Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JFa

#76
TMX Hjul, dekk og felg. / Vinterdekk
torsdag 14. september 2017, klokken 23:53
Det står Slipstream, men fikk Cyclone.....
265/50/19 Hakka R2 SUV har rullemotstand A
255/50/19 har rullemotstand B, muligens litt stivere dekk?
#77
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: Vinterdekk
torsdag 14. september 2017, klokken 10:48
Sitat fra: nie på torsdag 14. september 2017, klokken 09:52
Dere som har hentet ut Model X i det siste.
Hvilke felger er det Tesla leverer til vinterdekkene (19") for tiden? Er det fortsatt Cyclone-felgene tilsvarende de som tidligere kunne bestilles til Model S?
Fikk Cyclone-felger i august


Sent from my iPad using Tapatalk
#78
Model S 2013 - 2022 / Førstegangs kjøper
tirsdag 12. september 2017, klokken 22:24
Sitat fra: jokke på tirsdag 12. september 2017, klokken 21:35
der står det bare "innkluderer 4 standard 19" felger med dekk montert"
kopi fra konfigurator

#79
Model S 2013 - 2022 / Sv: Førstegangs kjøper
tirsdag 12. september 2017, klokken 20:50
I konfiguratoren for X, der du velger vinterdekk
#80
Model S 2013 - 2022 / Sv: Førstegangs kjøper
tirsdag 12. september 2017, klokken 18:45
På nettsiden står det at vinterhjulene har Slipstream....
#81
Model S 2013 - 2022 / Førstegangs kjøper
tirsdag 12. september 2017, klokken 18:34
Jeg fikk Tesla`s Cyclone felger med Hakka R2 til X 100D
#82
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Leaf+ 2018 eller TM3?
fredag 08. september 2017, klokken 10:59
Lader med maks 43kW med Tesla Chademoadapter
#83
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: TMX Dekk og Felgpakke 20".
fredag 08. september 2017, klokken 08:59
Sitat fra: Luring på fredag 08. september 2017, klokken 07:09
Du kunne ikkje lagt ut svar på dette her da? Sladde over eventuelle navn?
Så kan vi skrive det ut og ha det med oss.
Eg finner iallefall ikkje noko om dette på nettet nokon plass.
LI 104 for vinterdekk tilsvarer 900 kg som tilsvarer en maks bakaksellast på 1800 kg. Dette tilsvarer igjen bakaksellasten ihht. Den Europeiske typegodkjennelsen e4*2007/46*0667
I Autosys for min X 100D står oppført typegodkjenningen 5348.073/2017, denne er utgangspunkt for vognkortet mitt, og angir en aksellast på 2052kg, som tilsvarer en LI på 109
#84
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: TMX Dekk og Felgpakke 20".
torsdag 07. september 2017, klokken 20:56
Hvilken modell X har du? Min 5-seter X 100D med krok har max bakaksellast på 2052 kg, dvs 1026 kg per hjul. Disse felgene blir for svake for min bil. Bakaksellasten varierer, min er 250 kg høyere enn andre utgaver. Ingen kan forklare meg hvorfor.
#85
Tesla / Sv: Hvorfor har ikke Tesla et eget onlinekart over superladerne?
torsdag 07. september 2017, klokken 19:12
Sitat fra: oto på torsdag 07. september 2017, klokken 19:02
Med fare for å ha oversett noe: Hvorfor har ikke Tesla et eget onlinekart over alle superladerne? Jeg har ikke fått Tesla selv ennå, og jeg vet systemet for ruting/ladested/ladetid når man sitter i Teslaen og er/skal på tur er sinnrikt og bra. Men det virker jo nyttig å kunne sofa/toalettplanlegge online også? Teslarati-kartet er jo helt ubehjelpelig på smarttelefon. Halve skjermarealet er fylt av reklame og dilldall. Tips? :-)
Hva med denne?
https://abetterrouteplanner.com/
#86
Model X 2014 - 2022 / Sv: Software update
torsdag 07. september 2017, klokken 15:58
Sitat fra: Cirion på torsdag 07. september 2017, klokken 15:37
Har en liten teori om at det er farge komboen som er avgjørende.

I utlandet er det hvite markeringer mellom kjørebaner, også motgående trafikk. Gule linjer brukes til å markere alternativt kjørefelt ved veiarbeid.

AP2 var helt rå på å følge de gule linje parene i Europa ved veiarbeid når jeg kjørte 13 500km roadtrip i sommer. Selv med forvirrende hvite striper som gikk alle veier.

Her i landet er det Gul stripe mellom motgående trafikk. Ergo tror jeg AP2 tror gul linje er prioritert linje på grunn av veiarbeid, men den finner ikke den andre gule stripa. Den kjører gjerne helt oppå den gule stripa, siden gule felt er ofte like smale som bilen og følger denne slavisk selv om denne ofte er tegnet av en full slalomkjører (her i norge). I svinger legger den seg mellom de hvite stripene som i en sving er smalere (visuell illusjon). Så min teori er at den gjetter at det er et hvitt par linjer, og legger seg godt over den gule stripa.
Kjøper den teorien, har ikke kjørt Tesla i utlandet.
Kan det være noe lignende som gjør at den ikke leser fartsgrenseskiltene? Funket det bedre i Tyskland?
#87
Model X 2014 - 2022 / Software update
torsdag 07. september 2017, klokken 13:20
Fikk også 2017.34 2448cfc, ikke merket annen forskjell enn automatisk dimming av fjernlys ved møtende trafikk.
AP2 er fortsatt glad i å plassere bilen midt over dobbel, heltrukken gul linje.
#88
Model S 2013 - 2022 / Software v8.1
mandag 04. september 2017, klokken 08:09
Min AP2 har blitt mye roligere, og slakker mere opp i svinger enn den har gjort før. Den har ikke fått ny SW versjon. Oppdateres bilen uten varsel om ny revisjon, eller er det en form for adaptiv regulator som tilpasser seg kjøremønsteret? Dersom det er tilfelle, vil regulatorparametre endre seg om en f.eks. har hatt lengere tid med lokalkjøring i lav hastighet og så tar seg en langtur.
#89
Model S 2013 - 2022 / Software v8.1
søndag 03. september 2017, klokken 12:49
Er kamera "fargeblind", gir gul vegmerking dårligere kontrast enn hvit? Har ikke merket dette ved hvit vegmerking, selv om hvit merking har vært slitt/utydelig
#90
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.1
lørdag 02. september 2017, klokken 20:52
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 02. september 2017, klokken 20:43
Autopiloten fungerer stort sett bra der jeg bruker den og opplever at det går rett vei.

Men i ettermiddag brukte jeg den litt på Mosseveien i retning syd. Ved bekkelagskaia er det dobbel gul linje i midten. Der har bilen ligger fint sentrert og pent før. Nå la bilen seg på den gule linja. På skjermen kunne jeg også se at bilen forstod den lå godt oppå linja da bilen var plassert langt ut på linja der også. Så den misforstod ikke plasseringen, men la seg der med vilje. Hva har Tesla funnet på her? Ingen bil foran, så det var kun linjene den fulgte. Noen andre som opplever det?
Ikke godt å si, men jeg har opplevd det samme flere ganger, andre steder. Også med en heltrukken og en stiplet linje i midten. Nylagt sort asfalt og nymalte gule linjer
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA