6 + 6 mil på motorvei med 60Ah vil ikke gå alle dager. Dersom man følger trailer på motorvei i 85-95km/t går det lett på sommeren, men ikke alltid på vinteren. Ifølge appen til BMW (og de som velger å dele data anonymt) var lengste kjørelengde noensinne i snitt, uten stopp/lading, på rett over 12 mil. I appen får man altså opp sin egen lengste tur uten lading og gjennomsnittet til lengste tur blant andre brukere.
Jeg klarte på det meste rundt 13-14 mil med kun motorveikjøring og da lå jeg etter trailer (altså lavere enn fartsgrense på 110/100) på halve turen, mens resten lå jeg i fartsgrense på sommeren. Brukte ofte trailere for å begrense farten og for å ikke være en ensom sinke den gang jeg hadde i3. Ved motorveikjøring 100/110 i fartsgrense +10% (ifølge speedometervisning) kan man regne med ca 8-10 mil på sommeren. På vinteren fikk jeg aldri testet rekkevidde med flere turer samme vei så der skal jeg ikke uttale meg bombastisk, men regn med noe kortere rekkevidde dersom bilen/batteriet står varmt og mye kortertere dersom bilen/batteriet står kaldt
6 mil på motorvei, 8 timers pause utendørs uten lading, deretter 6 mil på motorvei kan man bare glemme på vinteren med 1. gen leaf/egolf/i3/soul. Må nok opp på 2. gen som feks i3 94Ah for å klare det og selv den har nok vanskelig for å klare det på de vinterdagene med saltslaps/snø og minusgrader, stående utendørs i 8 timer, dersom man ikke er tilpasningsdyktig (hastighet / komfort / møter opp før 8 for å få ladeplass / prater med de andre med ladeplass på jobben om å bytte ved lunsj osv).
Jeg klarte på det meste rundt 13-14 mil med kun motorveikjøring og da lå jeg etter trailer (altså lavere enn fartsgrense på 110/100) på halve turen, mens resten lå jeg i fartsgrense på sommeren. Brukte ofte trailere for å begrense farten og for å ikke være en ensom sinke den gang jeg hadde i3. Ved motorveikjøring 100/110 i fartsgrense +10% (ifølge speedometervisning) kan man regne med ca 8-10 mil på sommeren. På vinteren fikk jeg aldri testet rekkevidde med flere turer samme vei så der skal jeg ikke uttale meg bombastisk, men regn med noe kortere rekkevidde dersom bilen/batteriet står varmt og mye kortertere dersom bilen/batteriet står kaldt
6 mil på motorvei, 8 timers pause utendørs uten lading, deretter 6 mil på motorvei kan man bare glemme på vinteren med 1. gen leaf/egolf/i3/soul. Må nok opp på 2. gen som feks i3 94Ah for å klare det og selv den har nok vanskelig for å klare det på de vinterdagene med saltslaps/snø og minusgrader, stående utendørs i 8 timer, dersom man ikke er tilpasningsdyktig (hastighet / komfort / møter opp før 8 for å få ladeplass / prater med de andre med ladeplass på jobben om å bytte ved lunsj osv).