Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LFC

#46
Model Y / Sv: TMY i media
torsdag 12. mai 2022, klokken 12:56
Fryktelig rotete å lese innleggene med så mye offentliggjøring av bilkjøp/salg.
Lurer på hvordan det er å lese her om 10-15 år.....

Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D
#47
Bestilling og levering / Sv: Når kommer Y LR fra Berlin?
lørdag 19. mars 2022, klokken 23:01
Å vente på Berlin biler er vel egentlig ingen poeng.
Det er jo et år til LR kommer fra Tyskland, og Kinafabrikken produserer jo veldig bra biler.
#48
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 16. mars 2022, klokken 17:37
Ser ut som om de økte med ca. 5.000.- idag også .... 25.000.- på noen få dager.

Hvis du har 369.000,- så har den nå økt med 36.000,-
Selvfølgelig selger du den med fortjeneste.
IKKE lever den tilbake.
#49
Model Y / Sv: Takstativ?
tirsdag 15. mars 2022, klokken 22:38
Er det samme takstativet som passer på TM3 og TMY, eller er de forskjellige?
#50
Sitat fra: TeslaPJ på mandag 14. mars 2022, klokken 16:51
Er det noe som gjør Porsche fryktelig dyrt i Norge, så er det alle hestekreftene. Det slipper de unna avgifter med som el-bil.

Det er slutt på HK avgift. Det er utslipp og moms som gjør at Porsche er dyrt.
#51
TMY Hjul, dekk og felg. / Sv: TMY Hjulstøy!
mandag 14. mars 2022, klokken 09:17
Hvordan er hjulstøy i TMY kontra TM3? (2021mod)
#52
Ocean / Sv: Fisker med norske priser.
lørdag 12. mars 2022, klokken 09:26
Sitat fra: Chimp på onsdag 09. mars 2022, klokken 19:30
Forstår skepsisen, det er jo mye som skurrer. 630 km rekkevidde uten å fokusere på aerodynamikk, spent på hvor stort batteriet er. Ser for meg ca 85 kwh, og tror at 630 km er bykjøring, ikke blandet kjøring. Rundt 500 blir nok mer riktig.

Se intervjuet med teslabjørn. Han dodger alle spørsmål som handler om batteri/drivlinje. Blir jo skeptisk av slikt.

Jeg har uansett reservert for et par uker siden. Den ser jo betydelig bedre ut enn MEB, og med 500 km rekkevidde er jeg igrunn fornøyd. Jeg skjønner bare ikke hvorfor alle nybiler skal overdrive så sinnsykt. Som Polestar som sa i sin lanseringsvideo at de skulle ha en så lang rekkevidde at man ikke trengte bekymre seg, den skulle være klasseledende langt over 500 km. I en bil laget av stål med relativt høy cw verdi og ikke så stort batteri. Beklager digresjonen, men må ta alt med en klype salt..

BYD Tang kommer jo med 108,8Kw batteri i 2022 så alt er jo mulig.
#53
Ocean / Sv: Fisker med norske priser.
tirsdag 08. mars 2022, klokken 20:36
Enig. 20" til Polestar koster f.eks 24.000,-
De blir neppe dobbelt så dyre uten moms.
Da kjøper man selvsagt uoriginalt til halve prisen.

Lurer på hvor mange Nordmenn som har betalt $250.
#54
Ocean / Sv: Fisker med norske priser.
torsdag 03. mars 2022, klokken 23:16
Sitat fra: chargedup på onsdag 23. februar 2022, klokken 11:11
Sitat fra: LFC på onsdag 23. februar 2022, klokken 08:48
Det står i vilkårene at du vil få igjen dine $250 hvis du kansellerer i tide, men hvis du kansellerer under 60 dager før levering så får du bare igjen $225. Altså så gambler du med litt over 200kr..
For å spesifisere mitt innlegg går det på historikken til grunnleggeren Henrik Fisker og hans tidligere eide Fisker (som produserte bla Karma) som gikk konkurs. Jeg sier ikke at jeg tror dagens Fisker vil gå konkurs, men man må være klar over at det er større risiko for å ikke få igjen depositumet i en oppstartsbedrift der grunnlegger har dårlig track record, enn feks hos Audi.

Fisker har forøvrig nå over 31.000 depositumskunder. Henrik regner med å ha 50.000 faktiske bilbestillinger (altså depositumskunder som faktisk "skriver kjøpskontrakt") ila året.

Ved årsskiftet så hadde selskapet en kapitalbalanse på 1,2mrd dollar.
Kan virke som om dette blir et annet eventyr i forhold til når Karma kom på markedet.
#55
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Audi Q6 e-tron (eMacan derivat)
søndag 27. februar 2022, klokken 14:54
Den begynner på 69.000,- euro så da kan man tenke seg hvor dyr den blir med litt utstyrspakker...og sannsynligvis moms.
#56
Ocean / Sv: Fisker med norske priser.
onsdag 23. februar 2022, klokken 11:34
Jeg sendte en reservasjon i dag.

Bilen blir jo bare tøffere og tøffere jo mer jeg ser på den.
At de skal bruke Mekonomen som servicepoint ser jeg på som positivt.
#57
Ocean / Sv: Fisker med norske priser.
onsdag 23. februar 2022, klokken 08:48
Sitat fra: chargedup på onsdag 02. februar 2022, klokken 08:36
I 2020 hadde de 600 stk reservasjoner i Norge. Dette var lenge før nettsiden kom på norsk og de begynte med reklame i Norge. Garantert flere som har reservert nå.
Jeg synes bilen og specs ser veldig bra ut, men pga skepsis mot grunnlegger avventer jeg.

Det står i vilkårene at du vil få igjen dine $250 hvis du kansellerer i tide, men hvis du kansellerer under 60 dager før levering så får du bare igjen $225. Altså så gambler du med litt over 200kr..
#58
Ocean / Sv: Ting jeg lurer på
onsdag 23. februar 2022, klokken 08:45
Sitat fra: elektro på mandag 13. desember 2021, klokken 09:57
Flott at det nå finnes et delforum for oss som vurderer denne bilen og har reservasjon. Produksjonen starter etter alle solemerker i Østerrike om 6-12 mnd. Det er imidlertid mye jeg lurer på, her er mine topp 5:

- Hvordan er støynivået og vinterytelse, når alle glassflater unntatt frontruta kan åpnes?
- Får bilen rails eller noen gode måte å feste takstativ på, hva med hengervekt?
- Må man ha solcelletak om man skal ha alt annet utstyr, og er dette gjennomsiktig?
- Setene ser kule nok ut, men mangler justerbar lårstøtte, og ser ut til å være veldig "in your face" for baksetepassasjerene. De må være et mareritt med bakovervendte barneseter.
- Sist, men ikke minst, hvordan er bagasjeplassen? Firkantet form og ikke overdrevet bakseteplass gir håp om at bagasjerommet er bra. På høyde med, eller bedre enn ENYAQ? Men noen skiluke eller delingsnett for trygg utnyttelse av dette, kan man vel bare drømme om..

Hengervekt på 4x4 modellene blir 1800kg
#59
e-208 / Sv: Hjulbueproblematikken
søndag 28. mars 2021, klokken 22:50
Sitat fra: Wabby på mandag 28. september 2020, klokken 13:17
...og da var bilen senket. Ser ikke ut som en traktor mer.

FØR


ETTER







Får ikke se bildene. Feil ved linkene?
#60
Renault Megane E-TECH / Når kommer denne i butikkene?
søndag 14. mars 2021, klokken 19:22
Synes konseptversjonen ser veldig tøff ut.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA