Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LFC

#121
Hyundai KONA / Sv: Hyundai oppgraderer Kona Electric
torsdag 09. mai 2019, klokken 15:51
Perfekt for oss som ble stående på venteliste i nesten 2 år etter kontraktssignering sommeren 2018.
#122
Model 3 / Sv: Std + vs LR AWD - verd prisforskjellen på 83.000?
fredag 12. april 2019, klokken 23:42
Holder det med en litt mindre «signatur» i innleggene?

Hva er poenget med at man har eid/reservert/kansellert 8 biler i signaturfeltet??
#123
e-208 / Sv: Elektrisk utgave av nye 208?
søndag 10. mars 2019, klokken 21:00
Jeg har kønummer 69.
#124
Model 3 / Sv: Første TM3 på finn.no
søndag 03. mars 2019, klokken 08:00
At folk tjener 20-40K på en vare ved å stå i kø er helt greit.
Det er jo sånn vi er skapt.
Der det er et marked med fortjeneste vil alltid noen være smarte nok til å angripe før deg og meg.

At man kan tjene det samme på å importere premiumbiler fra utlandet er det ingen som hyler og skriker om selv om det ikke er direkte sammenlignbart.

Når det er sagt så kommer ikke flipperne på TM3 til å tjene noe særlig i forhold til de første som kjøpte Hyundai Kona.
En TM3 har leveringstid på 2 mnd, Kona på nesten 2 år.
#125
e-208 / Sv: Elektrisk utgave av nye 208?
onsdag 27. februar 2019, klokken 11:34
Rundt nyttår skal den komme.
Reservasjon koster 2208kr.
#126
Jeg hadde ikke bekymret meg for kontrakten. Videresalg hvis du ikke skal ha bilen er sikkert som fot i hose og du går sikkert i pluss.
#127
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 23. januar 2019, klokken 18:59
Med så lav km i året ville jeg kjøpt en brukt Skoda Kodiaq til 400.000. E-tron blir veldig trangt for to hunder, vil jeg tro pga veldig skrånende "tak"/bagasjerom. Kodiaq er mye mer raffinert enn f.eks. Octavia, syklene henger i dragsuget av bilen, og dieselen er sterk. Tipper verdifallet blir mindre enn 50.000 per år neste 4 år.

https://www.finn.no/137320537

Kodiak med forhjulsdrift skal du virkelig slite med å bli kvitt.
#128
Hadde følt meg litt snytt hvis jeg hadde kjøpt en Hyundai Kona for 450.000 så får du TM3 for 20.000 ekstra...med app og firehjulsdrift.
#129
Det viser vel at stoffseter ikke er så HOT når man kan få ventilerte elektriske seter til bittegranne ekstra.
#130
Hyundai KONA / Sv: Rekkevidden på Kona nedjusteres
tirsdag 04. desember 2018, klokken 19:51
Vet om flere som har kjørt opp til 52 mil på en lading så er ikke så veldig bekymra..
#131
Sitat fra: cra på tirsdag 04. desember 2018, klokken 09:48
Sitat fra: LFC på mandag 03. desember 2018, klokken 19:32
Verden ser ikke på oss.
Det er så sneversynt å tro at lille Norge skal utrette noe stort globalt ved overgang til elbil. Smitteeffekten er tilnærmet null.

Hvis du løfter nisselua litt opp fra anklene og titter forsiktig fram under kanten så ser du at du tar fullstendig feil. Tror du virkelig at Kina, Tyskland og alle de andre som nå kommer etter ikke har lagt merke til hvor bra vi har fått det til her i Norge?

For det første så bruker jeg aldri nisselue selv om vi er i Desember, og hadde jeg brukt det så hadde den definitivt ikke gått neforbi knærne og helt ned til ankelen.
Antageligvis så hadde den gått ned til nedre del av pannen, noe som er normalt for de fleste nisseluer man får kjøpt rundt forbi.

Nei, jeg tror ikke det. Jeg tror de fleste Asiatere kun bryr seg om Holmenkollen, Vigelandsparken og Prekestolen i Ryfylke.
Tyskerne kjøper kanskje elbiler når de blir stimulert på samme måte som i Norge men hei.....det er jo ikke så enkelt siden de har så lave avgifter på bensin og dieselbilene sine.

Hvor stor andel av bilene i Asia og Tyskland er elbiler tror du? Sånn i forhold til i lille Norge? Og hvorfor skal Tyskere og Asiatere kjøpe elbil og de ulempene det medfører langs veien hvis det ikke stimuleres økonomisk?

Nordmenn velger å tro at alle ser på oss. Vi fremstår som de beste, enten det gjelder vintersport eller miljø. Vi tilegner oss den tro at vi er og skal være best på alt.
Spør en million Asiatere på gata om hva de syns om elbilbestanden i Norge så skjønner de ikke et kvekk.
#132
Verden ser ikke på oss. I hvert fall ikke den vestlige og østlige verden bryr seg om Nordmenn har 30 eller 70% elbiler.
Amerikanerne pumper opp skiferolje så godt de kan for å holde oljeprisen lav for å fore sine egne bensinslukere med drikke til 4kr literen.
Det er så sneversynt å tro at lille Norge skal utrette noe stort globalt ved overgang til elbil. Smitteeffekten er tilnærmet null.
Her sitter vi i det kalde nisselandet og fyrer opp vedkubbe etter vedkubbe på hyttene våre i fjellheimen og hevder at vi er så miljøvennlige og samtidig innfører bompenger på elbiler som vil begrense elnybilsalget fremover.

Verden vil bedras :)
#133
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 15. november 2018, klokken 15:32
Selv ved lik TCO ville jeg helt klart valgt elbil som familiebil. Fossilbilene er for trege og daffe i responsen og har for mange ulemper. Det er ikke verd å gå tilbake til det selv om de er raskere på turer over 40 mil.

Har man råd til Tesla X så stiller saken seg litt annerledes.
#134
Du kan ikke skrive at jeg bommer grovt når jeg kun refererer til Norges utslipp fra dieselbiler vs batteribiler i global verdenssammenheng.
Det er du som blander inn en haug med andre ting.
#135
Men hvis lønnsomheten ikke blir verd å kjøre batteribil så kan man heller kjøpe en fossilbil med mer kjøreglede.
Man må selvsagt ha litt bilinteresse for å ta et slikt valg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA