Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Arthur Morgan

#31
Sitat fra: Øysteinen på søndag 17. mars 2019, klokken 09:11
Kona har sunket mye i pris på bruktmarkedet, så du får jo nå svært lite brukte Kona til en brøkdel over prisen på ny.


Da har jeg kansellert kontrakten, satser heller på nye soul, da jeg var så heldig og fikk et lavt kø nummer. Nye soul får app også som er kjekt og ha.
#32
Sitat fra: pekle på søndag 17. mars 2019, klokken 15:48
Sitat fra: SKYNET på søndag 17. mars 2019, klokken 08:40
Sitat fra: pekle på fredag 15. mars 2019, klokken 21:58
Litt annen type støy; syns vel at det er vel mye ulyder fra interiøret ved kjøring på typisk hardpakkede snøveier. Har sikkert en del å gjøre med det ganske faste oppsettet. Ikke fra et spesielt sted heller, men litt rundt omkring i kupeen. Har kjørt Lexus de siste 12 årene, så ikke helt vant til denslags.

Ellers er den veldig fin på snø, men ettersom den er så lettkontrollert så hadde det vært kult med en innstilling som tillot litt bredere slipp (uten at det blir trackmode)


Hvis du setter den i sportmodus vil vel tc ikke være så streng muligens?
Glemte og teste det når jeg prøvekjørte bilen, skru av alt som heter hjelpemidler på bilen, da kan man virkelig kose seg på en isbane feks!
Det tror jeg hadde vært fantastisk morro med en så rask bil med awd!
Jeg var så dum at jeg kjøpte LR, ikke Performance, så har ikke funnet noen slike innstillinger på min :D Men LR er også ganske tailhappy, så hadde vært knall med noen flere grader kontrollert slipp (som valgfri innstilling) Men moro lell. Kan faktisk tenke meg at nye kjøpere som er vant til grevlinger med 205-dim kan syns det blir litt mye logring på løst snøføre.

Men tilbake til trådens tema: har kjørt en del på/i løs nysnø i helga, selv da er det noe romling i bilen - tyder kanskje på at det er like mye resonanslyd som direkte lyd fra R3 som oppleves.


Hahaha ;)
Morro har du uansett tenker jeg:) skikkelig morro hadde jeg det, kjørte oppover et dalføre i Hallingdal,
Det skal Tesla ha,  awd systemet oppfører seg meget godt!  Jeg skal prøvekjøre bilen på en isbane en dag, hvis Tesla har en slik isbane event en gang hadde jeg storkost meg med en TM3! Drømmen er og teste bilen på Rudskogen!
#33
Sitat fra: pekle på fredag 15. mars 2019, klokken 21:58
Litt annen type støy; syns vel at det er vel mye ulyder fra interiøret ved kjøring på typisk hardpakkede snøveier. Har sikkert en del å gjøre med det ganske faste oppsettet. Ikke fra et spesielt sted heller, men litt rundt omkring i kupeen. Har kjørt Lexus de siste 12 årene, så ikke helt vant til denslags.

Ellers er den veldig fin på snø, men ettersom den er så lettkontrollert så hadde det vært kult med en innstilling som tillot litt bredere slipp (uten at det blir trackmode)


Hvis du setter den i sportmodus vil vel tc ikke være så streng muligens?
Glemte og teste det når jeg prøvekjørte bilen, skru av alt som heter hjelpemidler på bilen, da kan man virkelig kose seg på en isbane feks!
Det tror jeg hadde vært fantastisk morro med en så rask bil med awd!
#34
Sitat fra: eraser på lørdag 16. mars 2019, klokken 02:52
Min oppfatning er at denne tråden er startet av troll, men hvordan sammenligner man faktisk denne støyen vs ice biler? Har forstått at oppfatning av støy når man kommer fra ice er at det er litt "lureri for hjernen"?



Lev med den oppfatningen du «new member»

#35
Hei. Jeg har bestilt kona ev. Signere kontrakt måtte man hvis man skulle ha bil. Nå registrerer jeg situasjonen sånn at man kan få andre LR elbiler til mye kortere tid. Feks TM3, dem leverer bil på underkant av 1 måned, hvis man kan være litt flexibel på fargevalg osv, 2-3 måneder hvis man vil velge det man virkelig vil ha. Det er ikke noe annet en meget imponerende av Tesla. 


Det kommer nå flere LR elbiler fra forskjelige merker,  har en mistanke om at jeg kan få de før kona, forespeilet levering november 19,
med
kønummer 75XX

jeg var også så heldig og fikk et lavt kønummer på nye soul,  det jeg lurer på da er om tiden er inne for og kansellere kona kontrakten? Noen her inne som har samme tanker som meg om det?


#36
Sitat fra: Zuexi på onsdag 13. mars 2019, klokken 02:16
Kompensere for hva da?
Det folk har bestilt til nå er Limted Edition. Den kan ikke bestilles lenger.
Nå har de åpnet opp for at man kan spec'e sin egen bil og utstyrsgruppe. Derav enten billigere eller dyrere bil - uansett mener jeg bilen er priset noe for høyt i forhold til sine konkurrenter - forskjellen er at Nissan har vist vilje til å levere biler innen rimelighetens tid.


Ok. Det visste jeg ikke, vet du om man får mere utsyr på bilen sin nå rimeligere en før? Jeg hadde den «gamle» utsyrlista på nye leaf 60 lagret på PDF, men ser ut til og ha slettet den,
#37
Nye leaf med lang rekkevide blir 30-40 tusen biligere.
Det måtte komme, da prisen før var altfor dyr, i henhold til min og mange andre sin mening.

Det store spørsmålet nå er om folk som allerede har bestilt ny leaf før Nissan bestemte seg for og senke prisene blir kompensert for dette i form av rabatt eller lignende? Dere som allerede har bestilt, har dere hørt med Nissan?
Hva står i kontakten deres om akkurat dette?

https://www.dinside.no/motor/ny-leaf-med-lang-rekkevidde-blir-billigere/70858511
#38
Tesla bjørn har testa støynivået i TM3 i sin vanlige test der han tester og samenligner støynivået kupeen på elbiler med hjelp av en Db måler.


Tesla må virkelig forbedre lyddempingen i Model 3.
Det finnes ingen unnskyldning for at den har høyere støynivå enn en VW Golf eller Kia Niro. Spesielt for den premium prisen man må betale.
Hvis ser på tabellen  at selv en stor  vw e-Crafter er roligere, er det skremmende og tenke på.

E-Golf, kona, og feks niro har ikke 19''/20'' felger.
Men modell 3 er nå på samme støy nivå som små og billige A-segment bybiler som Fiat 500 og VW Up .. Igjen, ingen unnskyldning ..



https://m.youtube.com/watch?v=4TmxoYcQp6Q




#39
Sitat fra: Vesel på mandag 04. mars 2019, klokken 22:25
Sitat fra: SKYNET på mandag 04. mars 2019, klokken 22:18
Jo jeg tror personlig de vil slite med og selge tm3, når model y kommer,
Jeg er ikke 60+ Jeg er  185 cm i høyde og 35 år slank liker absolutt ikke model 3 sine seter, ioniq derimot finner jeg veldig god og sitte i. Både foran og bak. Man må ikke streve seg på samme måte ut og inn av bilen.
Jeg er enig i at Model 3 er litt mer strevsom å tre inn og ut av enn Ioniq, e-Golf, Leaf m.m., men for meg, og sikkert mange andre også, gjør det absolutt ingenting. Snarere gir det bilen et mer sportslig preg, ikke minst det at den er så lav. Middels høye biler som de jeg nevnte går det 13 av på dusinet. Model 3 som elektrisk sportssedan er derimot mer unik og fyller et tomrom i markedet.

Skjønner. Ja det er jeg enig i. Bilen er jo knall, og du får en «reindyrka» sportsbil som drar fra det meste av meget raske bmw, Mercedes, Audi osv.
Det gir nok stort glis på sjåføren. Gjorde det på
meg hverfall
#40
Sitat fra: Vesel på mandag 04. mars 2019, klokken 22:13
Model 3 blir da ikke noen nisjebil bare fordi Y kommer. Tesla er ikke Subaru, og tiltrekker seg gjerne kjøpere som er opptatt av andre ting enn at bilen bare skal et være praktisk fremkomstmiddel. Som kjøreegenskaper, sportslighet og stil. Model 3 er som skapt for motorveien. Det kan neppe sies
bilen din du idealiserer, som er bedre tilpasset kjerreveier. For all del, for mange er SUV med sin praktiske bagasjeluke, høye sittestilling og høye bakkeklaring absolutt best, og det er flott. Vi som ikke er 60+ eller nærmest kjører offroad med kajakk og terrengsykkel på taket på vei til hytta da, ser gjerne etter noe annet i en bil.


Jo jeg tror personlig de vil slite med og selge tm3, når model y kommer,
Jeg er ikke 60+ Jeg er  185 cm i høyde og 35 år slank liker absolutt ikke model 3 sine seter, ioniq derimot finner jeg veldig god og sitte i. Både foran og bak. Man må ikke streve seg på samme måte ut og inn av bilen.
Model y, kan være en bil som jeg også kan tenke meg, bare prisen blir riktig, og dem får orden på vente tider service ved reklamasjon ved feil på bilene.
#41
Sitat fra: pekle på mandag 04. mars 2019, klokken 21:39
Fascinerende at Tesla har valgt å lage en uønsket bil før den mange forumeksperter (langt fra bare skynet) mener er den alle egentlig vil ha. Elon Ron Hubbard må ha misforstått noe.

Tesla har absolutt ikke laget en uønsket bil, model 3 har solgt bra i usa, mye hjulpet av skattefradrag, og at bilen er et Amerikansk bilmerke har mye og si der nede, Nå er det slutt på skattefradrag hos dem, og nyheter jeg leser viser at Tesla nå sitter med mange usolgte model 3 i Usa.
#42
Etter at Tesla har levert Model 3 kommer Model Y. Det blir en crossover eller liten SUV bygget på samme plattform som Model 3.
Den blir bare 10 prosent dyrere enn Model 3,

Noen som vet om elon da mener prisen på «billig utgaven»
som skal koste fra 300 k? Eller er det prisen som er nå for øyeblikket han mener,
LR utgaven som koster langt over 400 k?

Hvis det første stemmer så må jeg revurdere mine sterke antagelser på at Tesla er konkurs innen 2020, Da jeg tror lave sedan model 3 kommer bare til og bli en liten nisje av kunder som vil ha da model y kommer. Tror bilen ikke vil bli solgt/produsert noe mer da,
Model 3 har solgt bra i Usa, mye hjulpet av skattefradrag som amerikanere får,
+ at bilen er amerikansk, nå er det slutt på skattefradrag for amerikanere på det, og har lest at Tesla må dumpe prisene eller risikere at dem ikke får solgt elbiler lenger, leste også en artikkel for noen dager siden at Tesla sitter på med mange usolgte tm3.

De fleste ønsker jo i dag en elbil som er litt mere praktisk som feks e-golf, leaf,

De er egenlig perfekte kompaktbiler i mine øyne, og ikke så stor forskjell på kona, niro, som er crossovere, eneste at man sitter  litt høyere osv men ikke noe og snakke om,

Men så prøvde jeg lave tm3 sedan og den ikke «god» og gå inn og ut av,

baksetene var også veldig ubehagelige og sitte i fordi beina var så lavt ned på gulvet,

med så lav bakkeklaring av model 3, så var den en også meget upraktisk vinterbil på vei til halvbrøytete vinterveier,
(ja bare noen ekstra cm bakkeklaring hjelper faktisk utrolig mye.
E-golf-leaf osv er perfekt eksempler på at noen cm hjelper mye,

Model 3 er fin på motorveien og fine veier, men på vei opp til hytta eller litt ubrøyta veier har den ingen tid og gjøre. 
Bonuset
er også en veldig energi energieffektiv bil. Den slår dog ikke Ioiniq, den er den alle beste og  effektive i klassen, som Tesla bjørn sier. Og for hva man får  prisen av ioniq er den nesten uslåelig,  man får masse ting man ikke får i model 3,

man sitter MYE bedre i setene foran, baksetene er kjempe gode for voksne.

TMY høres derfor meget spennende ut. Dette kan redde Tesla (bare min mening) da model y er en sårt trengt bil for dem. Da Tesla har vært veldig nærme og er ennå ganske nærme konkursen rand i følge spekulatorer i finansmarkedet med lengre økonomiutdannelse en undertegnede.
#44
Jaja, da skjedde dette igjen, samme tragiske opplegget, jeg snakket med sjefen, spurte han om lunsj tidligere en vanlig, mot at jeg jobba litt overtid, og satt  meg foran jobb PCen og mobilen, for og bestille/reservere bil kl 12.00 på salget, Men neida, server tryner, dette som skjedde  var bare helt tragisk,
Samme latterlige som forrige gang dette ja. Til slutt kom jeg gjennom etter mange timer, Hva endte dere på av kønummer? Dere som faktisk kom gjenom og satt klare som meg?
#45
Sitat fra: TB på mandag 04. mars 2019, klokken 12:05
Ser slik ut... The service is unavailable.


Helt latterlig ! Her sitter jeg klar !
Noen som har kommet videre ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA