Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Joltus

#16
Er vel som vanlig vel, selgere som ikke har peiling.....
#17
Power cruise control og obd dongle tilkoblet bilen er også meeeeget greit.
#18
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Radar feil på Nye Leaf
lørdag 19. september 2020, klokken 20:06
Har aldri hatt et feilslag etter de bytta vår ganske tidlig.

Var en feil på Siemens radaren som gjorde at den var følsom for fukt mener eg å ha hørt?
#19
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Software update - Leaf 2019
fredag 18. september 2020, klokken 12:34
Har leaf 40 selv. Ville ikke kjøpt leaf nå.... Alt for mange gode alternativer.
#20
Mener du at tm3 er en bedre bil enn leafen eller er det noe annet du tenker på?

🤷‍♂️

Problemet leafen har er at på den strekningen langs kysten må man ha en viss fart.

Tar man den indre veien som nevnt over her vil forbruk og temperatur på pakken være en helt annen og da er det svært lite overraskende at man ikke får rapidgate på den strekningen....

Har kjørt Stavanger Porsgrunn både via Setesdal og kysten og forskjellen er enorm.
#21
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
fredag 07. august 2020, klokken 08:49
Samme her. Minimalt avvik på rundt 90kmh på sommerdekk hos meg.

Vinteren er en annen sak 🙈
#22
Kanskje din måte ikke er så bra da?
#23
Lade hjemme / Sv: For varm automatsikring?
lørdag 18. juli 2020, klokken 09:09
Vanlige vern har b karakteristikk.

Begge verna tenkte eg på kurssikringen og jordfeilvernet. Husker ikke 100 prosent sikkert men mener det er varmt også ved full fart på lading. Dog erindrer eg lavere temp på jordfeilvernet noe som egentlig er naturlig.

Ved 32A lading og vanlig forbruk blir hovedsikringen meget varm og fin ja! Har 63A sikring.

Må huske at det termiske vernet skal løse ut iløpet av en time med så og så stort strømtrekk Over nominell strøm. Så varme må til!
#24
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Lynlading på Leaf 62kWh
mandag 13. juli 2020, klokken 18:04
Med den tempen han oppnår med kun en lading så. Vil jo denne rapidgate noe insane på lading to...?
#25
Lade hjemme / Sv: For varm automatsikring?
søndag 12. juli 2020, klokken 10:39
Blir godt og varmt i begge verna med 32A lading her hvertfall. Men ingen tegn til noe skade de første 2 årene.

Noe varme er det nødt til å bli da det er en viss motstand i sikringen og koblingene.
#26
Når du kommer opp fra Rysstad er det bare nedover nesten hele veien. Ka sier ruten? Ned via Tonstad eller hunnedalen?

Du har lading på sinnes hvis det ser ut som det kniper på. Så hadde ikke vært bekymret....

Kjørte samme ruta fra Porsgrunn til sandnes. Da ladet vi i Valle. Fylte på litt på byrkjedalstunet, men det var igrunn ikke nødvendig.....
Det var i godt under 1 grader vær.... Men tørt.
#27
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Strømforbruk Leaf 62kwh
torsdag 07. mai 2020, klokken 12:51
Skalaen på leaf har aldri vært lineær. Sikkert ikke det på 62 heller.
#28
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf og lynlading
tirsdag 05. mai 2020, klokken 08:17
Struper vannvittig allerede på 60prosent sov denne og....
#30
Begynte den å laste ned data når du oppdaterte i bilen?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA