Selv jeg som bestilte med en gang bilen var lansert (altså fra tidlig kønummer), fikk rabatt uten å spørre! Med topputstyrt bil (så og si alt det gikk an å velge) fikk jeg ca 20' i rabatt og den gang kom da bil inkl vinterhjul (originale kostet da 22') og levering på ca 750'. Regner med Mercedes har høyere enn 20-30' i rabatt idag hvis du speccer en bil til 750'.
EQC er veldig mye bil for pengene hvis man ser på premiumtrioen etron/i-pace/eqc (model x er større og en god del dyrere). Veldig komfortabel, premium og god støydemping, men kanskje litt lite engasjerende kjøreegenskaper (se bort ifra at jeg nå kjører en Ampera, er vel kun i-miev eller zoe som er traustere enn den ).
Anbefaler deg å prøve bilene du lister for å få enda bedre sammenligningsgrunnlag (relativt vanskelig å få prøvd Polestar enda), for du har allerede kommet med gode pro/con. Etron og EQC er helt sikkert mulig å låne et døgn eller tre også, slik at du kan få testet hurtiglading og rekkevidde/forbruk på dine veier/henger/til hytta osv.
EQC er veldig mye bil for pengene hvis man ser på premiumtrioen etron/i-pace/eqc (model x er større og en god del dyrere). Veldig komfortabel, premium og god støydemping, men kanskje litt lite engasjerende kjøreegenskaper (se bort ifra at jeg nå kjører en Ampera, er vel kun i-miev eller zoe som er traustere enn den ).
Anbefaler deg å prøve bilene du lister for å få enda bedre sammenligningsgrunnlag (relativt vanskelig å få prøvd Polestar enda), for du har allerede kommet med gode pro/con. Etron og EQC er helt sikkert mulig å låne et døgn eller tre også, slik at du kan få testet hurtiglading og rekkevidde/forbruk på dine veier/henger/til hytta osv.