Sitat fra: geear på søndag 16. august 2020, klokken 09:08
Under 1000 slipper helt unna, men Ferrari er godt over det, så noe må de gjøre.
Nederst: https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en
Takk for korrigering!
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: geear på søndag 16. august 2020, klokken 09:08
Under 1000 slipper helt unna, men Ferrari er godt over det, så noe må de gjøre.
Nederst: https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 14. august 2020, klokken 21:12Sitat fra: z4rd på fredag 14. august 2020, klokken 20:56
Også, kan man legge til de andre kvartalene i tillegg - bare for å sprite det litt opp.
Så var det inntekter fra megapack og powerpack, powerwall + solar panel og tiles og insurance, og ikke minst all den dataen som de samler inn om sine brukere og omgivelser... sistnevnte er verdt $$$ og som bare vil øke.
Dette er før Tesla har solgt ett eneste kjøretøy.
Hmmmm....de 428 millionene USD er penger de får fra andre bilfabrikanter som forurenser for mye. Så sånn sett er det vanlige driftsresultatet til Tesla så mye mindre enn hva overskuddet viser. Blir jo spennende å se hvor mange produsenter som må alliere seg med Tesla for å få ok utslipp om et par år. Kanskje bare Ferrari? Og hvor mange andre rene elbilselskaper som kan kjempe om de samme pengene, som BYD, Xpeng og Rivian osv. Spennende tider er det uansett. Tesla har endret verden.
https://www.caranddriver.com/news/a32346670/other-automakers-paid-tesla-record-354-million/
Sitat fra: Larsebass på onsdag 12. august 2020, klokken 13:14
For å være helt ærlig tror jeg dette blir en liten blipp opp og så ned. De fleste småaksjonærer nå som driver kursene bruker apper hvor man kan eie deler av en aksje. De kjøper ikke 10 aksjer, de kjøper bare en uviss andel i Tesla for en gitt sum som gjerne er mindre enn prisen på en aksje.
Som aksjonær vil jeg gjerne bli motbevist, men ikke særlig optimist av dette. :-)
Personlig tror jeg langt mer på tiltak av sentralbanken og helikopterpenger, i tillegg til en stabilisering mot Kina.
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 23. juli 2020, klokken 10:21
Rapporten var grei nok. Kopi: Tesla TSLA, +1.52% said it earned $104 million, or 50 cents a share, in the quarter, contrasting with a loss of $408 million, or $2.31 a share, in the year-ago quarter.
Men hva betyr Mexico valget ift aksjekursen? Er det et stikk til Donald Trump?
Lenke og bilde under:
https://www.marketwatch.com/story/tesla-reports-surprise-q2-profit-2020-07-22
Om temaet Mexico: Kopi:
The call veered on sedate, for Tesla standards, with Musk issuing calls for "revolutionary actuaries" to further develop Tesla's insurance product; urging more mining companies to mine for nickel, used in batteries; and announcing the Austin, Texas, area as the site of Tesla's future second U.S. car-making factory.
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 22. juli 2020, klokken 20:05
Det blir svært interessant å se hvordan markedet reagerer nå. Uansett om det blir overskudd eller ikke i Q2.
Har fondene posisjonert seg for at Tesla blir inkludert i S&P 500, slik at det blir liten effekt? Eller kommer det en topp? Og i så fall hvor stor blir den toppen? Og vil den holde seg i disse turbulente tidene?
På samme måte om det skulle bli et (uventet) negativt resultat. Hvor mye og hvor lenge?
Har tatt en liten posisjon for å se hva svingningene utgjør i kroner fratrukket kurtasje og vekslingskurs. Dollar faller jo også nå (9.10kr i dag), så det spiller også inn for korttidsinnvesteringer.
Er litt lei av å sitte på gjerdet.
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 22. juli 2020, klokken 19:47Sitat fra: Larsebass på onsdag 22. juli 2020, klokken 18:12Selv om du får 3x stigningen kan vel ikke det bli så mange kroner på et så lite beløp.
Og takket være bruksanvisning herfra har jeg satset hele 2000kr på en bull x3. :-)
Er dette bare en test?