Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - navyelsen

#571
Sitat fra: Kriss på fredag 10. november 2017, klokken 09:22
Sitat fra: ProsjektX på fredag 10. november 2017, klokken 08:42
350.000kr vil nok være den nye normalen, det er vel rundt der de fleste nye biler med 60kwh havner i 2018, fra Nissan, Hyundai, etc. så mot slutten av året tviler jeg på at man får noe mer enn 300k for en Ampere-e, utdøende modell.

Køen med folk som vil ha elbil med lang rekkevidde kommer bare til å øke. Ingen leverandør vil være i stand til å dekke etterspørselen på mange år. At Ampera e skulle bli 100k mindre verdt i løpet av 2018 er urealistisk.

Er ikke sikker på det. At den i dag selges til over 400.000 er grunnet en "hype" skapt av media. Bilen var et kupp til 289.000, men milevis unna å rettferdiggjøre en prislapp på 400.000.

Tesla har holdt seg godt i pris en stund nå, men prisene her begynner å krype under 400.000 for en brukt Model S. De vil nok synke enda mer etterhvert som flere ønsker å selge dem unna før garantien utløper.
Hvis prisen på en Model S etterhvert nærmer seg 300.000 om ett års tid, må du være temmelig hjernevasket hvis du betaler 400K for en brukt Opel!
#572
Sitat fra: tiger`n på fredag 10. november 2017, klokken 09:14
Som standard bil til drøye 300k tror jeg det blir en knallbra bil. Når man nærmer seg 500 blir jeg mer i tvil. Kompakt sedan helt uten avgift til en halv million, da faller jeg av.

Enig, det blir spennende å se hva prisene blir på de nye modellene fremover.
En elbil for 2-300.000 gir etter min mening god valuta for pengene (f.eks. Ioniq).
Men en elbil til over 400.000 blir for dyr og har for mange begrensninger.

Den magiske grensen for at dette skal bli allemannseie tror jeg ligger mellom 300.000 og 400.000 et sted.
Forutsatt at rekkevidden blir god nok og størrelsen øker til en flerbruks familiebil.
#573
Nytt fra Opels pressekonferanse:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48897
http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2017/11/Opel-lover-fire-elektrifiserte-biler-innen-2020

Dette betyr nok slutten på Ampera-e i Europa. Tviler på at de noengang kommer til å ta imot nye bestillinger...
#574
Sitat fra: PetRog på onsdag 08. november 2017, klokken 10:15
Bestillings dato: 4 Feb. 2017
Planlagt produksjon i 3. kvartal 2019

Vente tid på ca. 2år og 6mnd.
(Er det vert å vente på denne El-bilen ???)

Vel, en ting er produksjonsdato, noe annet er leveringsdato. Har hørt at Opel har over 3 mnd leveringstid over dammen. Dette stemmer greit overens med Opels egne uttalelser på mandag som var:
- De siste av disse blir produsert i tredje kvartal i 2019 og levert til kunde i starten av 2020.

Du nærmer deg altså tre års ventetid til sammen, for en bil som er utdatert innen 2020. Og hvilke garantier har du for at prisen ikke øker enda mer i mellomtiden?
#575
Model 3 / Sv: Oppdateringsmail Model 3
onsdag 08. november 2017, klokken 17:31
Sitat fra: trykkertor på onsdag 08. november 2017, klokken 16:54
Hvilken lenke tar deg tilbake til estimatet?

Gikk via denne pekeren i stedet:
https://3.tesla.com/model3/delivery-estimate
#576
Model 3 / Sv: Oppdateringsmail Model 3
onsdag 08. november 2017, klokken 16:50
Leveransetidspunktet er fjernet fra min "kontoside".
Men fant likevel en annen link som tok meg dit, og da sto det fortsatt "sent i 2018".
Men jeg tviler på at det er realistisk, blir nok langt uti 2019 tenker jeg...
#577
Model 3 / Sv: Oppdateringsmail Model 3
onsdag 08. november 2017, klokken 14:38
Dette var en mail som ikke fortalte noen ting. Bare samme oppgulp som allerde står på websidene.
I tillegg har de også fjernet estimatet for levering. Tidligere kunne jeg sjekke på kontoen som sa "Sent 2018". Nå er dette fjernet fra sidene. Er det slik for alle?
#578
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pris opp med enda 45.000!!!
onsdag 08. november 2017, klokken 07:56
"Slike endringer skal ikke medføre noe ansvar på biler som er bestilt eller levert før endringen."

Veldig merkelig formulering som egentlig sier veldig lite...
Hva vil det si at en prisendring ikke medfører ansvar? Og hva er ansvar på bilen?

I ytterste konsekvens står det altså ingenting som tilsier at kunden ikke må betale den ekstra prisøkningen, bare at det ikke medfører ansvar på bilen???
#579
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pris opp med enda 45.000!!!
mandag 06. november 2017, klokken 19:04
Sitat fra: teslanor på mandag 06. november 2017, klokken 13:35

Dette blir klart "advokatmat". Gruppesøksmål støttes. Er det noen som kan ta på seg å organisere dette? Noen som har vært i kontakt med enten elbilforeningen eller NAF ifht. partsstøtte?

Tror gruppesøksmål kan bli vanskelig. Såvidt jeg har skjønt det så er ikke kontraktene skrevet med Opel Norge, men den enkelte forhandleren som motpart. Det blir i så tilfelle mange mindre søksmål mot de individuelle forhandlerne.

Å ta saken til retten kan da bli både dyrt og tidkrevende for den enkelte kunde, og det er ikke sikkert det lønner seg for 45.000 kr når en ikke kjenner utfallet.
Mange vil nok vegre seg for dette, og heller avbestille!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA