Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gekko300

#46
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq i media / Nyheter om Enyaq
onsdag 15. april 2020, klokken 15:41
Sitat fra: Supperådet på onsdag 15. april 2020, klokken 13:48
Snakket nettopp med Skoda  Bergen. Han sa at bilen skulle settes i produksjon i oktober (bakhjulsdrift).De håpet at de ville få en demoutgave til bilmessen på Sotra i November
4wd ville ikke bli satt i produsjon før i 2021.

Takk for info. Bye bye Skoda.
#47
Mach-e / Sv: Rekkevidde Mach E
mandag 30. mars 2020, klokken 15:26
En varmepumpe vil helt klart redusere energibehovet til oppvarming, og følgelig gi lenger rekkevidde.
Her er hvordan jeg tenker:

- De aller fleste kjøreturene mine (95%?) foregår i nærområdet (under 20 mil), dvs godt innenfor rekkevidden til batteriet, selv uten varmepumpe
- De gangene jeg skal på langtur vil jeg som oftest (4.9%) ikke kjøre mer enn 50 mil per dag, dvs èn lading underveis uansett
- De siste 0.1% av turene mine må jeg da lade flere ganger underveis, og muligens ville jeg spart en ladestopp med varmepumpe. Vanskelig å si.
- Ekstraforbruket uten varmepumpe lades fort opp på hurtiglader
- Ulempene med varmepumpe (støy, tregere oppvarming, mer vedlikehold, pris) vil for min bruk tilsi at jeg klarer meg like godt uten varmepumpe

Ja, man må lade noen kWh ekstra hver lading pga økt energiforbruk til varme, men den utgiften står jeg av.  :)

Regnestykket blir selvfølgelig annerledes for mange, men jeg ser ikke automatikken i at "varmepumpe må man ha".
#48
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq i media / Nyheter om Enyaq
torsdag 05. mars 2020, klokken 07:21
De kunne spart seg den snømåkeren foran.  ::)
Og hva i himmelens navn er det de har gjort med hekken?  ???
#49
Polestar 2 / Sv: Polestar Space
tirsdag 25. februar 2020, klokken 15:18
Det er kanskje som å banne i kirka, men jeg foretrekker utseendet på Polestar 2...
#50
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq i media / Nyheter om Enyaq
onsdag 05. februar 2020, klokken 14:08
Sitat fra: lirekassa på onsdag 05. februar 2020, klokken 13:50
Sa forhandleren noe mer konkret om når vi kan forvente flere detaljer?

Mer info kommer i april/mai.
#51
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq i media / Nyheter om Enyaq
onsdag 05. februar 2020, klokken 12:54
Ble oppringt av Skodaforhandler i dag. De påstår hardnakket at de har sett endelige versjoner av begge bilene (SUV/coupe). Min tanke er da at det kun er politikk innad i VW konsernet som gjør at Skoda ikke får presentert sin bil. Lurer på om jeg vil ha en bil som spiller tredjefiolin i konsernet...
#52
Mach-e / Sv: Visning av MACH-E 27 Januar Bay Auto Kristiansand
onsdag 05. februar 2020, klokken 12:50
Ford Norge har hele tiden tatt "ære" for at de har vært med i prosessen for å få en bil som er slik nordmenn ønsker den. At de da ikke har fått taklast og større hengervekt enda, tilsier i mine øyne at det heller ikke kommer på den endelige modellen. Ingen av disse ønskene er noe  som burde overraske Ford Norge, så de burde vært flagget tidlig i prosessen og inkludert på visningsbilen.
#53
Mach-e / Sv: Visning av MACH-E 27 Januar Bay Auto Kristiansand
tirsdag 04. februar 2020, klokken 13:47
Sitat fra: Casualkuffar på tirsdag 04. februar 2020, klokken 13:23
Ingen taklast (skivebom, katastrofalt!) Hvis du trenger tørkestativ på taket har du kjøpt for liten bil.
Ja, for lange gjenstander (plank etc) kan du selvfølgelig kutte opp og legge inne i bilen.  ;)
#54
Mach-e / Sv: Ford Mach-E vs konkurrenter
mandag 27. januar 2020, klokken 13:23
Synes definitivt Mach-E er 50-100k for dyr. Hadde Ford Norge brukt 9*gangen på dollarpisen ville det blitt mer grei pris.
Og hvorfor denne evinnelige hypen om "fokus er på performance"? Har de sett på hva konkurrentene leverer av motor/effekt? Ford er jo den daffe modellen i dette selskapet.
#55
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq i media / Nyheter om Enyaq
lørdag 25. januar 2020, klokken 13:07
Noen andre biler enn Zoe som har 22 kW?
Får neppe mer enn 11 kW på Skodaen.
#56
Polestar 2 / Sv: Av-reservert Polestar 2
fredag 24. januar 2020, klokken 15:22
Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 21. januar 2020, klokken 17:06
Har du ikke telefon?

Har du et telefonnummer man kan ringe for å få kontakt med de?
Sliter selv med null svar på skriftlige henvendelser om kansellering...
#57
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq i media / Nyheter om Enyaq
tirsdag 21. januar 2020, klokken 10:41
Reservering er jo helt OK. Hvis det derimot blir kontraktskriving i april (som det står over) så skriver man kontrakt på en bil man hverken har sittet i eller kjørt, for levering om ett års tid? Det er ikke greit i mine øyne, med mindre man har en kostnadsfri utvei ut av kontrakten skulle man ikke være fornøyd med produktet når man endelig får testet det, det innføres MVA i mellomtiden etc.
#58
Polestar 2 / Sv: Noen som var på Polestarshow 16/1?
fredag 17. januar 2020, klokken 16:54
Hva skal du vite vekten for? Er det nøye om den er 1880 kg, 1945 kg eller xxxx kg?
Hva skal du med Cw? Sammenligne med andre biler? Hvorfor? Det er mye annet (blant annet drivlinje) som styrer forbruk. Ren luftmotstand er bare en av faktorene.
#59
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 observert på Dal utenfor Oslo.
tirsdag 14. januar 2020, klokken 14:53
Står de ikke på en 50kW lader da? Ikke bilen som begrenser da antakelig.
Fra videoen ser vi at den har ladet 28.8 kWh på 39 minutter, dvs gjennomsnittlig ladehastighet på 44.3 kW. Er vel ganske normalt det på en 50 kW lader?
#60
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq i media / Nyheter om Enyaq
mandag 13. januar 2020, klokken 15:29
Men konseptbilen fra Skoda som er lik Audi sin bil er ikke den Skoda leverer først. Skoda skal levere en "firkantet" SUV først, og den vil da formodentlig få dårligere rekkevidde pga form.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA