Kan quote meg selv fra 04 juni i P7 delen av Xpeng forumet:
Er redd prisen på 4x4 kan bli høy hvis importøren tar like mye påslag i Norge som på G3 (toppversjonen koster 263' i Kina og 419' i Norge). Med samme prosentpåslaget vil toppversjonen P7 med 4x4 (koster 467' i Kina) ende på ca 750' i Norge.
NB: I prislisten til P7 står det nevnt at prisen er før insentiver, mens det i prislisten til G3 er salgsprisen (sannsynligvis etter insentiver) og jeg har lite kunnskap om kinesiske elbilintensiver. Regnestykket over er derfor basert på hva G3 koster i Kina vs Norge uten å ta hensyn til de insentiver som evt finnes i Kina.
P7 prisen er altså estimert kun på bakgrunn av G3 prisen uten å ta hensyn til insentiver, før Teslabjørn og norske aviser fikk prøve bilen og fikk en estimert pris på rundt model 3 performance (altså rundt 555').
Hvis 60' er insentiver vil det si at den prises til 263+60= 323 i kina før insentiver (04 juni valutakurs) og ny norsk pris er 380, legger de "bare" på 60'. De som er interessert i å kjøpe G3 kan gjerne lese seg opp på kinesiske elbilinsentiver og regne med dagens kurs da det finnes en god del forbehold i min tekst fra 04 juni og Tjafsarens innlegg med ca 60' fra hukommelsen.
Er redd prisen på 4x4 kan bli høy hvis importøren tar like mye påslag i Norge som på G3 (toppversjonen koster 263' i Kina og 419' i Norge). Med samme prosentpåslaget vil toppversjonen P7 med 4x4 (koster 467' i Kina) ende på ca 750' i Norge.
NB: I prislisten til P7 står det nevnt at prisen er før insentiver, mens det i prislisten til G3 er salgsprisen (sannsynligvis etter insentiver) og jeg har lite kunnskap om kinesiske elbilintensiver. Regnestykket over er derfor basert på hva G3 koster i Kina vs Norge uten å ta hensyn til de insentiver som evt finnes i Kina.
P7 prisen er altså estimert kun på bakgrunn av G3 prisen uten å ta hensyn til insentiver, før Teslabjørn og norske aviser fikk prøve bilen og fikk en estimert pris på rundt model 3 performance (altså rundt 555').
Hvis 60' er insentiver vil det si at den prises til 263+60= 323 i kina før insentiver (04 juni valutakurs) og ny norsk pris er 380, legger de "bare" på 60'. De som er interessert i å kjøpe G3 kan gjerne lese seg opp på kinesiske elbilinsentiver og regne med dagens kurs da det finnes en god del forbehold i min tekst fra 04 juni og Tjafsarens innlegg med ca 60' fra hukommelsen.