PM sendt.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: PalEngh på søndag 26. mai 2019, klokken 18:34
Norske @easee har klart å kombinere Teslalading med andre bilmerker i en ladestasjon. Det virker veldig fornuftig for meg :-)
https://www.facebook.com/easeenorway/posts/2323970047887610
Sitat fra: Orbit på fredag 24. mai 2019, klokken 10:55Takk for svar!
(...)
Ja, men bare mellom full og halv fart ("Redusert" i bilens meny)
Sitat fra: gr på torsdag 23. mai 2019, klokken 10:50
16,5kW, som X og S har, er én ombordlader med tre delladere på 5,5kW. Model 3 har én ombordlader med tre delladere på 3,6kW.
Med 32A på fellesleder (L3), så trekker du 18,5A på L1 og L2, og kan derfor sette opp en ladeboks til på L1 og L2 med 13A, f.eks., men skal du følge forskriftene så skal det være separat kurs for hver ladeboks, så da bør det egentlig være en 1-fas 16A sikring og jfb type B på L1 og L2 for ladeboks nummer to, og ladeboks konfigurert til 13A. Er ikke elektriker selv, men det ville ikke forundre meg om elektriker kan riske seg bort fra egen separat kurs på en hjemmeladeløsning, om eier er villig til å ta sjansen på at begge boksene går ned dersom sikringen går.
Sitat fra: Griffel på torsdag 23. juni 2016, klokken 19:54
(...)
Om du har en Golf og en Tesla får du utnyttet en 3x230V kurs optimal om du kobler slik:
L1, L2 og L3 er betegnelsene på ledere l1,l2,l3 og N er betegnelse på klemmene i boksen.
Tesla kontakten L1-l1, L2-l2, L3-N teslaboksen settes til 32A. Golf kontakten L1-l1, L2-N denne settes til 16A.
Når Tesla lader alene blir strømmene L1=18A, L2=18A, L3=32A. (8,4kW)
Når Golfen kobles til samtidig og trekker 16A bør strømmen bli felles L1=L2=30A L3=32A. (Tesla 8,4kW Golf 3,6kW)
Om en måler i Tesla kontakten L1=L2=18A, L3=32A
om en måler i Golf kontakten L1=L2=16A.
Så lenge du har disse to bilene skjer det som du ser ingen lastdeling tilsammen utnytter de kursen nermest optimalt.
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 09. mars 2019, klokken 10:27
Uten dobbeltlader trekker Teslaen 28A på en faseleder og 16A på de to andre.
Sitat fra: Cral på lørdag 12. januar 2019, klokken 17:45
Da har jeg spurt.
Svaret er som dere ser i bildevedlegget.
Men dette gjelder da ved bruk av easee laderstasjon, på et Tibber strømabbonement. Jeg har også spurt om tillattelse og fått dette, til å poste screenshot av e-post.
Sitat fra: CaZpaH på søndag 05. august 2018, klokken 16:38
Lurer på råd om hvordan å fornye fargen i den sorte plasten som går rundt hele bunnen av bilen og hjulbuer.
Har forsøkt med turtlewax sin bumpershine som var rett og slett noe drit da det så fint ut frem til neste regnskur eller neste bilvask.
Fikk tips om polishangel black bond, men syns den var veldig dyr. Har noen erfaringer rundt dette produktet? Eller om noen har noen andre råd til produkter? Lurer på å kanskje teste ut polishangel da den skal være ganske drøy i bruk.
Sitat fra: viffer på onsdag 11. april 2018, klokken 10:32
..og der gikk renta opp med med 0,25%
Boliglånet er uforandret. Noen som kan forklare, da renta skulle følge alle andre lån hos DNB?