Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Joltus

#1456
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Alle Leaf modeller lansert med pris
torsdag 07. desember 2017, klokken 15:06
Sitat fra: Jarv!s på torsdag 07. desember 2017, klokken 15:04
Tanker rundt E-pedal?
Jeg liker det ikke, men har ikke prøvd det heller..

Bare at jeg automatisk presser bremsen inn når jeg skal bråbremse, gir meg frysninger av at det kan bli det motsatte og man skyter fart i steden..
Selvsagt en vane, akkurat som når man går fra manuell til automat.

I tillegg er det vel bygd inne beskyttelse mot slikt som du nevner her?
#1457
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Alle Leaf modeller lansert med pris
torsdag 07. desember 2017, klokken 15:05
Sitat fra: hma på torsdag 07. desember 2017, klokken 14:29
LaunchEdition koster 283'900, mens Tekna koster 293'900.

Launch kommer (som det nevnes over) med metallic lakk til kr 6'000.
Tekna kommer med Bose (pris ikke oppgitt) og delskinn til kr 1'800.

Skal man ha ProPilot Park på Tekna koster det kr 4'500, mens skinnseter koster kr 8'000.

Jeg har kontrakt på Launch og syns jeg får en meget bra deal. Mye bil med mye utstyr til en meget god pris. Får også bli levert (forhåpentligvis) i mars.

Launch koster 293,900 ja.... Samme som tekna det.
Launch har ikke propilot park....

Hos ålgård auto hvertfall.

Men klart, metallic lakk kommer jo i tillegg.... Dog, da kan man jo velge farger i tillegg.

Betaler 277 for min launch, men ville jo fått noenlunde samme rabatten på Tekna. Så ser ikke noen som helst annen fordel enn at vi får bilen 2-3 mnd før. Hvis Nissan nå kødder det også til, slik at tekna etc ikke blir i juni/juli da er det rett og slett håpløst i mine øyne.
#1458
Edit der...

Delskinn følger med, skinn må man betale 8k for.... Det endrer det jo litt, men delskinn er vel regnet for flottere enn vanlig seter?
#1459
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Alle Leaf modeller lansert med pris
torsdag 07. desember 2017, klokken 13:55
Tenker det samme. Eneste fordelen med launch edition er leveringstid, marginal fordel der.

Tekna har bose og skinn, man kan velge farger, 293 pluss vinterdekk, litt over 300k i forhold til 299 for launch.

Hva er det man betaler for i launch? Kun leveringstid?
#1460
Sitat fra: DannyRS på torsdag 30. november 2017, klokken 09:49
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 28. november 2017, klokken 10:12
Det er vel også litt kjedelig for de som kjører mye i kø på vei til jobben? Jeg har inntrykk av at det er i nesten stillestående kø folk setter størst pris på slike systemer.
Godt poeng, Kirkebø.

Sitat fra: Joar Øverland på tirsdag 28. november 2017, klokken 10:30

Link til bildet.

Det viser at propilot ikke vil virke under 30 når ingen bil er foran. Over 30 til 60 vil den virke som adaptiv. Over 60 vil den virke med førerassistanse.

Med bil foran virker propilot som adaptiv og førerassistanse helt fra 0 til 144km/t. Noe raskere enn det bør ikke være nødvendig på en bil med maksfart 144 :P
Mange takk Joar! Dette ser jo veldig bra ut. Antar at dette gjelder for alle utgaver av ProPilot fra og med launch edition?

Er bildet fra intern opplæring i Nissan?  8)

Bilde fra skjermen til selger :p

Denne vil jo fungere til null, men når køen foran starter opp igjen må man resette den med gasspedal eller knappen på styret. Dette fungerer nok helt identisk med ionic sitt system.

Har man bil foran kan man starte den når som helst og ha line assist og acc fra 0 til 144, men uten bil må man ha 30km/t. SKal man ha lineassist uten bil foran er det 60Km/t. Dette er jo stort sett slik det fungerer på biler i denne prisklassen.
#1461
Prøver å legge inn et bilde som viser hvordan propiloten kommer til åvirke. Men det vil den ikke.... hmmm

https://www.dropbox.com/s/2citumdy9hl4fp2/DSC_1697.JPG?dl=0

Link til bildet.

Det viser at propilot ikke vil virke under 30 når ingen bil er foran. Over 30 til 60 vil den virke som adaptiv. Over 60 vil den virke med førerassistanse.

Med bil foran virker propilot som adaptiv og førerassistanse helt fra 0 til 144km/t. Noe raskere enn det bør ikke være nødvendig på en bil med maksfart 144 :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA