Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Arthur Morgan

Sider: [1] 2 3 ... 14
1
Nissan / Sv: Brukt Nissan Leaf kjøp
« på: ſøndag 21. Februar 2021, klokken 21:45 »
Hva var km stand på bilen når du bytta hjullager, ikke uvanlig at slikt byttes når bilen runder 200.000 km mye før det vil jeg si er mindre vanlig

2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Service og oppdatering
« på: ſøndag 31. Januar 2021, klokken 02:12 »
Prisen på service ser ut til være den samme over alt, det kan tyde på et prissamarbeid innen Nissan konsernet. Hvilket jeg trodde var ulovlig?
Straffen for å ikke foreta service er trussel om å fjerne deler av nybilgarantien. Så det er bare bøye seg i støvet og betale for skifte av kupefilter og lite annet...........


Det man kan gjøre er å skifte pollenfilter og kupe filter selv og det man kan skifte selv, så si i fra til verksted at dem skal trekke fra det på service, sparer litt der. Men det aller beste er og kjøre service på et uavhengig frittstående verksted med kompentanse på elbiler. Halve prisen glatt. Nybilgaranti består. Jeg tror færre og færre folk er opptatt av den biten på at bilen MÅ på merkeverksted for og opprettholde annenhåndsverdi osv.
det er mitt inntrykk hverfall etter noe efaring med kjøp og salg av nye biler

3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Service og oppdatering
« på: ſøndag 31. Januar 2021, klokken 02:08 »
Prisen på service ser ut til være den samme over alt, det kan tyde på et prissamarbeid innen Nissan konsernet. Hvilket jeg trodde var ulovlig?
Straffen for å ikke foreta service er trussel om å fjerne deler av nybilgarantien. Så det er bare bøye seg i støvet og betale for skifte av kupefilter og lite annet...........


Det man kan gjøre er og skifte pollenfilter og kupe filter selv, så si i fra til verksted at dem skal trekke fra det på service, sparer litt der. Men det aller beste er og kjører service på et uavhengig frittstående verksted med kompentanse på elbiler. Halve prisen glatt. Nybilgaranti består. Jeg tror færre og færre folk er opptatt av den biten på at bilen MÅ på merkeverksted for og opprettholde annenhåndsverdi osv.

4
Alt det andre / Sv: Helsepersonell eksosforgiftet
« på: ſøndag 25. Oktober 2020, klokken 22:56 »

Teststasjonen på Spelhaugen må i dag stenges på grunn av kullosforgiftning hos ansatte.

– Du kjenner det er godt med eksos her når det står 200–300 biler i kø her, sier Arnfinn.[/quote]
[/quote]


Problemet ligger også i at folk generelt ikke respekterer tomgangskjørings regler. Unødvendig tomgangskjøring er ikke lov og noe svineri.

5
Kia Soul EV / Sv: Skrevet kontrakt på E-Soul?
« på: Fredag 06. ſeptember 2019, klokken 00:25 »
Da har de gitt tilbud til og med reservasjonsnummer 400. Jeg sjekket hvordan kønummeret mitt har endret seg siden reservasjonen min, og det har gått ned med ca. 270 - som da er et estimat på hvor mange kundebiler de har levert ut hittil i år. Ikke særlig mange altså... Det tyder også på at ca 30% av de som får tilbud velger å takke nei.

Jeg er blant de usikre om jeg får tilbudet nå... synes ting tyder på at VW/Skoda-modellene kommer til å bidra til et nytt prisbilde over nyttår... og at Soul'en da fremstår som litt dyr...


Det kan jeg forstå, jeg fikk tilbud fra kia om bil og kontraktskriving.
For et par dager siden.
Jeg  var «heldig» i reservasjonstullet som foregikk og fikk reservert.

Når jeg ble kontaktet om kontraktskriving takket jeg pent nei og gikk inn på kia og kansellerte og fikk pengene tilbake.
jeg valgte og kansellere fordi jeg synes prisen var alt for dyr., og ble skuffet da kia valgte seg bort fra hengefeste.

TM3 har snudd helt opp ned på markedet og tiden man kunne  «flippe»
tidlig reservert
Elbil  er forbi for lengst. + at Ola og Kari Nordmann
virker litt mer reservert angående kjøp av elbil, da tendenser i markedet viser at elbil salget har falt noe, mulig at de som har sittet på gjerdet
angående kjøp av elbiler har blitt enda mer skeptisk i og med at nå vanlige elbil-lister betale litt  bompenger, ikke sikkert det stemmer men...

6
har du fått dette i en e-post SKYNET?


Ja det har jeg

7
Har ingen slik mail i min innboks fra Hyundai ihvertfall. Har mange andre mailer fra dem derimot. Tok ut bilen i August.

De som referer til rekkevidde er en fra mai 2018: "etter den strenge nye EU-syklusen WLTP er på tett oppunder 50 mil"

og en fra mars 2018: "Med en svært lang rekkevidde på 482 kilometer (WLTP)"

og en fra februar 2018: "Vi kan ellers avsløre en foreløpig estimert rekkevidde på hele 470 kilometer etter den nye strenge WLTP-syklusen"


For Hyundai Kona oppgis rekkevidden å nedjusteres med 33 kilometer, fra 482 til 449 kilometer.

Vi har besluttet kun å tilby KONA electric med den største batteripakken og motoren i Norge. Med en svært lang rekkevidde på 482 kilometer (WLTP), kraftig elmotor på 204 hk og et stort litium-ion polymerbatteri på 64 kWt bringer KONA electric en helt ny generasjon av fullelektrisk mobilitet til kundene. Med en meget avansert drivlinje, et raffinert chassis og solide crossover-egenskaper byr KONA electric på det norske kunder ønsker – krysningen mellom elbil med lang rekkevidde og SUV.

8
Sendte e-post til Mobile Kjeller om kansellering med grunnlag i rekkevidde. Nå er vel de inne her å leser de også, men kan være greit å få ett svar på hvordan de stiller seg til det. Det bør jo være Hyundai som da må dekke eventuelle kostnader. Tenker også ta det med forbrukerrådet hvis de sier nei, så har jeg ihvertfall gjort det jeg kan for å komme ut av en kontrakt jeg ikke lengre ønsker.

Fikk du kommet deg ut av kontrakten ?

9

Du fikk hevet kontrakten uten kostnad?
Hva brukte du evt som grunn?


Hadde i kontrakten at jeg kunne trekke meg uten kostnad.
Hvis dem er lite vilig til og la deg gå fra kontrakten, så kan du bare bruke at kona måtte endre rekkevidden sin i henhold til wltp.

10
Er i samme båt. Fikk lavt kønr på kia soul og sendte mail til mobile med ønske om å heve kontrakten for 12 dager siden. Har enda ikke fått svar. Føler det er representativt for kjøpet av Kona generelt. Lite svar å få, dårlig service hos mobile og lite forståelse for lang leveringstid.

Sent fra min F8331 via Tapatalk



Skjønner, nei det er akkurat det jeg tenker og, altfor lenge og vente, jeg håpte på at ventetiden skulle bli kortere, men ser dårlig ut, det som er mest plagsomt er at det kønummer systemet dems bare er tull, ettersom jeg ser og hører folk her inne får bilene sine før andre selv om dem var bak i køen,
Vet at grunnen er var fabrikken har bestemt seg for og produsere men still,
Se på tm3, dem spyr ut i store kvanta, men dårlig med kvalitetsikring da.

11
Får du raskere tilgang på en bil du har mer lyst på er vel resten ikke direkte rakettforkning? Flippetoget er forlengst gått heldigvis, så veien bør være kort til kansellering og ei ny bestilling hos noen andre som kan levere mye raskere. TM3 spys jo ut i et tilsynelatende uhåndterbart tempo kvalitetsikringsmessig. Men mange er heldige og får påstått feilfrie biler.



Helt enig, TM3 er ikke aktuell for meg, morsom og sprek bil, men lite praktisk i henhold til min foretrukne gå inn og ut av bilen på, bilen har utholdbardt støynivå, Laaaange ventetider ved service, osv osv, Men en bil som er morsom og kjøre er det ingen tvil om

12
Kona har sunket mye i pris på bruktmarkedet, så du får jo nå svært lite brukte Kona til en brøkdel over prisen på ny.


Da har jeg kansellert kontrakten, satser heller på nye soul, da jeg var så heldig og fikk et lavt kø nummer. Nye soul får app også som er kjekt og ha.

13
Litt annen type støy; syns vel at det er vel mye ulyder fra interiøret ved kjøring på typisk hardpakkede snøveier. Har sikkert en del å gjøre med det ganske faste oppsettet. Ikke fra et spesielt sted heller, men litt rundt omkring i kupeen. Har kjørt Lexus de siste 12 årene, så ikke helt vant til denslags.

Ellers er den veldig fin på snø, men ettersom den er så lettkontrollert så hadde det vært kult med en innstilling som tillot litt bredere slipp (uten at det blir trackmode)


Hvis du setter den i sportmodus vil vel tc ikke være så streng muligens?
Glemte og teste det når jeg prøvekjørte bilen, skru av alt som heter hjelpemidler på bilen, da kan man virkelig kose seg på en isbane feks!
Det tror jeg hadde vært fantastisk morro med en så rask bil med awd!
Jeg var så dum at jeg kjøpte LR, ikke Performance, så har ikke funnet noen slike innstillinger på min :D Men LR er også ganske tailhappy, så hadde vært knall med noen flere grader kontrollert slipp (som valgfri innstilling) Men moro lell. Kan faktisk tenke meg at nye kjøpere som er vant til grevlinger med 205-dim kan syns det blir litt mye logring på løst snøføre.

Men tilbake til trådens tema: har kjørt en del på/i løs nysnø i helga, selv da er det noe romling i bilen - tyder kanskje på at det er like mye resonanslyd som direkte lyd fra R3 som oppleves.


Hahaha ;)
Morro har du uansett tenker jeg:) skikkelig morro hadde jeg det, kjørte oppover et dalføre i Hallingdal,
Det skal Tesla ha,  awd systemet oppfører seg meget godt!  Jeg skal prøvekjøre bilen på en isbane en dag, hvis Tesla har en slik isbane event en gang hadde jeg storkost meg med en TM3! Drømmen er og teste bilen på Rudskogen!

14
Litt annen type støy; syns vel at det er vel mye ulyder fra interiøret ved kjøring på typisk hardpakkede snøveier. Har sikkert en del å gjøre med det ganske faste oppsettet. Ikke fra et spesielt sted heller, men litt rundt omkring i kupeen. Har kjørt Lexus de siste 12 årene, så ikke helt vant til denslags.

Ellers er den veldig fin på snø, men ettersom den er så lettkontrollert så hadde det vært kult med en innstilling som tillot litt bredere slipp (uten at det blir trackmode)


Hvis du setter den i sportmodus vil vel tc ikke være så streng muligens?
Glemte og teste det når jeg prøvekjørte bilen, skru av alt som heter hjelpemidler på bilen, da kan man virkelig kose seg på en isbane feks!
Det tror jeg hadde vært fantastisk morro med en så rask bil med awd!

15
Min oppfatning er at denne tråden er startet av troll, men hvordan sammenligner man faktisk denne støyen vs ice biler? Har forstått at oppfatning av støy når man kommer fra ice er at det er litt "lureri for hjernen"?



Lev med den oppfatningen du «new member»


Sider: [1] 2 3 ... 14