selvfølgelig....
Siden tråden ble startet om 40kwh når den kom tenker eg at man får nevne at det er 62kwh og ikke motsatt 🤷‍♂️
#34
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: B modus E-pedal eller vanlig Drive
fredag 03. april 2020, klokken 12:01
Ok.
#35
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: B modus E-pedal eller vanlig Drive
søndag 29. mars 2020, klokken 07:13
 Kjører som nevnt i b mode.

Når eg kjører følger eg trafikken. Og ligger på rundt 0 gass/brems så mye eg har sjans til. Men når eg da trenger å bremse ønsker eg null brems. Derfor b, for da er det kun regen.
#36
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Få leaf til å starte i b modus
onsdag 18. mars 2020, klokken 19:21
Det har blitt gjort og dokumentert. Og man kjenner at bremsene blir brukt. Det har eg gjort. Eg har ikke synset om noe.

Sier seg selv at når bilen har kraftigere retardasjon med prikk lik regen effekt så er det andre ting som er inne og hjelper til. Og det ser man i leafspy.

Syns du synser litt også eg?
#37
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Få leaf til å starte i b modus
torsdag 12. mars 2020, klokken 22:39
De blå dottene viser bare 30kw regen så de nytter ikke å se etter. Leaf spy har vist opp til 70kw regen hos meg. Da med foten på bremsen og b mode. Ved e pedal peker denne bare man slipper opp gasspedalen.

Bare å kjenne på bremsene det.... Så kjenner du forskjellen på b og e pedal.

Og at bremsene blir brukt i mye større grad ved e pedal enn ikke er en kjent sak fra helt tilbake når e pedal først kom.
#38
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Få leaf til å starte i b modus
tirsdag 10. mars 2020, klokken 23:32
E pedal bruker bremsene lenge før helt i slutten.....

👍
#39
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Få leaf til å starte i b modus
mandag 09. mars 2020, klokken 14:21
Du har helt rett. Ble litt lei. Og i første innlegget så skulle det sikkert stått "starter aldri med e-pedal".... Men skjønner ikke hvorfor det skal føre til snakk om e-pedal i denne tråden?

Hvorfor mase om e-pedal i en tråd som omhandler å starte bilen med B modus? E-pedal og B modus har en vesentlig stor forskjell som innebærer at slipper man gassen med e-pedal så brukes mekaniske bremser i tillegg til maks regen. Og det ønsker eg ikke på lengre turer. Eller korte turer. Det ønsker eg kun når eg vil. Bruker e-pedal når eg skal kose meg i bykjernen.

B modus bruker eg overalt ellers. Og siden eg ikke bor i bykjerne så ønsker eg ALDRI å starte med e-pedal. B modus hadde derimot vært fint, siden nå må eg vri "spaken" over to ganger hver gang eg har stoppet bilen :(

Satser på det har glidd inn nå? Tråden er ferdigsvart den. Det eg lurte på går ikke. Dessverre.
#40
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Få leaf til å starte i b modus
fredag 06. mars 2020, klokken 23:45
E pedal er ikke aktiv med mindre eg bruker den....... Vet at d og b ikke har noe effekt i cruise og med e pedal ja....

Kjører stort sett i eco og b mode.
#41
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
fredag 06. mars 2020, klokken 23:44
Over til rekkevidde erfaringer:

Kjørte til Porsgrunn i går og hjem igjen i dag.

Fra Hommersåk til mandal, 213km. Ladet til 65 prosent å gk buen.
Kjørte videre bortover og ladet i Tvedestrand på fortum grisen. 127km. Husker ikke helt hvor mye eg ladet til da, men kjørte til Porsgrunn etterpå. 86km.

Tilsammen 426km ifølge Google. Husker ikke hva bilen sa helt nøyaktig....

Funket greit å tyne rekkevidden for å få kun to landinger. Slippe rapidgate på tredje. Fra 2 til - 3 grader på turen, uten at eg tenker det har mye å si....

Kjørte andre vei i dag. Stoppet først på tangvald og ladet det vi trengte for å komme til lyngdal. Ønsket ikke lade så mye her for å unngå rapidgate i Lyngdal. Batteriet var varmt fra dagen før og oppvarmet garasje over natten. Så ladet vi lengre i Lyngdal, opp til 75 prosent. Hadde 30kw på slutten. Litt overrasket over den hastigheten igrunn. 53 grader på batteriet.... 😶 Skulle hatt noen prosent til for måtte stoppe 2 minutt på Ålgård for å være sikker på at eg hadde nok helt hjem.

Uten leafspy ville dette vært en ganske annerledes tur!
#42
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
tirsdag 03. mars 2020, klokken 18:02
Sitat fra: hemi på tirsdag 03. mars 2020, klokken 14:27
Veldig mange som forsvarer sitt kjøp blindt og ikke evner å se grove problemer med bilene og rekkevidden.
Han eier en 30kwh leaf så ser ikke relevansen i det du skriver her....

Kan være greit å lese før man går i sutrete kritikk modus?
#43
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Få leaf til å starte i b modus
mandag 02. mars 2020, klokken 09:55
Bruker eg ikke e pedal? 🤔

Tråden er om b mode. Det går tydeligvis ikke.

E pedal bruker eg ofte. Men vil ha b modus som utgangspunkt.

Trenger IKKE argumenter for å bruke e pedal. Eg vet veeeeldig godt fordelene og ulempene med den.....
#44
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Få leaf til å starte i b modus
onsdag 26. februar 2020, klokken 21:39
Bruker ikke e pedal så da er det mye mer bortkastet at den skal huske det hvertfall! Eller... Fint at den husker at eg ikke bruker det!
#45
Kan heller ikke si at eg har lagt merke til forskjell på b eller d i Acc på tunnelene her på Vestlandet 🤷‍♂️
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA