Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JFa

#91
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X - Dekk og felger
fredag 25. august 2017, klokken 13:04
Takker, min har oppgitt egenvekt i vognkort på 2458 kg så det stemmer så langt. Har sendt en forespørsel til SVV og bedt de verifisere vognkortet og forklare den høye bakaksellasten


Sent from my iPad using Tapatalk
#92
Model X 2014 - 2022 / Model X - Dekk og felger
torsdag 24. august 2017, klokken 23:35
Klipp fra manualen:
Oppgitt LI for dekkene i vognkortet ser ut til å kunne bli ganske tilfeldig, avhengig av hvilken hjuldimensjon en har hatt som utgangspunkt.
Har forespurt Tesla, men de kan/vil ikke fortelle meg hvilken last originalfelgene tåler.
Finner ikke tilsvarende data for 19".
Dekkene er ikke noe problem, Hakka R2 SUV har LI på 110.
Men felger finner jeg ikke, og jeg mistenker at heller ikke 19" Cyclone originalfelger tåler 1026 kg.
Kan X100 batteriet være 250 kg tyngere enn X90 batteriet med ekstravekten plassert bak, eller kan jeg ha fått vekten for P-utgaven med større/tyngere motor bak?
#93
Sitat fra: kongk på onsdag 23. august 2017, klokken 14:37
Hei!

Jeg har en Nissan ENV-200 Evalia, og tenkte å få en lader opp på veggen hjemme. Har ikke behov for voldsomme ladehastigheter (lader forholdsvis lite), men vil gjerne være skodd for fremtiden.

Kan noen anbefale et firma som gjør en god jobb, har grei pris og har ok kundebehandling? Jeg ta gjerne også i mot tips til lader.
Ringjord Elektro på Kvaløya monterte lader hos meg, anbefales. Ladepakke kjøpt sammen med Mercedes hos Teknisk Bureau. Salto lader, brukt i to år.
ENV-200 har 6kw 1-faselader, trenger en kurs på 16A eller 32A, avhengig av tilgjengelig strøm og ønske om ladefart. Kursen trenger B-vern, ofte billigere å kjøpe en ladestasjon med dette innebygd. ENV-200 har type 1 kontakt, andre biler har type 2 kontakt. For størst fleksibilitet, kjøp en ladestasjon uten fastmontert kabel.
#94
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X - Dekk og felger
tirsdag 22. august 2017, klokken 14:21
EK 42487
Lastindeks foran og bak er oppgitt til 102 / 106, men avhenger av hjuldimensjon det er tatt utgangspunkt i, den høye aksellasten bak antar jeg skyldes tilhengerfestet.
Eneste tallet på 19" Cyclone som kan minne om vekt, er "787 1  PWK"
#95
Model X 2014 - 2022 / Model X - Dekk og felger
mandag 21. august 2017, klokken 23:59
Min X 100D har oppgitt max aksellast bak = 2052 kg, dvs. 1026 kg per hjul. Det krever min. LI = 109. 19" Hakka R2 265/50 R19 har LI = 110, så det går greit, men hva med felgene? Hvor mye tåler Tesla orginale Cyclone felger som leveres med 19" vinterpakke? Finner ingen felger i markedet som tåler den lasten
#96
TMX Hjul, dekk og felg. / PH Turbin 2 20" på Model X
lørdag 19. august 2017, klokken 01:23
Hvilken maks aksellast bak er din X oppgitt med i vognkortet? Min er oppgitt med 2052 kg, dvs. 1026 kg per hjul. PH Turbin II er oppgitt til 955 kg, 71 kg for lite. Finner ingen oppgitt vekt på Tesla originalfelgene. Trodde styrken på felgene måtte klare maksimal godkjent aksellast?
#97
TMX Hjul, dekk og felg. / PH Turbin 2 20" på Model X
fredag 18. august 2017, klokken 09:26
Har en X 100D, maks aksellast bak er oppgitt til 2052 kg, dvs. 1026 kg per hjul. Krever da minimum LI 109, lik 1030 kg på dekkene. Sliter med å finne felger som klarer denne vekten. Noen som vet lasten på Teslas originale 19" cyclone felger som blir levert som vinterfelger med bilen? PH Turbin II ser jeg er oppgitt til 960 kg
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA